800
۰
در سایه بی توجهی مسئولین رخ داد؛

بیمارستان رازی در تصرف خودروها و موتور سیکلت های شخصی/ لزوم ایجاد فضای پارک آمبولانس در سراوان

با توجه به فعالیت دو پارکینک خودروهای سواری در خیابان عدالت شهرستان سراوان که بیمارستان رازی نیز در آن قرار دارد، اما باز هم شاهد ترافیک و پارک خودروها و موتورسیکلت های شخصی مقابل این مکان هستیم.
بیمارستان رازی در تصرف خودروها و موتور سیکلت های شخصی/ لزوم ایجاد فضای پارک آمبولانس در سراوان

به گزارش شستون؛ شاید نبود پارکینگ یا کمبود فضای پارک خودرو در شهرستان را یکی از عمده مشکلات و پارک دوبله و یا سوبله خودرو ها در سراوان دانست اما در خیابان عدالت که بیمارستان رازی در آن واقع شده است، دو پارکینک قرار گرفته است.

در کوچه های منتهی به بیمارستان رازی از ابتدای صبح تا پاسی از شب شاهد پارک خودروها و موتور سیکلت های شخصی در دو طرف کوچه هستیم که تردد را برای شهروندان و خودروهای اورژانس سخت کرده است.

همچنین پارک خودرو و موتور سیکلت های شخصی مقابل درب ورودی اورژانس به طوری است که  آمبولانس ها مجبور به پارک در فاصله طولانی تر از ورودی اورژانس می شوند.


نکته حائز اهمیت این است که با وجود تا بلوهای پارک ممنوع در اطراف بیمارستان، همچنان شاهد پارک خودرو های شخصی هستیم و در طول روز کمتر فضای خالی در این خیابان به چشم می خورد.

باوجود پارکینگ در نزدیکی بیمارستان رازی اما باز هم شاهد ترافیک شدید در این گوشه از شهر هستیم که تردد را برای شهروندان و عبور و مرور را برای دیگر خودرو ها با مشکل مواجه کرده است.

از آنجایی که وجود فضای پارک برای آمبولانس که کمترین فاصله برای حمل و جا به جایی بیمار تا اورژانس را داشته باشد، از الزامات هر  بیمارستان به شمار می رود اما بیمارستان رازی شهرستان فاقد این مکان است که مشکلاتی را برای آمبولانس ها به وجود آورده است.

نکته جالب این است که با توجه به کمبود فضای خالی جهت پارک آمبولانس‌، راننده مجبور به پارک در لاین مخالف و خلاف جهت تردد می شود، که سال گذشته راننده یکی از آمبولانس ها پس از جا به جایی بیمار به داخل بیمارستان با قبض جریمه مواجه می شود که در مدت کوتاهی از زمان قبض جریمه به سرعت در شبکه های اجتماعی انتشار می باید و موجی از گلایمندی و اعتراضات مردمی را به دنبال داشت.


مراد بخش همتی رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: پارک خودروها و موتور سیکلت های شخصی مقابل بیمارستان بر کسی پوشیده نیست که گاها مجبور شده اند که آمبولانس را در لاین مخالف پارک کنند.

وی در ادامه خواستار خالی شدن فضای کنار درب ورودی بیمارستان تا فاصله حداقل 20 متر جهت پارک همزمان دو آمبولانس شد.

رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی سراوان گفت: به تازگی و در ساختمان جدید اتفاقات اورژانس فضایی را برای پارک آمبولانس ها در نظر گرفته اند که با راه اندازی و بهره برداری این مکان، مشکل پارک آمبولانس ها نیز حل خواهد شد.

همتی نیز در خصوص جریمه آمبولانس ها خاطر نشان کرد:  سال گذشته چند مورد جریمه آمبولانس مقابل بیمارستان داشته اند که تا حدودی این مشکل نیز رفع شده است.

انتهای پیام/الف.د
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 13264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *