800
۰
رئیس کل بانک مرکزی:

با ادغام ۶ بانک​​ خدمت به مردم مختل نمی‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در جریان ادغام ۶ بانک، ­ اختلالی در خدمات رسانی به مشتریان این بانک‌ها ایجاد نخواهد شد
با ادغام ۶ بانک​​ خدمت به مردم مختل نمی‌شود
به گزارش شستون؛ عبدالناصر همتی در گردهمایی تبیین سیاست‌ها و فرآیند‌های اجرایی طرح ادغام 6 بانک افزود: ­­این بانک‌ها در مجموع 18 درصد منابع بانکی کشور را در اختیار دارند و ادغام آن‌ها موضوع مهم است.
 
وی درباره انتخاب بانک سپه برای ادغام ­5 بانک و موسسه مالی دیگر در این بانک گفت:­ این موضوع به­ دلیل ­قدمت توانایی و امکانات این بانک است و اگر بانک سپه یکی از ­هلدینگ‌های خود را واگذار کند تراز آن 15 هزار میلیارد تومان مثبت خواهد شد.
 
همتی اضافه کرد:​­ این 6 بانک در قامت بانک‌سپه جدید ظرفیت مالی بالا و قدرت کافی را برای خدمت به اقتصاد خواهد داشت.
 
وی ­گفت:​­ در اوایل دهه 80 در جلسه که با حضور آیت الله هاشمی برای واگذاری‌ها برگزار شده بود مقرر شد بانک سپه به عنوان بانک دولتی برای ارائه خدمات به نیرو‌های مسلح باقی بماند. ­
 
رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد:​­ 5 بانک قوامین، ​ حکمت ایرانیان، ​ مهر اقتصاد، ​ انصار و موسسه مالی و اعتباری کوثر در مجموع 24 میلیون مشتری و 215 هزار میلیارد تومان منابع ­را در اختیار دارند.
 
وی با بیان اینکه براساس مصوبه‌ی صورت گرفته، ­ چهار ماه برای این ادغام زمان در نظر گرفته شده است، گفت:​ اواخر تابستان سال آینده با این ادغام بانک بسیار قوی خواهیم داشت.
 
 
گردهمایی تبیین سیاست‌ها و فرآیند‌های اجرایی مرتبط با طرح ادغام 6 بانک برگزار شد. این گردهمایی در بانک سپه با حضور رئیس کل بانک مرکزی، ­ مدیرعامل بانک سپه و مدیران بانک‌های ادغام شونده برگزار شد.
 
بر اساس طرح مصوب شده ادغام؛ بانک‌های قوامین، ­حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد، انصار و موسسه مالی اعتباری کوثر در بانک سپه ­ادغام می‌شوند. ­
 
بر این اساس این بانک‌ها طی چهار ماه با انجام فرآیند‌های اجرایی در بانک سپه ادغام خواهند شد.
 
چقا زردی مدیرعامل بانک سپه گفت:­ همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم مدیریتی و کارشناسی در بانک سپه برای این ادغام فراهم شده است.
 
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه این 6 بانک 18 درصد منابع بانکی کشور را در اختیار دارند گفت:­ همه ارکان نظام کمک خواهد کرد تا این ادغام به بهترین وجه انجام شود.
 
معمارنژاد معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و دارایی نیز گفت: این بانک‌ها پس از ادغام 4200 شعبه 36 هزار پرسنل خواهد داشت.
 
بنا بر این گزارش؛ ­ در این مراسم با حضور رئیس کل بانک مرکزی ، مدیران عامل 6 بانک، ­ میثاق نامه‌ای را برای اجرای دقیق و صحیح طرح ادغام با یک‌دیگر امضا کردند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 13758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *