800
۰

آمریکا تصمیمی برای تعلیق پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ندارد!

سازمان هوافضای آمریکا اعلام کرد پس از دریافت اطلاعات درباره علت سقوط هواپیمای اتیوپی، در خصوص تعلیق پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس تصمیم‌گیری خواهد شد.
آمریکا تصمیمی برای تعلیق پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ندارد!
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،سازمان هوافضای آمریکا شب گذشته اعلام کرد در حال حاضر، تصمیمی برایتعلیق پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ندارد.
سازمان هوافضای آمریکا طی مذاکره با مقامات سازمان هواپیمایی اتیوپی خواستار انتشار گزارش جعبه سیاه پرواز ۳۰۲ اتیوپی که روز یکشنبه با ۱۵۷ سرنشین سقوط کرد، هستند و پس از دریافت اطلاعات درباره علت سقوط، در خصوص تعلیق پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس تصمیم‌گیری خواهند کرد.
این سازمان آمریکایی اعلام کرد با افزایش تعداد کشور‌هایی که پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس را به حالت تعلیق درآورده‌اند، مشتاق است تا مشخص نشدن علت سقوط، این هواپیماها را در ناوگان هوایی خود نگه دارد.
اداره هواپیمایی فدرال آمریکا تاکنون واکنشی به بیانیه سازمان هوافضای این کشور نشان نداده است.
در حال حاضر، بسیاری از مسافران آمریکا از سفر با هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس امتناع می‌کنند، آن‌ها پیش از انتخاب پرواز خود درباره مدل هواپیما سوال می‌کنند و در صورتیکه هواپیما، مدل ۷۳۷ مکس ۸ باشد پرواز خود را لغو می‌کنند.
در حال حاضر، بسیاری از کشور‌های جهان، پرواز هواپیما‌های مدل ۷۳۷ مکس ۸ را به مبدا یا مقصد کشورشان به حال تعلیق درآورده‌اند. عمان، برزیل، انگلیس، مکزیک، اتیوپی، مالزی، سنگاپور، چین و استرالیا نیز که از بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی خود استفاده می‌کنند، پرواز این مدل را متوقف کردند.
واشنگتن شرکت بوئینگ را به اعمال تغییرات در هواپیمای مدل «۷۳۷ مکس» ملزم کرده است.
اوایل روز یکشنبه، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیسا بابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف، دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌های ۷۳۷ مکس به فاصله تنها شش ماه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 13795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *