800
۰
آخرین تحولات میدانی جنوب غرب استان دمشق؛

ضربات مهلک به هسته‌های خاموش داعش در منطقه «الوعره»

آخرین خبر‌ها از جنوب غرب استان دمشق حاکیست، عملیات جست و جوی منطقه به منطقه نیرو‌های گروه زرهی اول ارتش سوریه در محور منطقه «تلول الصفاء» ادامه دارد.
ضربات مهلک به هسته‌های خاموش داعش در منطقه «الوعره»
به گزارش شستون؛ نیرو‌های سوری با انجام عملیات در منطقه کوهستانی «الوعره» در محور «تلول الصفاء» موفق شدند شماری از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی کرده و در یک حمله غافلگیرانه آنان را هدف قرار دهند و به هلاکت برسانند.
 
به گفته منابع میدانی، نیرو‌های ارتش سوریه در جریان این عملیات مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند؛ عملیات نیرو‌های سوری در منطقه کوهستانی الوعره از آبان ماه امسال آغاز شده و همچنان برای شناسایی تروریست ها، انبار‌های سلاح و خنثی سازی تله‌های انفجاری در این محور ادامه دارد.
 
وجود مناطق ناهموار کوهستانی، ده‌ها تونل، غار و دره باعث شده شماری از تروریست‌های داعش به صورت مخفیانه در منطقه الوعره در جنوب غرب استان دمشق حضور داشته باشند.
 
به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش سوریه امسال در جریان عملیات ۵ ماهه در منطقه تلول الصفاء در جنوب غرب استان دمشق موفق شدند ۸۵۰ تن از عناصر تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.
 
تلول الصفا در جنوب غرب دمشق واقع شده و از محور غرب به استان السویداء، از شرق به استان حمص و از جنوب به کشور اردن و از شمال به شهر دمشق متصل می‌شود و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است.
 
منطقه کوهستانی و آتشفشانی «تلول الصفا» تا شرق شهر «شهبا» (شرق استان السویداء) امتداد دارد و از محور شمال به صحرای «بادیه الشام» و از جنوب به «بادیه الحماد» و از جنوب غرب به منطقه «ارض الکراع» متصل می‌شود؛ این منطقه از محور شرقی با منطقه التنف حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
 
منبع: میزان
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 13499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *