800
۰

چرا معترضان فرانسوی جلیقه‌زردپوش هستند؟

معترضان فرانسوی که مدتی است با پوسیدن جلیقه‌های زرد به سیاست‌های اقتصادی دولت اعتراض می‌کنند، به کابوسی برای دولتمردان این کشور تبدیل شده‌اند.
چرا معترضان فرانسوی جلیقه‌زردپوش هستند؟
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورنیوز، شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز ۱۷ نوامبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر‌های مختلف فرانسه شرکت می‌کنند، خود را «جلیقه‌زرد»‌ ها نام نهاده‌اند. اما دلیل اصلی پوشیدن این جلیقه‌ها چیست؟
«جلیقه زرد»، جلیقه‌ای به رنگ زرد شبرنگ است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در فرانسه هر خودرو باید به آن مجهز باشد تا در صورت نقص فنی و توقف خودرو در میان بزرگراه، صاحب خودرو باید جلیقه زردرنگ را بر تن کند.
«جلیقه‌زرد»‌ها بیشتر شهروندانی هستند که با وجود کار و درآمد، در گذران زندگی و معاش به مشکل برمی‌خورند. کارمندان، کارگران و خانواده‌هایی که در حومه شهر‌های بزرگ یا مناطق روستایی زندگی می‌کنند و برای رفت و آمد و زندگی روزمره به خودروی شخصی وابسته هستند که در اعتراضات فرانسه با پوشیدن جلیقه زرد به نوعی وضع بحرانی خود را نشان می‌دهند.
بیشتر بخوانید: فروش جلیقه زرد در مصر از معامله مواد مخدر خطرناک‌تر شده است!
با این‌که می‌توان تجمعات اعتراضی «جلیقه زرد»‌ها را یک حرکت سیاسی دانست، شرکت‌کنندگان در این اعتراضات، خود را وابسته به طیف سیاسی یا حزب خاصی نمی‌دانند و نمی‌خواهند خواسته‌هایشان با مطالبات حزبی و رهبری جناحی منحرف شود.
جنبش «جلیقه زرد»‌ها با اعتراض به افزایش قیمت سوخت آغاز شد، اما اکنون این جنبش اعتراضی تبدیل به جنبشی علیه مالیات شده است؛ جنبشی که به گفته تحلیل‌گران اولین و مهم‌ترین چالش فراحزبی برای دولت مکرون محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 12817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *