800
۰
در یادواه شهدای بخش بم پشت سراوان مطرح شد؛

احیای روحیه شهادت طلبی از دستاوردها ی انقلاب اسلامی ایران است/ شهدا ستارگان نورانی مسیر پیشرفت انقلاب

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر یادواره شهدای بخش بم پشت با حضور جمعی از مسئولین و مردم برگزار شد.
احیای روحیه شهادت طلبی از دستاوردها ی انقلاب اسلامی ایران است/ شهدا ستارگان نورانی مسیر پیشرفت انقلاب
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین پیراسته نماینده ولی فقیه در لشکر 14 امام حسین (ع) در جمع مردم بخش بم پشت شهرستان سراوان و در مراسم یادواره شهدای این بخش گفت: در طول تاریخ اگر مرز های جغرافیایی و اعتقادی مردم به خطر می افتاد، عده ای جهت رفع خطر و تهدیدات و در راستای حفظ آیین و ارزش های خود از آن مرز و بوم دفاع می کردند.

 وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، افزود: در دفاع مقدس، مردم سراسر ایران به پا خواستن  و از مرزهای جنوبی ایران با ایثار، فداکاری، شجاعت و شهامت دفاع کردند.

 نماینده ولی فقیه در لشکر 14 امام حسین (ع) در منطقه مرزی بم پشت با بیان اینکه شهید کسی است که جان خود را در راه خدا فدا می کند و با توجه به جایگاه والای شهید نزد پروردگار عالم، ادامه داد: دراسلام کمتر کسی پیدا می شود که چنین عظمت و منزلتی مانند شهید، نزد خداوند داشته اشد.

حجت الاسلام و المیلمین پیراسته با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص منزلت و جایگاه شهید و شهادت، خاطر نشان کرد:  روحیه شهادت طلبی یکی از ارزش هایی است که توسط انقلاب اسلامی در جامعه احیا شده و ما باید قدر دارن این ارزش ها باشیم.

وی احیای ارزش ها مانند ایثار، فداکاری، شجاعت و شهامت را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان و اضافه کرد: انسان هایی پا به عرصه شهادت می گذارند که دارای بصیرت و بینش باشند پس لازم است که با دشمن شناسی و بالا بردن افق دید و بینش؛ بصیرت را در جامعه تقویت کنیم.

 محسن ادبی اردکانی هادی سیاسی نیز در این مراسم با اشاره به عقیدتی و فرهنگی بودن انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که پایه های کاخ ظلم ظالمان و ستمگران را لرزاند و  ایده نو و رسم جدیدی را در دنیا بنا نهاد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب هایی که در جهان اتفاق افتاده تفاوت دارد چرا که از جنس مردم و برای مردم است.

این هادی سیاسی یادآور شد: انقلاب اسلامی تمامی تفکر های استکبار جهانی در رأس آن آمریکای جهانخوار را برهم زد و سفره مفتی را که برای آمریکا در این مملکت پهن شده بود را جمع کرد.

 ادبی اردکانی با توجه به اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود، تصریح کرد: اگر در دنیا فریادی علیه ظلم و استکبار شنیده می شود، از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته شده است.

وی شهدا را چراغ و ستاره های نورانی مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و توصیه کرد تا از مسیر شهدا منحرف نشویم چرا که راه شهدا، راه عزت و افتخار است و همین مسیر منجر به ایستادگی مقابل ابرقدرت های جهان شده است.

لازم به ذکر است جمعی از مسئولین بخش بم پشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق با آرمان شهدا، مزار شهدای این بخش را غبار روبی و عطر افشانی کردند.



انتهای پیام/الف.د  
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 13454
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *