800
۰

چگونه در آخرت ثروتمند شویم؟

حجت الاسلام و المسلمین پویا گفت: ماه شعبان بهترین فرصت برای بدست آوردن گنج‌های معنوی و ذخیره ثروت در آخرت است.
چگونه در آخرت ثروتمند شویم؟
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماه شعبان، ماه بندگی و ماه پیامبر اکرم (ص) است، ثواب اعمال در این ماه چندین برابرماه‌های دیگر است؛ بزرگترین اعیاد و رویداد‌ها در این ماه رخ داده؛ ماه شادی و سرور است و هیچ شهادت و رویداد تلخی برای اهل بیت (ع) در ماه شعبان رخ نداده؛ یکی از مهمترین عبادات ماه شعبان صلوات شعبانیه است که از زبان امام سجاد (ع) آورده شده است.
چگونه در آخرت ثروتمند شویم ؟ / فرشتگان چه اعمالی را توصیه می کنند ؟
صلوات شعبانیه شجره‌ای از منش پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)
حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص ویژگی خاص صلوات شعبانیه اظهار کرد: مهمترین ویژگی صلوات شعبانیه بیان ویژگی‌های پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، منش و بندگی این بزرگان در پیشگاه الهی است؛ ماه شعبان نسبت به ماه‌های دیگر دارای جایگاه خاصی است.
وی ادامه داد: در صلوات شعبانیه که گزیده‌ای از زیارت جامعه کبیره است پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)؛ گنجینه علم، محل رفت و آمد فرشتگان، جایگاه رسالت الهی و محل نزول وحی به عنوان هادی و منجی در روزگار سختی و شفاعت در آخرت و قیامت برای امت خود و بندگان خداوند معرفی شده اند؛ صلوات شعبانیه سندی برای اثبات جایگاه پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در معنویت و شجره این بزرگان است.
 بشارت امام سجاد (ع) به مومنان
حجت الاسلام و المسلمین پویا با اشاره به اینکه صلوات شعبانیه بشارتی از امام سجاد (ع) برای مومنان است، عنوان کرد: امام سجاد (ع) صلوات شعبانیه را در شش فراز برای معرفی فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و اهمیت ماه شعبان در دنیا و آخرت به مومنان هدیه داده است؛ در حقیقت صلوات شعبانیه پلی برای بندگان عابد خداوند برای جبران اعمال گذشته با شفاعت بزرگان دین در بهترین ماه الهی است.
این کارشناس مذهبی افزود: زمان خواندن صلوات شعبانیه ظهر در زمان زوال آفتاب و در شب و روز نیمه شعبان مرسوم است.
چگونه در آخرت ثروتمند شویم ؟ / فرشتگان چه اعمالی را توصیه می کنند ؟
 صلوات ششگانه ی نبوت و امامت
حجت الاسلام و المسلمین پویا با بیان اینکه صلوات شعبانیه در شش صلوات پی در پی ویژه فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و جایگاه این بزرگان در معنویت و تایید نبوت و امامت و شفاعت و ولایت این بزرگان در دنیا آخر است، گفت: هر صلوات شامل یک یا چند جمله در خصوص جایگاه و منزلت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است؛ بار‌ها بر این نکته تایید شده که ماه شعبان، ماه پیامبر (ص) است که بیانگر عظمت و بزرگی این ماه در پیشگاه الهی است.
وی افزود: ماه شعبان ماه رضوان خداست و سیره پیامبر (ص) در صلوات شعبانیه به طور کامل معرفی می‌شود. ماه شعبان اثباتی از منش پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است؛ این ماه اهل بیت (ع) نیز است؛ بنابراین ماه شعبان، ماه نبوت و امامت و شفاعت بندگان خداست.
حجت الاسلام و المسلمین پویا با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) ماه شعبان را روزه میگرفتن و به ماه رمضان متصل میکردند، بیان کرد: شیوه پیامبر (ص) در هر سال انجام عبادات خاص و روزه داری در شبانه روز ماه شعبان و رمضان بود؛ این امر اثباتی برای معرفی سیره پیامبر (ص) است.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امامان معصوم (ع) نیز سیره و روش پیامبر (ص) را در ماه شعبان انجام می‌دادند، افزود: امامان معصوم (ع) به ویژه امام علی (ع) نیز مانند پیامبر (ص) ماه شعبان را به ماه رمضان متصل میکردند؛ این امر بیانگر عظمت ماه شعبان است.
 بندگی و رزق معنوی در کلام صلوات شعبانیه
حجت الاسلام و المسلمین پویا در خصوص بندگی در ماه شعبان گفت: بندگی و فضایل آن در ماه شعبان از مهم‌ترین فراز‌های صلوات شعبانیه است؛ شعبان مقدمه‌ی ماه رمضان برای اثبات بندگی است؛ این ماه آمادگی برای بندگی و روزه داری است که در این صلوات به آن اشاره شده است؛ روزه داری بهترین رزق معنوی برای همدردی با مستمندان است؛ مومنان علاوه بر همدردی با احسان به نیازمندان توفیق الهی و رزق معنوی را بدست می‌آوردند و این بشارتی برای آنهاست؛ کدام رزق میتواند بالاتر از این رزق معنوی باشد! افزودن دارایی‌های معنوی در آخرت، ثروتی است که همه بندگان به آن نیاز دارند.
چگونه در آخرت ثروتمند شویم ؟ / فرشتگان چه اعمالی را توصیه می کنند ؟
 اعمال و فضلیت عبادات خاص در ماه شعبان
حجت الاسلام و المسلمین پویا در خصوص اعمال و فضلیت عبادات خاص در ماه شعبان گفت: علاوه بر روزه به جا آوردن و خواندن نماز‌های خاص ماه شعبان بسیار توصیه شده است؛ دادن صدقه در ماه شعبان ثواب زیادی دارد در روز قیامت بندگان می‌گویند این چه اعمال و ثوابی است که من از آن خبر ندارم و مطمئن هستم این قدر اعمال نیک انجام ندادم به آن‌ها خطاب می‌شود این اعمال شما در ماه شعبان است؛ صدقه دادن رشد بسیار دارد و ثروت آن در آخرت بسیار است.
گفتنی است در ماه شعبان دادن صدقه و انفاق در راه خدا بسیار توصیه شده و بهترین ماه برای ادای کفاره گناهان است.
 
انتهای پیام /
 
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 13998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *