800
۰
انتشار گزارش سالانه آکسفام در خصوص نابرابری در جهان

۲۶ میلیاردر به اندازه نیمی از فقرای جهان ثروت دارند!

بر اساس آمار سازمان غیردولتی آکسفام، اکنون بیست و شش نفر به اندازه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون فقیر در جهان ثروت در اختیار دارند.
۲۶ میلیاردر به اندازه نیمی از فقرای جهان ثروت دارند!
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ­سازمان غیردولتی آکسفام روز یکشنبه با اشاره به اینکه تمرکز ثروت در جهان سال ۲۰۱۸ نیز تشدید شد و ۲۶ میلیاردر به اندازه نیمی از جمعیت فقیر جهان ثروت در اختیار دارند، از کشور‌ها خواست مالیات بیشتری از ثروتمندان بگیرند.
وینی بیانیما (Winnie Byanyima) مدیر اجرایی آکسفام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فاصله بین ثروتمندان و فقر مبارزه با فقر را با مشکل رو به رو می‌کند، به اقتصاد آسیب می‌رساند و به خشم در جهان دامن می‌زند».
وی به مناسبت انتشار گزارش سالانه آکسفام درباره نابرابری در جهان در شرایطی که مجمع اقتصادی جهان تا جمعه در داووس سوییس برگزار می‌شود، اعلام کرد دولت‌ها «باید تضمین کنند که شرکت‌ها و ثروتمندان مالیات دارایی‌های خود را بپردازند».
بر اساس آمار این سازمان غیردولتی، اکنون بیست و شش نفر به اندازه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون فقیر در جهان ثروت در اختیار دارند و سال ۲۰۱۷ تعداد این افراد چهل و سه نفر بود.
جف بزوس، مدیر شرکت آمازون ثروتمندترین فرد جهان است و دارایی او سال گذشته به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید. این سازمان خاطر نشان کرد بودجه بهداشتی اتیوپی یک درصد دارایی مدیر آمازون است.
بر اساس این گزارش، ثروت میلیارد‌های جهان سال گذشته به ۹۰۰ میلیارد دلار رسید که روزانه معادل دو و نیم میلیارد دلار بود در حالی که ثروت نیمی از افراد فقیر در جهان با سقوط یارده درصدی رو به رو شد.
آکسفام با اشاره به اینکه شمار میلیاردر‌ها بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ دو برابر شده است اعلام کرد دارایی‌های ثروتمندان نه تنها در حال افزایش است بلکه آن‌ها پایین‌ترین سطح مالیات را در سال‌های اخیر می‌پردازند.
طبق گزارش آکسفام، از هر دلار مالیات بر درآمد فقط چهار سنت از ثروتمندان مالیات دریافت می‌شود.
آکسفام با اشاره به اینکه ثروتمندان ۷۶۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌ها خود را برای پرداخت نکردن مالیات پنهان می‌کنند، خاطر نشان کرد در برخی کشور‌ها مثل برزیل و انگلیس «۱۰ درصد فقرا با در نظر گرفتن درآمدی که در مقایسه با ثروتمندان دارند مالیات بسیار بیشتری می‌پردازند».
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 13283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *