نکات ضروری برای مراقبت پوستی در آقایان/ دور سیگار را خط قرمز بکشید

3 بهمن 1397 ساعت 9:56

یک متخصص پوست گفت: استعمال سیگار باعث آسیب جدی به پوست می‌شود، اینگونه مواد تولید کلاژن را کم می‌کند.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، برخی از آقایان به دلیل تغییر سبک زندگی و استرس‌های ناشی از شغل دچار پیری زودرس و کدری رنگ پوست می‌شوند و همین موضوع زندگی روزمره واجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در مواردی باعث ایجاد اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود.
استفاده از مرطوب کننده‌های غیراستاندارد و تقلبی باعث آسیب جدی به پوست آقایان و پیری زودرس پوست آنها می‌شود به همین منظور با مجتبی قمری متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان پوست ایران گفتگو کردیم.
اصول خاص مراقبت از پوست در مردان
مجتبی قمری متخصص پوست و عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به زندگی شهرنشینی مراقبت از پوست در آقایان به مسئله مهمی تبدیل شده  که  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در همین راستا اساس و اصول نگهداری پوست آقایان در یک مدل خاص تعریف می‌شود.
وی ادامه داد: هنگام برخاستن از خواب شستشوی صورت باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست آقایان و بسیاری از کارشناسان معتقدند شستن صورت با آب خنک  باعث ایجاد شادابی و نشاط پوست می‌شود.
/////
این متخصص پوست و مو اضافه کرد: در هنگام شست و شوی صورت سلول‌هایی که قابلیت جدا شدن از روی پوست را دارند از بین می‌روند و این مسئله باعث روشنی پوست آقایان می‌شود.
بیشتر بخوانید: همه آنچه مردان باید درباره تزریق بوتاکس بدانند
فواید استفاده از کرم‌های مرطوب کننده
قمری تأکید کرد: آب خنک بهترین پاک کننده چربی یا سلول‌های مرده روی پوست آقایان است و استفاده از شوینده‌های صورت به خشکی و یا چربی پوست کمک می‌کند، در برخی شوینده‌ها از مواد مرطوب کننده استفاده می‌کنند این کار سبب محافظت از پوست در برابر خشکی می‌شود و بهتر است پس از شستشوی صورت از کرم‌های مرطوب کننده که پوست را  نمناک می‌کند، استفاده شود.
وی تأکید کرد: پایه کرم‌های مرطوب کننده چربی یا آب است و برای محافظت از پوست‌های خشک یا مبتلا به اگزما به کار می‌رود، اما چنین کرم‌هایی برای پوست‌های پرچرب و مستعد آکنه مناسب نیست، البته آقایان باید از کرم‌های مرطوب کننده خاص خودشان استفاده کنند.
ارتباط نوشیدن آب با جوانسازی پوست در مردان
قمری ادامه داد: مرطوب کننده‌ها و آب رسان‌های پوستی برای نگهداری پوست آقایان مناسب است زیرا خشکی آب میان بافتی ارتباط زیادی با میزان مصرف آب دارد؛ کارشناسان توصیه می‌کنند آقایان روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند.
این متخصص پوست و مو گفت: اگر آقایان در محیط باز و در زیر نور آفتاب فعالیت می‌کنند حتما باید از کرم‌های ضد آفتاب با درجه بین۱۵ تا ۶۰ استفاده کنند تا پوستشان دچار کدری و آسیب جدی نشود.
/////
وی افزود: استفاده از کرم‌های حاوی رتیدون برای پیشگیری از بروز چروک‌های سطحی پوست آقایان مؤثر و این نوع کرم برای مردانی که در ساعت طولانی تحت تأثیر استرس‌های کاری یا فیزیکی قرار دارند نیز بسیار سودمند است.
بیشتر بخوانید: آشنایی با 8 بیماری‌ شایع پوستی
وی ادامه داد: آقایان برای داشتن پوستی شاداب و با نشاط باید مصرف سبزی و میوه را جزو برنامه روزانه غذایی خود قرار دهند زیرا آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد سبب محافظت از پوست و  جلوگیری از کدری رنگ آن می‌شود.
کاهش تولید کلاژن عامل پیری زودرس پوست مردان
قمری تأکید کرد: افرادی که به ورزش‌های حرفه‌ای می‌پردازند باید بیشتر از سایر مردم آب مصرف کنند زیرا تعریق به کاهش آب بدن و به تبع خشکی  پوست می‌انجامد و همین مقوله باعث پیری زودرس پوست در مردان می‌شود.
/////
وی ادامه داد: استعمال سیگار و نیکوتین باعث آسیب جدی به پوست و پیری زودرس می‌شود، اینگونه مواد تولید کلاژن را کم می‌کند، کاهش کلاژن باعث زردی پوست در نوک انگشتان آقایان می‌شود و همین مسئله  خون رسانی در پوست را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام /


کد مطلب: 13314

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/13314/نکات-ضروری-مراقبت-پوستی-آقایان-دور-سیگار-خط-قرمز-بکشید

شستون
  https://shastoon.ir