800
۰
رئیس کل گمرک خبر داد؛

آخرین وضعیت خودروهای وارداتی دپوشده در گمرک/ ۲۰۰ دستگاه ترخیص شد

رئیس کل گمرک ایران گفت: در راستای اجرای مصوبه دولت مبنی بر ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، تا هفته گذشته تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شده است.
آخرین وضعیت خودروهای وارداتی دپوشده در گمرک/ ۲۰۰ دستگاه ترخیص شد
به گزارش شستون؛ هیأت وزیران اوایل بهمن ماه در جلسه‌ای با بررسی وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک که بخشی از آنها ثبت سفارش جعلی داشتند و یا بعد از ممنوعیت واردات کالاهای لوکس به کشور وارد شده بودند، تصمیم به تعیین تکلیف این خودروها گرفت.
 
بر اساس مصوبه هیأت وزیران، مقرر شد که سایت ثبت سفارش برای خودروهای دپو شده، باز شود؛ البته خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند مشمول این موضوع نشدند و قرار شد مرجع قضائی در این رابطه تصمیم گیری کند.
 
طبق آمار موجود، از ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک، ۶۴۸۱ خودرو طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ با ثبت سفارش فاقد اعتبار وارد کشور و حدود ۱۹۰۰ دستگاه بعد از اظهار از گمرک ترخیص شدند. بنابراین باید ۴۵۰۰ دستگاه خودرو با ثبت سفارش جعلی در گمرک و محوطه گمرکی و بندری موجود باشد که طبق پیگیری خبرنگار مهر از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۳۷۲۲ دستگاه خودرو طی سال جاری تحت عنوان کالای مظنون به قاچاق ثبت شده اند و مشخص نیست ۷۷۸ دستگاه خودروی ثبت سفارش جعلی چه سرنوشتی پیدا کرده اند.
 
اواسط بهمن ماه، گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرک دپو شده اند، تحت عنوان «کالای قاچاق» و نه «کالای متروکه» به سازمان اموال تملیکی تحویل خواهند شد.
 
ترخیص ۲۰۰ دستگاه خودرو طی هفته گذشته
 
مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت ترخیص خودروهای مشمول بخشنامه دولت، اظهار داشت: خودروهایی که تا ۱۶ مردادماه به گمرک وارد شده بودند در حال انجام تشریفات مربوط به ترخیص هستند.
 
وی در خصوص تعداد خودروهای مانده در گمرک، افزود: بحثی که وجود دارد این است که تعداد ۱۳ هزار دستگاهی که اعلام شد مربوط به قبل است و در این تاریخ دقیقاً تعداد خودروها مشخص نیست.
 
میر اشرفی در رابطه با اینکه چه تعداد خودرو ترخیص شده است، گفت: تا هفته گذشته حدود ۲۰۰ دستگاه ترخیص شدند که عدد بسیار کمی است و انتظار می‌رود طی روزهای پیش رو خودروهای بیشتری ترخیص شود.
 
وی همچنین در رابطه با متروکه شدن خودروها گفت: هیچ مسأله‌ای مانع از متروکه شدن کالاها نمی‌شود و در صورت طولانی شدن روند ترخیص، خودروهای مانده در گمرک نیز وارد پروسه متروکه می‌شوند.
منبع:مهر
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 13733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *