رهبر کره شمالی: اگر آمریکا یکجانبه‌گرایی را رها نکند چاره‌ای جز انتخاب «راهی تازه» نیست

11 دی 1397 ساعت 8:36

کیم جونگ اون در هشداری به واشنگتن تاکید کرد اگر آمریکا به درخواست اقدام یکجانبه از طرف کره‌شمالی ادامه دهد مسیر دیگری را در پیش خواهد گرفت.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن‌پست، رهبر کره شمالی در پیام تبریک سال نو میلادی هشدار داد اگر آمریکا به وعده‌های خود عمل نکند و با سوءبرداشت از صبر این کشور به تحریم و فشار ادامه دهد، مسیر دیگری را برای دفاع از منافع ملی خود در پیش خواهد گرفت.
کیم جونگ اون، در این سخنرانی که به صورت زنده از تلویزیون کره شمالی و کره جنوبی پخش شد، گفت اراده وی برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره تغییر نکرده است، اما اگر آمریکا به درخواست اقدام یکجانبه از طرف کره‌شمالی ادامه دهد گزینه دیگری نخواهد داشت جز این که به دنبال «راه تازه‌ای» باشد.
وی تاکید کرد: «اگر آمریکا اقدام متناظری اتخاذ کند پیشرفت سریع‌تری درباره عاری‌سازی هسته‌ای رخ خواهد داد.» کیم‌جونگ اون در ادامه گفت آماده است برای بار دوم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند اما در عین حال هشدار داد اگر آمریکا تحریم‌ها را حفظ کرده و بر دریافت امتیازات یکجانبه از کره شمالی اصرار داشته باشد، ممکن است مسیر دیگری را انتخاب کند.
رهبر کره شمالی همچنین یادآور شد اگر قرار است مذاکرات هسته‌ای [با آمریکا] به موفقیت برسد، باید به خواسته‌های پیونگ‌یانگ نیز توجه شود و نباید آمریکا از صبر آن سوءبرداشت کند. 
کیم جونگ اون در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر تداوم گفتگو‌های چندجانبه برای ایجاد صلح دائمی در شبه‌جزیره کره گفت یک کشور ثالث (اشاره به آمریکا) نباید مانعی برای برقراری صلح میان دو کره باشد. وی همچنین از کره‌جنوبی خواست مانور نظامی مشترک با «نیرو‌های بیرونی» که در آن از سلاح‌های راهبردی استفاده می‌شود را متوقف کند.
گفتنی است این برای اولین بار بود که نطق رهبر کره شمالی به صورت زنده از تلویزیون کره جنوبی نیز پخش می‌شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 13081

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/13081/رهبر-کره-شمالی-اگر-آمریکا-یکجانبه-گرایی-رها-نکند-چاره-ای-جز-انتخاب-راهی-تازه-نیست

شستون
  https://shastoon.ir