800
۰

نکات ضروری برای مراقبت پوستی در آقایان/ دور سیگار را خط قرمز بکشید

یک متخصص پوست گفت: استعمال سیگار باعث آسیب جدی به پوست می‌شود، اینگونه مواد تولید کلاژن را کم می‌کند.
نکات ضروری برای مراقبت پوستی در آقایان/ دور سیگار را خط قرمز بکشید
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، برخی از آقایان به دلیل تغییر سبک زندگی و استرس‌های ناشی از شغل دچار پیری زودرس و کدری رنگ پوست می‌شوند و همین موضوع زندگی روزمره واجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در مواردی باعث ایجاد اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود.
استفاده از مرطوب کننده‌های غیراستاندارد و تقلبی باعث آسیب جدی به پوست آقایان و پیری زودرس پوست آنها می‌شود به همین منظور با مجتبی قمری متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان پوست ایران گفتگو کردیم.
اصول خاص مراقبت از پوست در مردان
مجتبی قمری متخصص پوست و عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به زندگی شهرنشینی مراقبت از پوست در آقایان به مسئله مهمی تبدیل شده  که  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در همین راستا اساس و اصول نگهداری پوست آقایان در یک مدل خاص تعریف می‌شود.
وی ادامه داد: هنگام برخاستن از خواب شستشوی صورت باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست آقایان و بسیاری از کارشناسان معتقدند شستن صورت با آب خنک  باعث ایجاد شادابی و نشاط پوست می‌شود.
/////
این متخصص پوست و مو اضافه کرد: در هنگام شست و شوی صورت سلول‌هایی که قابلیت جدا شدن از روی پوست را دارند از بین می‌روند و این مسئله باعث روشنی پوست آقایان می‌شود.
بیشتر بخوانید: همه آنچه مردان باید درباره تزریق بوتاکس بدانند
فواید استفاده از کرم‌های مرطوب کننده
قمری تأکید کرد: آب خنک بهترین پاک کننده چربی یا سلول‌های مرده روی پوست آقایان است و استفاده از شوینده‌های صورت به خشکی و یا چربی پوست کمک می‌کند، در برخی شوینده‌ها از مواد مرطوب کننده استفاده می‌کنند این کار سبب محافظت از پوست در برابر خشکی می‌شود و بهتر است پس از شستشوی صورت از کرم‌های مرطوب کننده که پوست را  نمناک می‌کند، استفاده شود.
وی تأکید کرد: پایه کرم‌های مرطوب کننده چربی یا آب است و برای محافظت از پوست‌های خشک یا مبتلا به اگزما به کار می‌رود، اما چنین کرم‌هایی برای پوست‌های پرچرب و مستعد آکنه مناسب نیست، البته آقایان باید از کرم‌های مرطوب کننده خاص خودشان استفاده کنند.
ارتباط نوشیدن آب با جوانسازی پوست در مردان
قمری ادامه داد: مرطوب کننده‌ها و آب رسان‌های پوستی برای نگهداری پوست آقایان مناسب است زیرا خشکی آب میان بافتی ارتباط زیادی با میزان مصرف آب دارد؛ کارشناسان توصیه می‌کنند آقایان روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند.
این متخصص پوست و مو گفت: اگر آقایان در محیط باز و در زیر نور آفتاب فعالیت می‌کنند حتما باید از کرم‌های ضد آفتاب با درجه بین۱۵ تا ۶۰ استفاده کنند تا پوستشان دچار کدری و آسیب جدی نشود.
/////
وی افزود: استفاده از کرم‌های حاوی رتیدون برای پیشگیری از بروز چروک‌های سطحی پوست آقایان مؤثر و این نوع کرم برای مردانی که در ساعت طولانی تحت تأثیر استرس‌های کاری یا فیزیکی قرار دارند نیز بسیار سودمند است.
بیشتر بخوانید: آشنایی با 8 بیماری‌ شایع پوستی
وی ادامه داد: آقایان برای داشتن پوستی شاداب و با نشاط باید مصرف سبزی و میوه را جزو برنامه روزانه غذایی خود قرار دهند زیرا آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد سبب محافظت از پوست و  جلوگیری از کدری رنگ آن می‌شود.
کاهش تولید کلاژن عامل پیری زودرس پوست مردان
قمری تأکید کرد: افرادی که به ورزش‌های حرفه‌ای می‌پردازند باید بیشتر از سایر مردم آب مصرف کنند زیرا تعریق به کاهش آب بدن و به تبع خشکی  پوست می‌انجامد و همین مقوله باعث پیری زودرس پوست در مردان می‌شود.
/////
وی ادامه داد: استعمال سیگار و نیکوتین باعث آسیب جدی به پوست و پیری زودرس می‌شود، اینگونه مواد تولید کلاژن را کم می‌کند، کاهش کلاژن باعث زردی پوست در نوک انگشتان آقایان می‌شود و همین مسئله  خون رسانی در پوست را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام /
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 13314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *