800
۰
در پی حل مشکلات مردم؛

یک میلیون و 460 هزار لیتر سوخت سهمیه شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان/سودجویان به آتش معضلات مردم اضافه می کنند

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه اگر مسئولین در حل مشکلات مردم تلاش نکنند برخی از سودجویان بر آتش این معضلات اضافه می کنند، گفت: با باندهای مافیای این شهرستان باید به جد برخورد شود.
یک میلیون و 460 هزار لیتر سوخت سهمیه شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان/سودجویان به آتش معضلات مردم اضافه می کنند
به گزارش شستون؛ با توجه به پایش کالا برگ نفت سفید یک تا دو نفره توسط شرکت نفت سراوان و قاچاق بی رویه سوخت در زمینه تاخیر در توزیع نفت سفید، تکریم ارباب رجوع و حوزه نظارت شهرستان معضلاتی ایجاد شده است و مردم سراوان در فصل سرما با کمبود نفت سفید دست و پنجه نرم می کنند.

از طرفی افزایش نرخ ارز و روپیه در ایران و کشور همسایه موجب شده نگاه ها به سوی قاچاق سوخت معطوف شوند و با توزیع سوخت خارج از شبکه توسط برخی از جایگاه ها مشکلاتی را متوجه مردم کنند، به همین منظور جهت حل این معضلات حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان از روسای ادارات صنعت و معدن، تعزیرات، شرکت نفت و فرمانداری دعوت به عمل آورد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه اگر مسئولین در حل مشکلات مردم تلاش نکنند برخی از سودجویان بر آتش این معضلات اضافه می کنند، گفت: با باندهای مافیای این شهرستان باید به جد برخورد شود.

وی با بیان اینکه برخی از زنان سرپرست خانوار با بیش از سه فرزند همیشه با سفره های خالی روبه رو هستند و وضعیت معیشت آنها به شدت ضعیف است، تصریح کرد: باند های مافیا در این شهرستان موجبات ظلم را برای مردم بی بضاعت ایجاد می کنند و بی عدالتی را در جامعه رقم می زنند.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه شهروندان گلایه مندی زیادی در خصوص عملکرد شرکت نفت دارند، بیان کرد: شایسته نیست که در توزیع نفت و بنزین بین مردم مشکلاتی داشته باشیم و مسئولیت حل معضلات با مسئولین مربوطه است.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین مصوب و اقتضاء کار یک برنامه ریزی مدونی برای تحلیل و تسریع در حل مشکلات مردم باید انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه مسئولین باید از خود گذشتگی کرده و منتظر سایر افراد برای حل مشکلات مردم نباشند، بیان داشت: نظام اسلامی که توفان های توطئه و دسیسه نتوانسته اند آن را به لرزه درآورند، گیر مسائل قابل حل است که توسط مسئولین باید رقم بخورد.

محسن عباس زاده محمودی رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از افراد به دنبال دور زدن قوانین هستند و از رعایت آنها سر باز می زنند، گفت: میزان سوختی که در کارت ها در نظر گرفته شده اگر با برنامه ریزی مصرف شود، مشکل کمبود نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برخی از افراد اقدام به فروش سهمیه سوخت خود می کنند و دچار مشکل تامین بنزین برای خودروی خود می شوند، بیان کرد: تعدادی از خودروهایی که در جایگاه های سوخت حضور دارند از سهمیه کارت جایگاه استفاده کرده و سرمایه ملی را خودخواهانه به هدر می دهند.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان با اشاره به توزیع بنزین در گالن توسط برخی از جایگاه ها تصریح کرد: افراد شاخصی که از مناطق دور دست به سراوان سفر می کنند بعد از پر کردن باک خودرو جهت طی مسیرهای طولانی در راه های مواصلاتی این منطقه مجبور به سوخت گیری در گالن هستند و انتظاری را برای سایرین ایجاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت باک بنزین اگر خودرو پراید در جایگاه بیش 40 لیتر، سوخت گیری کند کارت سوخت به صورت اتوماتیک مسدود می شود، یادآوری کرد: در منطقه سیستان با مشکلات زیادی در زمینه سوخت مواجه بودیم که با کنترل مرز این مشکلات مرتفع شد و توزیع سوخت در جایگاه ها به حالت عادی خود بازگشت.

محمدرضا جامی رئیس شرکت نفت سراوان در این جلسه گفت: میزان سهمیه سوخت روزانه سراوان، سیب و سوران و مهرستان بین یک میلیون 280 هزار تا یک میلیون و  460 هزار لیتر بر اساس نیاز در زمینه مختلف می باشد که در برخی موارد 70 درصد آن در شبانه روز مصرف می شود، گفت: شایعاتی مبنی بر این است که روزانه 6 تا 6و نیم میلیون لیتر فرآورده از مرزهای استان خارج می شود که این میزان بیشتر از سایر استان ها به سیستان و بلوچستان وارد می شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد میزان سوخت شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران در شبانه روز مصرف می شود و عملا فرآورده ای برای قاچاق باقی نمی ماند، اذعان داشت: بخش عظیمی از سوخت قاچاق از استان های همجوار وارد سراوان می شود.

رئیس شرکت نفت سراوان با بیان اینکه 23 میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل توسط یک شبکه گسترده حمل و نقل از تهران به پاکستان صادر شده است، گفت: پس از بررسی های انجام شده این باند قاچاق به طور کامل متلاشی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ریالی سوخت، کارت های مهاجری روانه این شهرستان شده اند و کار شرکت نفت استان را به شدت سخت کرده اند.

 جامی در پایان با بیان اینکه شرکت نفت سراوان با کمبود نیروی انسانی مواجه است، اذعان داشت: روزانه قریب به 700 نفر برای حل مشکلات سوختی خود به شرکت مراجعه می کنند که پاسخگویی به این حجم مراجعه سخت است و نیاز به نیروی انسانی و زمان دارد.
 

انتهای پیام/م.ش
 
 
 
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 12673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *