800
۱

خروج غیرقانونی سرمایه کشور به بهانه بیکاری در سراوان/ شهرستانی ها نیز به قاچاق سوخت با الاغ روی آوردند!

با توجه به سود آوری کاذب سوخت کشی، بسیاری از جوانان سراوان و شهرستانی ها شغل های خود را رها و به گازوئیل کشی روی آوردند.
خروج غیرقانونی سرمایه کشور به بهانه بیکاری در سراوان/ شهرستانی ها نیز به قاچاق سوخت با الاغ روی آوردند!
به گزارش شستون؛ در ماه های اخیر شاهد گسیل موج زیادی از مردم مناطق مختلف شهرستان سراوان به سمت مرز و قاچاق سوخت هستیم که این منطقه را به گلوگاه خروج سوخت از کشور تبدیل کرده است.
 
برخی از افراد به بهانه بیکاری و نبود شغل به سمت شغل های کاذب همچون قاچاق سوخت و انسان در این شهر مرزی هدایت می شوند که آسیب های اجتماعی زیادی را برای جامعه به دنبال دارد.
 
بسیاری از افراد دارای شغل در بخش های تابع این شهرستان شغل های خود را رها و به اقدام به خروج غیرقانونی سوخت در مرز کرده اند.
 
در فصول مختلف سال در نشریه و جراید مختلف بارها خبر واژگون شدن خودروهای حامل سوخت در جاده های منتهی به مرز جنوب شرق هستیم که رانندگان این خودروها در آتش جان خود را از دست می دهند.
 
 به تازگی نیز شنیده می شود افرادی از دیگر نقاط کشور راهی شهرستان سراوان شده و با اجاره الاغ با مبالغ بالا، اقدام به قاچاق سوخت کرده اند که این موضوع نیز مشکلات دیگری را برای جامعه سراوان به بار آورده است.
 
شهسوار نصرتی معاون برنامه ریزی فرمانداری سراوان در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور جمعی از مسئولین و دبیران انجمن های مردم نهاد صبح روز چهارشنبه ۲۱ فروردین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد  با بیان اینکه در حال حاضر مرز به جای اینکه فرصت باشد به تهدید تبدیل شده، اظهار کرد: انتظار می رود انجمن های مردم نهاد شهرستان با ورود به فعالیت های فرهنگی جوانان سراوان را به این سمت سوق دهند.
 
وی افزود: در این برهه از زمان گرایش جوانان به سمت شغل های کاذب همچون قاچاق سوخت افزایش یافته که در آینده در مسیر توسعه و‌ عمران اثرات مخربی را بر جای خواهد گذاشت.
معاون برنامه ریزی فرمانداری سراوان خاطر نشان کرد:  برخی از افراد به بهانه معیشت به کار قاچاق سوخت روی آورده اند که محدودیت ها و مصیب هایی را برای خانواده ها به وجود آورده اند.
 
نصرتی با بیان اینکه از سمن ها انتظار داریم که با انجام فعالیت های فرهنگی به موقع جوانان را به سمت تولید سوق دهند، ادامه داد: جوانان دارای افکار و ایده های نو و خلاق هستند که با تشکیل یک اتاق فکر و با استفاده از تجربه مدیران می توان از بحران اقتصادی که در آن قرار گرفته ایم، خارج شویم.
 
وی در پایان با بیان اینکه در برخی از مناطق مشاهده شده که افراد دارای شغل، شغل خود را رها و به سمت سوخت کشی روی آورده اند، تصریح کرد: سود کاذب در سوخت کشی و قاچاق سوخت منجر شده تا روزانه شاهد سوخته شدن جوانان به طرز فجیع و دردناک باشیم.
 
 
انتهای پیام/الف.د
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 13907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *