800
۰

پایانِ رنجِ سفرِ350 کیلومتری بیماران سراوانی/ بیمارستان رازی بیمارانش را راضی کرد

رئیس بیمارستان رازی شهرستان سراوان گفت: برای اولین بار یک دستگاه هولتر مانیتورینگ فشارخون و هولتر مانیتورینگ ریتم قلب در بخش قلب وعروق بیمارستان رازی این شهرستان خریداری شد.
پایانِ رنجِ سفرِ350 کیلومتری بیماران سراوانی/ بیمارستان رازی بیمارانش را راضی کرد
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، به علت فقدان برخی متخصصین و تجهیزات درمانی و بهداشتی از جمله دستگاه هولتر مانیتورینگ فشارخون، ماموگرافی، آندوسکوپی و اسپیرومتری نوار ریه و تست تنفس، شهروندان سراوانی جهت درمان به ناچار مجبور به طی مسافت 350 کیلومتری از سرزمین آفتاب به شهرستان زاهدان بوده اند که با تجهیز بیمارستان از این دستگاه ها، این بار ماراتنی از دوش مردم برداشته شده است.
 
محمد قره بگلو رئیس بیمارستان رازی شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون در این خصوص اظهار کرد: برای اولین بار یک دستگاه هولتر مانیتورینگ فشارخون و هولتر مانیتورینگ ریتم قلب در بخش قلب وعروق بیمارستان رازی سراوان خریداری شده است.
وی ادامه داد: این دستگاه ها موجب ارتقاء خدمات تشخیصی و درمانی بیمارستان درحوزه قلب و عروق می شود که  با خرید این تجهیزات از اعزام هایی که قبلا به خاطر نبود این دستگاه ها انجام می شده جلوگیری می شود.
رئیس بیمارستان رازی شهرستان سراوان در ادامه با اشاره به اینکه خرید،نصب و راه اندازی دستگاه اسپیرومتری نوار ریه و تست تنفس که تا به حال در شهرستان سراوان موجود نبوده انجام شده است، اظهار کرد: بیماران شهرهای سراوان و سیب و سوران برای اسپیرومتری به زاهدان مراجعه می کردند.
قره بگلو اظهار کرد: اسپیرومتری دستگاهی است برای اندازه ‌گیری حجم هوای دم و بازدم  که از این دستگاه تنفس جهت اندازه گرفتن اکسیژن از هوای محیط و انتشار آن به سلول های بدن برای انجام فعالیت‌های سوخت‌وساز و همچنین دفع دی‌اکسید کربن حاصل از سوخت‌وساز انجام شده و ریه‌ها اعضای اصلی این دستگاه هستند.
وی خرید تخت های بستری و تجهیز بخش های بستری بیمارستان، تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های upvc دو جداره را از جمله خدماتی جهت رفاه حال مردم عنوان کرد و بیان داشت: یک دستگاه آندوسکوپی برای بیمارستان سراوان در هفته گذشته تحویل و وارد انبار بیمارستان شده است.
رئیس بیمارستان رازی سراوان بیان کرد: آندوسکوپی قرار دادن لوله‌ای باریک و بلند مستقیما در بدن است که به ‌واسطه‌ آن امکان مشاهده‌ ارگان‌ها وبافت‌های داخلی به‌طور دقیق میسر می‌شود. از آندوسکوپی برای انجام کارهای دیگری نظیر عکس ‌برداری و جراحی‌ های مختصر نیز کمک گرفته می‌شود.
قره بلگو ادامه داد: مکان و اتاق آندوسکوپی درحال آماده سازی است تا در اسرع وقت مورد بهره برداری مردم قرار بگیرد که همانطور که گفته شد وجود دستگاه آندوسکوپی هم در تاریخ سراوان بی سابقه است.
وی در پایان بیان کرد: باتوجه به تخصیص یک دستگاه ماموگرافی به بیمارستان سراوان درحال تجهیز و خرید ups و سرب کوبی برای اتاق آن هستیم که مجوزهای مربوطه جهت نصب هم اخذ شده است و در آینده نزدیک برای اولین بار درتاریخ سراوان شاهد افتتاح دستگاه ماموگرافی نیز خواهیم بود.
لازم به ذکر است که برخی از شهروندان سراوانی جهت درمان بیماری های خود به کشور همسایه سفر می کنند که هزینه ایاب و ذهاب مسافرت چندین برابر بیشتر از هزینه درمان برای آنها تمام می شود.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 12869
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *