800
۰
فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری بیان کرد:

۲۱ گردان و ۳ قرارگاه لشکری در مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی است/حضور ارتش در کنار بسیج و سپاه مقدمه پیروزی ها در جنگ شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در موضوع سیل هم به محض دریافت پیام رهبر انقلاب بلافاصله به گلستان رفته و در خوزستان و لرستان همچنین ایلام و کرمانشاه بنده به عنوان فرمانده خدمت رسانی در غرب حضور یافته و تا کنون ۲۱ گردان و ۳ قرارگاه لشکری در حال خدمت رسانی است.
۲۱ گردان و ۳ قرارگاه لشکری در مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی است/حضور ارتش در کنار بسیج و سپاه مقدمه پیروزی ها در جنگ شد
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود به مناسبت روز ارتش ضمن تبریک روز ارتش اظهار داشت: مشخصه اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران ولایتمداری و ولایت محوری است این روز که توسط امام نام گذاری شده است در حقیقت امام با این نام گذاری موجبات پایه ریزی ارتشی ولایی و انقلابی را فراهم کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش تاکنون توانسته است مصداق ایه اصلا علی الکفار و رحما بینهم باشد در روزهای واپسین پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام موجودیت ارتش و تایید آن توسط امام خمینی تنها نیروی مسلحی که توانست پوزه گروهک ها در مرزها را به خاک برساند نیروی زمینی ارتش بود که در تاریخ ثبت شده است.
وی افزود: مرحله دوم هنگام حمله دد منشانه رژیم بعثی بود که بتواند انقلاب را ساقط کند که در روزهای نخستین جنگ ارتش توانست در سه کارکرد ویژه این اقدامات را خنثی کرد. حضور به موقع ارتش و توقف دشمن، حملات پی در پی به دشمن و همچنین در مرحله سوم حضور ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی مثل بسیج و سپاه اولین عملیات ارتش که ثامن الائمه بود شکل گرفت و مقدمه بقیه پیروزی ها در جنگ شد.در بعد از دفاع مقدس ارتش طبق قانون‌مسئولیت حفاظت و پاسداری از  تمامیت ارضی کشور را داشته و در مرز ها حضور داشته است.
امیر حیدری ادامه داد: مسئولان به این نتیجه رسیده اند که نیروی زمینی علاوه بر حضور در مرز های غربی و جنوب غربی کشور در مرزهای شرقی هم حضور یافته است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: از طرف دیگر در حوزه مردم یاری ارتش حضور به موقع داشته و در حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل ارتش توانست با یک اقدام جسورانه بعد از فرمان رهبری حضور داشته و نسبت به خدمت رسانی و اسکان تمام تلاش خود را به کار بسته است‌.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در موضوع سیل  هم به محض دریافت پیام رهبر انقلاب بلافاصله به گلستان رفته و در خوزستان و لرستان همچنین ایلام و کرمانشاه بنده به عنوان فرمانده خدمت رسانی در غرب حضور یافته و تا کنون ۲۱ گردان و ۳ قرارگاه لشکری در حال خدمت رسانی است. بالغ بر ۷۰۰ دستگاه خودروهای سنگین و نیمه سنگین راهسازی و پل سازی در حال ترمیم و ساخت پل ها و جاده ها هستند که این حضور در کنار سپاه و بسیج موجب آلام دردهای مردم سیل زده شده است.
وی افزود: یگان های بالگردی در این مناطق با حضور حتی در پشت بام ها و دامنه های ارتفاعات توانستند هوانیروز با ۷۳۰ سودای پرواز توانست مردم را به نقاط امن برساند.
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: یگان های بهداشت و درمان با حضور در بیمارستان های صحرایی اقدام‌به خدمت رسانی کردند و جراحی های سنگینی که حتی در بهترین بیمارستان های تهران صورت می گرفت در این بیمارستان های صحرایی بر روی مصدومان صورت گرفت. سایر نیروهای متخصص ما در پل سازی  و جاده سازی در مناطق حضور دارند که امروز ۸۶۰۰ سرباز ارتش در لرستان و خوزستان در حال امدادرسانی و لایروبی خانه به خانه هستند و با پمپ آب خانه های مردم را تخلیه می کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی دریایی به کمک نیروی زمینی آمده و دستگاه های لایروبی از جنوب کشور با چند فروند بالگرد به گلستان آمده و به خدمت رسانی آمده اند. تا زمانی که مردم سیل زده از عملکرد این نیرو ها در استان ها اعلام رضایت نکنند از این مناطق خارج نمی شویم.
وی در خصوص اقدامات پیش رو هم گفت: رژه های سالانه ما در استان های سیل زده به شکل قبل نخواهد بود و یک رژه گسترده و مستمر خدمت رسانی را در این استان ها در نظر گرفته ایم که تیم های پزشکی سیار در کنار نیروهای خدماتی به صورت شهر به شهر و خانه به خانه به خدمت رسانی ب مردم سیل زده می پردازند و البته این اقدام تا اتمام کار به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی گفت:  ارتش و سپاه برادرند و فقط رنگ لباسشان فرق می کند و هدف همه ما مبارزه با ظلم است.
دست ارتش در دست سپاه و در دست رهبر انقلاب است و دست خداوند بالاترین دست هاست و تا نابودی اسرائیل به مبارزات خود ادامه می دهیم.
 
وی در خصوص وعده های سال گذشته که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر داشت گفت: اصل ولایت محوری عدالت اداری و شایسته سالاری مواردی است که قرار است در یک بازه ده ساله به آن دست پیدا کنیم. تغییراتی در یگان ها در نظر داشتیم صورت گرفت و خدمت مقام معظم رهبری رسید و امروز شاهد هستیم از یگان هایی با کارآمدی ناکافی عبور کرده و به سه دسته یگان واحد تیپ و لشکر تخصصی رسیده ایم.
 
امیر سرتیپ حیدری در خصوص تجهیزات جدید نیروی زمینی ارتش و دستاوردها هم گفت:  در نیروی زمینی اصل بر روی پای خود ایستادن و نهضت قطعه سازی است و امروز با عزت الله در تمام تسلیحات و تجهیزاتی که مورد نیاز نیروی زمینی است فناوری های آن بومی شده است. در بخش زرهی و ضد زره و بالگرد نمونه هایی از این دستاوردها را در ۲۹ فروردین رونمایی خواهیم کرد که شامل انواع پماد کوادکوپتر تانک و دستاوردهای زرهی است که با کمک وزارت دفاع و دانشمندان این دستاوردها به دست آمده است.
 
وی تصریح کرد: امسال با وزارت دفاع یک قرارداد بسته و تانک کرار را که بومی است خریداری کرده و از مدتی بعد به صورت بومی وارد چرخه تولید می شود. در نیروی زمینی پنج یگان داریم که ماموریت مهمی دارند که تمام اقدامات که انجام گرفته است خصوصا خودروهای سنگین از این گروه های مهندسی استفاده شده است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توانمندی گروه های مهندسی در بخش رزمی مهندسی راه مهندسی پل و مهندسی ساختمان بسیار زیاد است و ارتش اولین تخصص ها را به جامعه سرریز می کرد و پل های هجومی و متحرک یا اضطراری هستند که این روزها توسط این یگان ساخته شده است.
 
امیر سرتیپ حیدری بیان کرد: پل هفتم تیر در پلدختر حداقل سه ماه طول می کشید که ساخته شود اما این پل را در کمتر از ۴۸ ساعت با ظرفیت ۴۰ تن ساخته شد. در خوزستان پلی در عرض ۲ ساعت برای ارتباط شهر کارون‌ ساخته شد و این از افتخارات و رکوردهای ارتش هستند.
 
وی گفت: با استانداران استان های سیل زده صحبت شده که یگان ساختمان سازی و پل سازی ارتش آمادگی خود را برای بازسازی و نوسازی اعلام کرده اند و منتظر پاسخ استانداران هستیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 13943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *