800
۰
روز دوم رقابت های جام ملتهای آسیا؛

شیر‌های جنگی به دنبال دومین پیروزی در تاریخ/ استرالیایی‌ها در صدد حفظ عنوان قهرمانی

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹- امارات با انجام ۳ دیدار در گروه های یک و دو رقابت ها پیگیری خواهد شد.
شیر‌های جنگی به دنبال دومین پیروزی در تاریخ/ استرالیایی‌ها در صدد حفظ عنوان قهرمانی
به گزارش شستون؛ به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  روز دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، امروز (یکشنبه) ۳ دیدار برگزار می‌شود که در حساس ترین بازی، استرالیا و اردن با یکدیگر رو در رو می‌شوند.
همچنین شب گذشته (شنبه) تیم‌های امارات و بحرین در گروه  A به مصاف هم رفتند که تیم میزبان (امارات) موفق شد با گل دقایق پایانی احمد خلیل به تساوی یک بر یک برسد. دیگر بازی گروه نخست را تایلند و هند از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهند کرد.
شیر‌های جنگی به دنبال دومین پیروزی در تاریخ/ استرالیایی‌ها در صدد حفظ عنوان قهرمانی
گروه A:
تایلند - هند: ساعت ۱۷:۳۰
گروه B:
استرالیا - اردن: ساعت ۱۴:۳۰
فلسطین - سوریه: ساعت ۱۹:۳۰
تایلند - هند
تیم ملی فوتبال تایلند هفتمین حضورش در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند آن ها  نخستین بار در سال ۱۹۷۲ گام به این مسابقات گذاشتند و به مقام سومی رسیدند  این تیم در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در رده ۱۱۸ قرار دارد و یکی از تیم‌های ضعیف آسیا محسوب می‌شود.
سرمربی تیم راجوویچ صربستانی است که از سال ۲۰۱۷ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در کینگ کاپ برای تایلند کسب کرده است. آن‌ها پس از ۲ دوره غیبت به آسیا رسیدند و در صدد تکرار مقام سومی شان در جام ملت‌ها ۱۹۷۲ که میزبان بودند، هستند. البته در ۵ دوره پس از آن که شرکت کردند، همیشه در مرحله گروهی حذف شدند، اما اکنون تلاش می‌کنند تا با هدایت راجوویچ و همچنین دانگدا (کاپیتان تیم ملی تایلند) به مرحله دوم برسند.
شیر‌های جنگی (لقب تیم ملی فوتبال تایلند) در آخرین بازی دوستانه شان پیش از حضور در امارات مقابل عمان شکست خوردند و امیدوارند مقابل هند، دومین برد تاریخ شان در جام ملت‌ها را جشن بگیرند. تنها پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور در جام ملت‌ها مربوط به سال ۲۰۰۷ است که آن‌ها موفق شدند ۲ بر صفر از عمان بگذرند.
در فهرست این تیم نام یک بازیکن لژیونر دیده می‌شود که  در ساپورو ژاپن توپ می‌زند.
از سویی دیگر هدایت تیم ملی هند را استیون کونستانتین انگلیسی برعهده دارد. هندی‌ها سابقه زیادی در جام ملت‌ها ندارند و بهترین مقام آن‌ها مربوط به سال ۱۹۶۴ است که نایب قهرمان شدند.   آخرین بار هند در سال ۲۰۱۱ در جام ملت‌ها حضور داشت، اما با ۳ شکست و بدون امتیاز در قعر جدول گروه قرار گرفت و حذف شد. آن‌ها در ۸ بازی گذشته شان ۴ برد کسب کردند به ۲ تساوی رسیدند و متحمل ۲ شکست شدند تا آماده دیدار با تایلند شوند.
کاپیتان و ستاره این تیم سنیل چتری ۳۴ ساله است که در پست مهاجم بازی می‌کند و در۱۰۴ بازی ملی ۶۵ گل زده است. تمامی بازیکنان لیگ این کشور در هند توپ می‌زنند و بازیکن لژیونری ندارند. هندی‌ها پس از اینکه در سال ۲۰۱۱ با سه شکست حذف شدند، در دوره پیش در استرالیا غایب بودند، اما با حضور کونستانتین دوباره روند رو به رشدی را پیدا کردند و امیدوار هستند تا به دور دوم صعود کنند.
کونستانتین که به تیمش اعتقاد زیادی دارد، در مصاحبه‌ای بیان کرد،  در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تیم آسانی نیستیم و برای پیروزی و صعود می‌جنگیم.  پیروزی در بازی نخست برابر تایلند می‌تواند باعث صعود از مرحله گروهی شود و هر چند اکنون قدرت بزرگ فوتبال آسیا نیستیم، اما انتظار دارم ۱۰ سال دیگر هند قدرت اصلی این قاره شود.
استرالیا - اردن
در حساس ترین دیدار روز دوم جام ملت ها، تیم‌های استرالیا و اردن به مصاف هم می‌روند. کانگورو‌ها (لقب تیم ملی فوتبال استرالیا) پس از قهرمانی در دوره پیش (۲۰۱۵) در صدد تکرار قهرمانی هستند. آن‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور یافتند و در ۳ دوره گذشته عملکرد قابل تحسینی داشتند. سرمربی این تیم گراهام آرنولد ۵۵ ساله و استرالیایی است که  سابقه مربیگری در تیم‌های باشگاهی کشورش را دارد و  یکسال پیش هدایت تیم ملی را برعهده گرفت.
این تیم در ۴ بازی تدارکاتی اخیر خود مقابل عمان، لبنان و کویت به پیروزی رسید و رو در روی کره جنوبی به تساوی دست یافت تا امید نخست صعود از گروهش باشد. البته استرالیایی‌ها بدشانسی زیادی آوردند و آرون موی و مارتین بویل را به دلیل مصدومیت  از دست دادند، اما همچنان حضور ستارگانی همچون متیو رایان، مارک میلیگان، تام روجیچ، متئو لکی و کروسه سبب شده تا فوتبالدوستان استرالیایی امیدوارم به کسب دومین قهرمانی جام ملت‌ها باشند.
در جدیدترین رده بندی فیفا، استرالیا در رده ۴۱ قرار دارد. بهترین گلزن کنونی این تیم لکی، مهاجم هرتابرلین است و پس از آن تام روجیچ قرار دارد. گفتنی است، پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم ۲ کاپیتان اول استرالیا (تیم کیهیل و مید یدیناک) از تیم ملی خداحافظی کردند و همچنین با مصدومیت موی، بویل و همچنین دانیل ارزانی کار برای گراهام سخت‌تر شد.
تیم ملی اردن هم چهارمین حضورش در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند. این تیم تاکنون در این مسابقات روی سکو نرفته و بهترین حضور آن‌ها مربوط به سال ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ است که به یک چهارم نهایی صعود کردند. آن‌ها در ۴ بازی گذشته مقابل عربستان سعودی، چین، قطر و قرقیزستان به پیروزی نرسیدند و از شانس کمی برای صعود برخور دار هستند.
هدایت این تیم برعهده ویتال بورکلمانس بلژیکی است و عامر شافی دروازه‌بان ۳۶ ساله اردنی که در تیم الشهاب کشورش بازی می‌کند،   با ۱۳۶ بازی رکورد دار بازی ملی  است و از سال ۲۰۰۲ در تیم کشورش بازی کند.
این تیم ۵ بازیکن لژیونر دارد که در لیگ باشگاهی آمریکا، قبرس، عمان و امارات بازی می‌کنند.   این تیم که با ۲۴ بازیکن به امارات آورده بود، در آخرین لحظات یزن ثلجی را به دلیل مصدومیت خط و احسان حداد را جایگزین او کردند.
فلسطین - سوریه
تیم ملی فلسطین دومین حضور خودش را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند و آن‌ها در دوره قبل بدون کسب حتی یک امتیاز در مرحله گروهی حذف شدند و حالا تلاش می‌کنند تا با هدایت نورالدین علی الجزایری پس از ۴ سال به دور دوم برسند که با حضور تیم‌های سوریه و استرالیا کمی بعید به نظر می‌رسد.
فلسطینی‌ها پیش از آغاز جام ملت‌ها ۲۰۱۹ در ۶ مسابقه به میدان رفتند که مقابل پاکستان (۲ بار) به پیروزی رسیدند، رو در روی ایران و چین به تساوی رضایت دادند و در تقابل با عراق و قرقیزستان شکست خوردند تا به این مسابقات برسند. این تیم ۹ لژیونر دارد که در لیگ‌های یونان، سوئد، آمریکا، شیلی، آرژانتین، مصر، مراکش، روسیه و مالت بازی می‌کنند که به نظر جز بهترین بازیکنان فلسطینی در جام ملت‌های آسیا باشند.
نکته جالب این است که توفیق علی، دروازه بان شماره یک فلسطین با ۱۹۸ سانتی متر قد، بلندترین دروازه بان  در جام ملت‌های آسیا است و دروازه بان موثری محسوب می‌شود. فلسطین در آخرین رنکینگ فیفا در رده ۹۹ قرار دارد.
از سویی دیگر سوریه با حضور مهاجمان خطرناکی به نام‌های عمر خریبین و عمر السوما برای جام ملت‌ها آماده می‌شوند. این تیم افتخاری در آسیا ندارد، اما در امارات در صدد است تا پس از استرالیا به دور دوم صعود و طلسم شکنی کند. این تیم در رنکینگ فیفا در رتبه ۷۴ قرار دارد و در پلی آف جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یک گام تا حذف استرالیا قرار داشت که این اتفاق رخ نداد.
از تیم ملی سوریه، فراس خطیب، کاپیتان این تیم به دلیل مصدومیت جام ملت‌ها را از دست داد، اما المواس به امارات آمد و می‌تواند برای تیم کشورش بازی کند. ستاره‌های تیم سوریه ابراهیم عالمه، دروازه بان سابق سپاهان اصفهان، محمد عثمان، المواس، خریبین و سوما هستند و امیدوارند تا هشتمین برد خود در تاریخ جام ملت‌ها را کسب کنند.
نکته جالب درباره این مسابقه این است که تمامی بلیت‌های این دیدار به فروش رفته و بازی حساسی برای تیم به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 13145
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *