فرماندار سراوان:

سراوان؛ ممتازترین شهر سیستان و بلوچستان در ارتباط با مسائل فرهنگی است/ تعدد مراکز فرهنگی و کتابخانه این شهر

19 اسفند 1397 ساعت 9:11

فرماندار سراوان گفت: این شهرستان به دلیل وجود اندیشه ورزان زیاد ممتازترین شهر سیستان و بلوچستان در ارتباط با مسائل فرهنگی است.


به گزارش شستون، درویش نارویی با اشاره به شرایط فرهنگی شهرستان سراوان و با وجود اندیشه ورزان زیادی که در حوزه سراوان وجود دارد، اظهار کرد: سراوان ممتاز ترین شهرستان در سطح استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با مسائل فرهنگی است.

 وی با بیان آگاهی نقش مطالعه و کتاب در ارتقاء بینش و دانش مردمان و جامعه، و علی رغم  اینکه آموزه های دینی به اهمیت علم و دانش تأکید زیاد دارد، افزود: کتابخوانی یکی از مولفه های فرهنگ در جامعه مظلوم واقع شده است.

فرماندار سراوان ادامه داد: اسلام و قرآن به این اصل اساسی یعنی کتابخوانی تأکید دارند که اندیشه ها و نگاه های انسانی تأکید بر توسعه دانش دارند و علی رغم این نگاه های انسانی و اسلامی نتوانسته ایم به تناسب دنیا  در حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ جایگاه مناسب داشته باشیم.

نارویی خاطر نشان کرد: فضای مجازی یک آفت بزرگ است چرا که سواد را یک سواد ژورنالیستی کرده که سواد در حوزه تحلیل و اندیشه ورزی کمتر شده است.

وی یادآور شد: با توجه به تعدد مراکز فرهنگی، کتابخانه های بخش خصوصی و دولتی شهرستان سراوان در جنوب استان قابل قیاس نیست.

فرماندار سراوان با بیان اینکه مدیریت کارآمد می تواند چسبندگی در بخش های مختلف جامعه را ایجاد کند، تصریح کرد: موفقیت در گرو آگاهی های گسترده خواهد بود که در بخش های مختلف علوم کثیر در دسترس است.

 نارویی گفت: در تاریخ کشور شخصیت های ارزشمند جهانی مانند سعدی، مولانا و دیگر شعرا وجود دارد که فرهنگ بخشی از جهان را تسخیر و تأثیر گذاشته اند.

وی اذعان کرد: ایران همواه در عرصه بین الملل جایگاه مناسبی داشته و چه خوب است که به عنوان الگو موثر و میراث گرانقدر کشور الگو بپذیریم.

عبدالحکیم حسین بر مسئول کتابخانه های شهرستان سراواان نیز گفت:  در طرح ملی کتابخانه گردی دو کتابخانه از مجموعه 57 کتابخانه موجود در استان، کتابخانه شهید مطهری سراوان و فدک زهک طرح اجرا می شود. 

انتهای پیام.الف.د


کد مطلب: 13753

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/13753/سراوان-ممتازترین-شهر-سیستان-بلوچستان-ارتباط-مسائل-فرهنگی-تعدد-مراکز-کتابخانه-این

شستون
  https://shastoon.ir