ادامه تنش در روابط میان چین و تایوان؛

شی جین پینگ: چین ممکن است برای مقابله با مداخلات خارجی در تایوان به زور متوسل شود

12 دی 1397 ساعت 12:10

رئیس‌جمهور چین اعلام کرد پکن ممکن است ناچار شود برای مقابله با مداخلات خارجی و اقدامات جدایی‌طلبانه در تایوان به زور متوسل شود.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، روز چهارشنبه تاکید کرد پکن وعده نداده است در مقابل مداخلات خارجی و اقدامات جنبش‌های جدایی‌طلبانه در تایوان متوسل به زور نشود.
 روزنامه دیلی چین به نقل از شی جین پینگ اعلام کرد: ما قول ندادیم که در این زمینه متوسل به زور نشویم و حق استفاده از تمامی ابزارهای لازم را برای خود محفوظ می‌دانیم.
رئیس جمهور چین یادآور شد توسل به زور منحصرا درباره مداخلات خارجی و اقدامات جنبش‌های جدایی‌طلب در تایوان بکار گرفته می شود.
شی جین پینگ تاکید کرد: تمایل داریم فضای گسترده‌ای را برای اتحاد مجدد و صلح آمیز ایجاد کنیم، اما راهی را برای هیچگونه اقدامات جدایی‌طلبانه باقی نمی‌گذاریم. رئیس جمهور چین افزود از آنجائیکه مردمی که در سرزمین اصلی چین و در تایوان زندگی می کنند از یک خانواده هستند، مسئله تایوان جزء امور داخلی است که باید از طریق گفتگو و مشاوره حل و فصل شود.
روابط میان چین و تایوان از سال 1949 دچار تنش شده است. در آن زمان نیروهای تحت هدایت حزب ملی چین پس از شکست در جنگ داخلی، کنترل تایوان را در اختیار گرفتند و جمهوری چین را در آنجا ایجاد کردند. پکن استقلال تایوان را به رسمیت نمی شناسد و این جزیره را بخشی از خاک چین می داند. با این حال تایوان نیز حکومت مرکزی چین را به رسمیت نمی شناسد.
دولت چین علی‌‎رغم اینکه قصد دارد از طریق دیپلماتیک حاکمیت خود را بر این جزیره حفظ کند و مانع تحرکات جدایی‌طلبانه مقامات تایوان شود، هیچ‌گاه استفاده از زور و گزینه نظامی برای کنترل تایوان را نیز رد نکرده است. تنش‌های تایوان و چین از زمانی که «تسای اینگ-ون»  در سال ۲۰۱۶ به سمت ریاست جمهوری تایوان رسید، افزایش یافت.
انتهای پیام/


کد مطلب: 13103

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/13103/شی-جین-پینگ-چین-ممکن-مقابله-مداخلات-خارجی-تایوان-زور-متوسل-شود

شستون
  https://shastoon.ir