معرفی بازی مافیا - Mafia III؛ یک داستان کلیشه ای هیجان انگیز!

11 بهمن 1397 ساعت 8:17

اگر بخوایم از طرف داستان بازی به Mafia III نگاه کنیم همان دقایق اول با یک داستان عالی روبرو خواهیم شد که تاکنون تجربه اش نکرده‌اید.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک بازی علاوه بر نقاط ضعف و قوتی که دارد، اگر یک داستان خوب و عالی را دنبال کند، می‌تواند نقاط ضعفش را بپوشاند و به جایی برسد که گیمر حتی راضی نباشد بازی را رها کند. یکی از این بازی‌ها گفته می‌شود داستان خوبی دارد؛ بازی Mafia ۳  است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به بررسی آن بپردازد.
معرفی بازی Mafia III؛ یک داستان کلیشه ای هیجان انگیز!
معرفی بازی Mafia ۳ 
زمانی که برای نخستین بار بازی Mafia ۳ را آغاز می‌کنید، در همان ابتدا با یک سری نقاط ضعف و قوت آن آشنا می شوید! اما اگر بخواهیم از طرف داستان بازی به آن نگاه کنیم، همان دقایق اول با یک داستان عالی روبرو خواهیم شد که تاکنون تجربه‌اش نکرده‌ایم؛ عالی نه از این نظر که با یک داستان متفاوت روبرو هستیم بلکه این طور می‌توان گفت که داستان Mafia ۳ در اصل یک داستان کلیشه‌ای با تِم انتقام است.
بیشتر بخوانید: یک بازی مهیج برای کسانی که به بازی‌های اکشن علاقه دارند
اما از طرفی صرفاً کلیشه‌ای بودن همیشه به معنی بد بودن نیست و استودیو هنگر ۱۳ آنقدر خوب این داستان کلیشه‌ای را بسط می‌دهد که در نهایت روایت داستان بازی به یکی از بهترین‌ها در سال‌های اخیر تبدیل می‌شود.
بازی در سال ۱۹۶۸ جریان دارد و لینکلن کلِی، شخصیت اصلی سیاه‌پوست بازی، به‌ تازگی از جنگ ویتنام برگشته و قصد دارد با فاصله گرفتن از جرم و جنایت گروه‌های مافیایی شهر نیو بوردو، به کالیفرنیا رفته و در آن‌جا زندگی سالمی را پیش بگیرد.
ولی اتفاقاتی که برای سمی، شخصیتی که برای لینکلن مانند پدر است، و دیگر دوستان وی می‌افتد، باعث می‌شوند تا شعله‌های انتقام گرفتن از سال مارکانو، رئیس مافیا، در وی روشن شود.
معرفی بازی Mafia III؛ یک داستان کلیشه ای هیجان انگیز!
یکی از دلایلی که باعث می‌شود داستان Mafia ۳ عالی باشد، شخصیت‌های بازی است. سازندگان کاراکتر‌هایی خلق کرده‌اند که خیلی زود با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. همچنین هنگر ۱۳ هرگز سعی نکرده تا کاراکتر‌هایی رویایی برای بازی‌اش خلق کند، منظورم این است که حتی لینکلن هم یک کاراکتر کاملاً مثبت نیست و اصطلاحاً شخصیتی خاکستری دارد و بیش‌تر از اینکه یک ابرقهرمان باشد، یک انسان معمولی مانند همه انسان‌ها است.
این قضیه در مورد دیگر شخصیت‌های بازی از جمله سمی، الیس، جیورجی، پدر روحانی و حتی سال مارکانو هم صدق می‌کند.
بیشتر بخوانید: معرفی بازی God of war +تصاویر
همچنین داستان بازی، المان‌هایی دارد که به آن عمق می‌بخشند و در کنار تم اصلی که همان انتقام است، شاخ و برگ بیش‌تری به بازی می‌دهند. اگر سری به تاریخ آمریکا در بازه زمانی بازی بزنیم، متوجه دو مشکل اساسی در آن خواهیم شد. اولین مشکل رفتار‌های نژاد‌پرستانه است و مشکل دوم هم تبعاتی است که جنگ ویتنام روی جامعه داشته است.
معرفی بازی Mafia III؛ یک داستان کلیشه ای هیجان انگیز!
خوشبختانه هنگر ۱۳ در Mafia ۳ با دید انتقامی سراغ این دو مشکل رفته و به‌ خوبی آن‌ها را در بازی گنجانده است، به‌ طوری که نه تنها مشکلی برای داستان اصلی به وجود نمی‌آورند، بلکه به بهترین شکل به آن شاخ و برگ می‌دهند.
در رابطه با گیم پلی می‌توان اینگونه گفت که گیم پلی بازی مخلوطی از بازی Mafia II با تمامی عناوین جهان آزاد محوری است که پس از آن عرضه شدند! تقریباً هر چیزی که به فکر سازندگان رسیده در گیم پلی موجود است؛ از مخفی‌کاری گرفته تا تیراندازی در حین دویدن و حتی سایه‌هایی از پارکور نیز در بازی دیده می‌شود.
بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ 
در رابطه با سیستم تیراندازی می‌توان گفت که شاید بهترین بخش گیم پلی باشد. تنوع اسلحه‌ها و همینطور مانور شدید سازندگان بر روی استفاده از اسلحه گرم و حتی نبرد‌های تن‌به‌تن که بسیار خلاقانه طراحی شدند، از عوامل لذت‌بخش بازی به حساب می‌آید. لینکلن می‌تواند با تمامی اسلحه‌های درون بازی ارتباطی مقدس برقرار کرده و به سادگی با تمامی آن‌ها کار کند. هر چند که بازی شما را مجبور به ورود به میدان نبرد نمی‌کند و می‌توانید هر ماموریت را به چندین روش مختلف به پایان برسانید.
فراموش نکنید که پیش از شروع یک ماموریت (حالا به هر روشی که در نظر دارید) حتماً خود را با مهمات فراوان مسلح کنید، زیرا تجربه ثابت کرده که اکثراً در بازی‌های اکشن نمی‌توان یک ماموریت را تمیز به پایان رساند! سیستم کاورگیری که از زمان خلقت Gears of War تا به حال تغییر خاصی را شامل نشده نیز در بازی قرار دارد؛ البته می‌توانید از این سیستم جهت مخفی کاری نیز استفاده کنید.
معرفی بازی Mafia III؛ یک داستان کلیشه ای هیجان انگیز!
سطح مخفی کاری با وجود اسلحه‌های بی صدا نیز تقویت شده و به مانند W‌atch Dogs می‌توانید اکثر بخش‌های بازی را بدون کشتن افراد زیادی طی کنید (بعید می‌دانم که همچین کاری کنید!). از آنجا که هوش مصنوعی کلاً حرفی برای گفتن ندارد و دشمنان فاقد هیچگونه هوش حقیقی یا مصنوعی هستند، در نتیجه شاید بهتر باشد بی‌خیال سیستم مخفی کاری شوید و با برداشتن یک شات گان، یک نفره به دل ارتش دشمن زده و دقایقی را از ترکاندن مغز آنان لذت ببرید.
هوش مصنوعی شامل حال یاران و متحدانتان هم می‌شود و می‌توانید از آن‌ها در ماموریت‌ها استفاده کنید. حال که صحبت از ماموریت‌ها شد باید به این نکته اشاره کرد که Mafia III برای تکرار نکردن اشتباه نسخه گذشته و همچنین هدر نرفتن جهان بازی، ماموریت‌های فرعی متفاوتی را به گیم پلی تزریق کرده که از حق نگذریم تنوع و لذت خاص خود را دارند ولی بر اساس ضرب‌المثل معروفِ «آمد ابرو را بردارد، چشم را کور کرد»، ما شاهد ماموریت‌ها و مرحله‌های اصلی بدون تنوع و تکراری زیادی هستیم؛ البته نه به خشکی و بی‌تنوعی Mafia II (در یک مرحله باید با خودرو به پمپ بنزین‌های مختلف شهر بروید تا تنها چند نامه را تحویل دهید و این ماموریت بیش از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، بدون این که هدف خاصی را دنبال کند).
بیشتر بخوانید: معرفی بازی Forza Motor Sport 7
البته از آنجا که این ماموریت‌ها در قالب داستان بازی دنبال می‌شوند و شاید روایت داستان بتواند تا حدودی از خسته کنندگی آن‌ها بکاهد. زمانی که پا به اتومبیل می‌گذارید، شاید اولین و اساسی‌ترین تفاوت میان نسخه دوم با این نسخه را حس کنید. سیستم رانندگی و هندلینگ ماشین‌ها بسیار بهینه شده و بر خلاف هر دو نسخه قبلی که شدیداً در بخش راننگی ضعف داشتند، ایراد آنچنانی به آن وارد نیست.
در مجموع، مافیا ۳ عنوانی جاه طلبانه و حتی در پاره از اوقات، تحسین برانگیز است. Mafia ۳ به شکلی شجاعانه، برهه‌ای تاریک از تاریخ ایالات متحده آمریکا را مورد نقد قرار می‌دهد و در این راه، از شیوه‌هایی برای روایت داستان بهره می‌گیرد که شاید چندان عامه پسند نباشد، اما ضرورت دارد. نژادپرستی مقوله‌ای است که کمتر بازی‌سازی به صورت جدی روی آن دست گذاشته و به همین جهت، تلاش استودیوی Hanger ۱۳ جای تحسین فراوان دارد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 13385

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/13385/معرفی-بازی-مافیا-mafia-iii-یک-داستان-کلیشه-هیجان-انگیز

شستون
  https://shastoon.ir