800
۰

باگ جدید اینستاگرام سبب می‌شود افراد غریبه استوری شما را ببینند!

شناسایی باگ جدید در اینستاگرام نشان می‌دهد افرادی غیر از دوستان هر کاربر هم می‌توانند استوری او را مشاهده کنند.
باگ جدید اینستاگرام سبب می‌شود افراد غریبه استوری شما را ببینند!
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، باگ موجود در اپلیکیشن اینستاگرام سبب شده تا افراد غریبه و کسانی که در فهرست دنبال کننده‌های حساب شخصی برخی از کاربران قرار ندارند نیز توانایی مشاهده استوری آن‌ها را داشته باشند.
اگرچه گزارش‌ها حاکی از روی دادن این باگ تنها برای تعداد کمی از کاربران این شبکه اجتماعی است ولی با توجه به استفاده میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از اینستاگرام حتی کوچکترین اخلال در روند عادی عملکرد آن نیز می‌تواند تاثیر بسیار بدی داشته باشد. در ابتدا هفته گذشته برخی از کاربران با ابراز نگرانی از نقض حریم خصوصی خود در اینستاگرام گفتند: پس از قرار دادن استوری در محیط اینستاگرام متوجه شدیم، علاوه بر فالوورها، افرادی ناشناس توانسته‌اند استوری کاربران را مشاهده کنند و این موضوع سبب نگرانی‌های گسترده‌ای شد.
پس از بروز این باگ امنیتی در اینستاگرام بسیاری از کاربران با انتقاد از عدم تامین حریم خصوصی در این شبکه اجتماعی، از مدیران آن خواستند تا ضمن برطرف سازی این مشکل از بروز هرگونه باگ امنیتی در اینستاگرام جلوگیری کنند. برخی از کارشناسان فناوری مدعی شدند اگر چنین روندی در اینستاگرام ادامه پیدا کند به دلیل هماهنگی این برنامه با فیسبوک شاید احتمال نفوذ به حساب کاربری فیسبوک نیز به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.
باگ اینستاگرام سبب می‌شود افراد غریبه استوری شما را تماشا کنند
طبق آمارها، روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از سرویس استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند و قطعا با این تعداد از کاربر در روز اشتباهی کوچک نتایج فاجعه باری را به دنبال دارد. اینستاگرام ضمن تایید این رویداد، باگ امنیتی ایجاد شده را یک اشتباه از سوی خود دانسته است و ضمن عذرخواهی از کاربران خود، وعده داده است تا هرچه زودتر به برطرف سازی آن بپردازد.
اگرچه اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک تا کنون مشکلات امنیتی بزرگی را تجربه نکرده است ولی بروز چندین مورد باگ را در سابقه فعالیت خود به ثبت رسانده است و توانایی مشاهده استوری از سوی افراد ناشناس آخرین مورد آن محسوب می‌شود. اگر این شبکه اجتماعی درصدد افزایش تعداد کاربران خود در سراسر جهان است باید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

انتهای پیام/
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 13919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *