در مراسم تجلیل از سواد آموزان سراوان مطرح شد:

ایجاد انحراف و هیایو عدو مبین در فضای مجازی/موفق بودن افراد تحصیل کرده در جامعه+ تصویر

11 دی 1397 ساعت 12:53

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: در عصر حاضر با توجه به هیاهو و انحرافاتی را که عدو مبین در فضای مجازی ایجاد کرده است، اگر دارای علم نافع نباشیم در منجلاب گناه و آلودگی گرفتار و دچار تردید و آشفتگی می شویم.


به گزارش شستون، مراسم تجلیل از سواد آموزان با حضور امام جمعه شهرستان، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش  سیستان و بلوچستان، مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از سواد آموزان در سالن الغدیر سراوان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در این مراسم با بیان اینکه علم آموزی از مواردی است که خداوند متعال و اسلام نسبت به این موضوع بشر را توجه داده است، گفت: برای خارج شدن از جهل و ترقی و کمال در این عالم به علم آموزی توجه داده شده است.
وی افزود: نگاه اسلام، دین و پروردگار عالم و حقیقت هستی، علمی است که انسان را در دنیا و آخرت به کمال برساند. 
امام جمعه شهرستان سراوان اضافه کرد: افرادی که می خواهند در کار تربیت و آموزش فعالیت کنند باید دارای علم نافع باشند تا از رذایل و آلودگی ها محفوظ بمانند و به یاد خداوند باشند چرا که در عصر حاضر با توجه به هیاهو و انحرافاتی را که عدو مبین در فضای مجازی ایجاد کرده است، اگر دارای علم نافع نباشیم در منجلاب گناه و آلودگی گرفتار و دچار تردید و آشفتگی می شویم. 
حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه علم در نگاه خالق ویژه ترین موضوعی است که به آن امر شده است، خاطر نشان کرد: هر کس که صاحب علم باشد، نزد پروردگار عالم دارای جایگاه ویژه است و اگر یک قدم عقب رود، در راه ارزش ها دچار عقب افتادگی می شود. 
امیر شاهی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: طلب علم، زن، مرد، زمان و مکان نمی شناسد. 
وی با بیان اینکه  تجربه نشان داده است افرادی که دارای علم هستند در جامعه موفق تر هستند، افزود: امام راحل پس از تثبیت انقلاب فرمان می دهد همه باسواد آن برای یاد دادن و همه بی سوادان برای یادگیری نخواند و برخيزند و برای از بین بردن لکه ننگ بی سوادی، سراسر ایران را مدرسه کنند. 
ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان با توجه به توجه ویژه به بحث سواد آموزی در اسناد بالادستی، گفت: بالاترین و نهایی ترین هدف در سواد آموزی فطرت گرایی توحیدی و الهی است. 
وی اضافه کرد: علم جزو شاخص های محور توسعه هر کشور محسوب می شود که ایران در امر نیز جزو پیشگامان به شمار می رود. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان یادآور شد: خانواده هایی که از علم بهره مند هستند، قطعا فرزندان آنها در حوزه درسی پیشرفت خوبی خواهند داشت چرا که علم و پیشرفت رابطه مستقیمی با هم دارند. 
در پایان از پیشکسوتان سواد آموزان، فعالین عرصه سواد آموزی و کارشناسان این حوزه با اهدای لوح سپاس و هدایای ارزنده تجلیل شد. 



 
انتهای پیم/الف.د


کد مطلب: 13085

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/13085/ایجاد-انحراف-هیایو-عدو-مبین-فضای-مجازی-موفق-بودن-افراد-تحصیل-کرده-جامعه-تصویر

شستون
  https://shastoon.ir