800
۰

بازاریابی معلول جسمی و حرکتی سراوانی در شبکه های اجتماعی/ محبوبه؛ چشم انتظار حمایت مسئولین+ تصاویر

یکی از معلولین جسمی و حرکتی شهرستان سراوان از 6 ماه گذشته وارد عرصه کارآفرینی شده و با به نمایش گذاشتن محصولات خود را در شبکه های اجتماعی، کسب درآمد می کند.
بازاریابی معلول جسمی و حرکتی سراوانی در شبکه های اجتماعی/ محبوبه؛ چشم انتظار حمایت مسئولین+ تصاویر
به گزارش شستون؛ شاید در جامعه کمتر کسی به پیشرفت معلولین و یا کارآفرینی آنها پرداخته باشد چرا که روز معلول را غنیمت می شماریم به بیان مشکلات و موانع آنها می پردازیم، اما در کناربیان مشکلات باید به سراغ چهره های موفق میان این قشر از جامعه رفت، آنهایی که شعار "معلولیت، محدودیت نیست" را به حقیقت تبدیل کردند.

محبوبه درزاده یکی از دختران معلول جسمی و حرکتی شهرستان سراوان در جنوب شرقی ترین نقطه ایران، این روزها هنرهای خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارد تا از این طریق بتواند کسب درآمد  و شعار "خواستن توانستن است" را به حقیقت تبدیل کند.

وی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: 29 سال سن دارد و مادر زادی دارای معلولیت بوده است.
این دختر معلول و کارآفرین سراوانی گفت: معلولیت وی به گونه ای است که نمی تواند حرکت کند و یا حتی بنشیند.

درزاده با بیان اینکه از سن 17 سالگی با کمک یکی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی در منزل، سواد دار شده است، خاطر نشان کرد: از کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشته که از زمان کودکی تا کنون در وقت هایی که بیکار است، نقاشی می کشد.


وی ضمن ابراز علاقه به هنر سوزن دوزی و قلاب بافی، خاطر نشان کرد: تقریبا 6 ماه است که کار بافتنی را انجام می دهد اما نیازمند حمایت جهت فروش محصولات خود است.

 این دختر کارآفرین سراوانی با بیان اینکه از فروش خود راضی نیست، افزود: دوس ندارد که دیگران به وی نگاه ترحم آمیز داشته باشند.


درزاده تصریح کرد: بسیاری از افراد که هیچ گونه محدودیت جسمی ندارند همواره از بیکاری گلایه می کنند، اما می توانند دست به کار شوند و با راه اندازی مشاغل خانگی هم در اقتصاد کشور نقش داشته باشند و هم اینکه  برای دیگر افراد بیکار زمینه اشتغال را فراهم کنند.


وی در پایان با بیان اینکه نگاه ترحم آمیز نسبت به معلولین در جامعه برداشته شود و نگویند که معلولین از عهده هیچ کاری بر نمی آیند، گفت: آرزو دارد که در آینده یک نقاش بزرگ شود چرا که از کودکی به این هنر علاقه زیادی داشته است.

انتهای پیام/الف.د
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 13019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *