800
۰
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری سراوان خبر داد؛

شناسایی 70 نوع گیاه دارویی در سراوان/ "پترونک" منبع درآمد برای عشایر منطقه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان گفت: پترونک گیاهی است از خانواده کاسنی که در فصل رویش به یک منبع درآمد برای عشایر منطقه سراوان تبدیل شده است.
شناسایی 70 نوع گیاه دارویی در سراوان/ "پترونک"  منبع درآمد برای عشایر منطقه
محمد رفیع دهقان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: شهرستان سراوان در زمینه گیاهان دارویی وغذایی دارای پتانسیل منحصر به فردی است به طوریکه بالغ بر 70 نوع گونه گیاهی دارویی در سطح شهرستان شناسایی شده است.

 وی افزود: با آغاز فصل بهار و باتوجه به بارش های صورت گرفته گیاهان فراوانی در دشت ها، دامنه ها و ارتفاعات شهرستان مشاهده می شود که هر یک دارای ارزش دارویی و غذایی فراوان است.

 رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان ادامه داد: یکی از گونه های علفی که بیشتر به عنوان خام به مصرف می رسد گیاه " شنگ اسبی استثنایی" بوده که در اصطلاح محلی به "پترونک" معروف است.

دهقان با بیان اینکه نام علمی این گیاه scorzonera paradoxa است،اذعان کرد: پترونگ گیاهی است از خانواده کاسنی و دارای برگ های سبز تا قهوه ای تیره که علاوه بر ارزش غذایی می تواند در فصل رویش به منبع درآمدی برای عشایر منطقه باشد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیر داری سراوان با اشاره به اینکه این گیاه در آغاز فصل رویش با قیمت 40 هزار تا 50 هزار به فروش می رسد، تصریح کرد: پترونک با توجه به منطقه رویش و بافت خاک محل می تواند دارای مزه تلخ و شیرین باشد.

انتهای پیام/الف.د
 
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 14003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *