800
۰

تحقق واژه خواستن توانستن است توسط بانوان جنوب شرق/ سواد آموز دیروز؛ معلم خرید خدمت امروز روستای دریدر

یکی از بانوان روستای دریدر شهرستان سراوان که از سن یازده سالگی برای کسب علم وارد کلاس های نهضت سواد آموزی شده بود، امروز به عنوان معلم در این روستا مشغول به خدمت است.
تحقق واژه خواستن توانستن است توسط بانوان جنوب شرق/ سواد آموز دیروز؛ معلم خرید خدمت امروز روستای دریدر
به گزارش شستون، هرگاه واژه سواد آموزی به میان می آید همه ذهن ها به یک فرصت دوم برای حضور در مدرسه معطوف می شود، برای افرادی که در زمان معین امکان حضور در مدرسه را مانند هم سن و سال های خود نداشته و پس از مدت ها فرصت مجدد برای تحصیل به دست آورده اند.
در دوره های سواد آموزی نهضت افراد 10 تا 49 سال می توانند شرکت کنند و دارای سواد شوند.
با توجه به تحولی که در نظام آموزش و پرورش برای به صفر رساندن بی سوادی در حال رخ دادن است، بسیاری از افراد بی سواد که در شهرستان سراوان شناسایی شده اند با جذب در دوره های سواد آموزی در حال کسب علم هستند.
در این شهرستان مرزی با توجه به فاصله طولانی روستاها از مرکز شهر و صعب العبور بودن، امکان تحصیل برای بسیاری از افراد به ویژه بانوان وجود نداشت، اما امروزه با وجود سازمان نهضت سواد آموزی، بسیاری از بانوان در عرصه کسب علم و دانش گام برداشته و بسیار موفق هستند.
دربخت بهرام زهی از روستای دریدر شهرستان سراوان که واژه خواستن توانستن است را معنا کرد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: از سن یازده سالگی وارد کلاس های سواد آموزی نهضت شده است. 
وی با بیان اینکه به دلیل وجود گوشه ای از مشکلات نتوانسته مانند دیگر افراد به مدرسه برود و تحصیل کند، افزود: در طرح جامع سه ساله به صورت متفرقه شرکت کرده و سپس از اتمام دوران تحصیل در یکی از دبیرستان های بزرگ سال شهرستان، در کنکور شرکت کرده است. 
این بانوی موفق روستایی اضافه کرد: در سال 89 در کنکور شرکت کرده و در رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مرکز سراوان پذیرفته و تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده است. 
بهرام زهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به صورت خرید خدمات معلم یکی از مدارس روستای دریدر است. 
وی تصریح کرد: با توجه به احساس نیاز خود و جامعه وارد عرصه کسب علم و دانش شده و خدمت به مردم خود، خواستن توانسته است، کسب علم پیر و جوان نمی شناسند و در هر سن و سال می توان تحصیل را شروع کرد و موفق شد. 
 
 
انتهای پیام/الف. د 
 
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 13120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *