800
۰

دود بلاتکلیفی دولت در سهمیه بندی بنزین به چشم مردم رفت/ مصرف با نرخ آزاد تا زمان صدور کارت‌های سوخت!

طی روزهای گذشته شایعه افزایش قیمت بنزین در رسانه ها منتشر شد؛ برخی رسانه ها اعلام کردند که مقرر شده چنانچه مردم سهمیه اختصاص‌یافته خود را صرفه‌جویی و آن را ذخیره کنند، دولت آن را از مردم خریداری کند.
دود بلاتکلیفی دولت در سهمیه بندی بنزین به چشم مردم رفت/ مصرف با نرخ آزاد تا زمان صدور کارت‌های سوخت!
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته شایعه افزایش قیمت بنزین در رسانه ها منتشر شد؛ برخی رسانه ها اعلام کردند که مقرر شده چنانچه مردم سهمیه اختصاص‌یافته خود را صرفه‌جویی و آن را ذخیره کنند، دولت آن را از مردم خریداری کند.
تعدادی از رسان ها هم گمانه زنی هایی در این رابطه مطرح کردند و یکی از آنها اعلام کرد که سهمیه‌بندی بنزین احتمالاً‌ از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه آغاز شده و قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالا ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر باقی خواهد ماند و  قیمت بنزین آزاد نیز افزایش خواهد داشت.
در حالی که بقیه رسانه ها از قول نمایندگان مجلس خبر عدم سهمیه بندی بنزین را مخابره می کردند، اعلام سهمیه بندی بنزین از فردا شب همه را شوکه کرد.
بر اساس این خبر از فردا شب ساعت 24 سهمیه بندی بنزین آغاز شده و بنزین با نرخ 1000 تومان با سهمیه 60 لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت 2500 تومان در هر لیتر عرضه می شود.
همچنین دولت برای تاکسی های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه ای مجزا در نظر میگیرد. بر اساس این طرح قیمت هر لیتر بنزین سوپر آزاد نیز 3000 تومان در هر لیتر خواهد بود.
همچنین از دومین ماه اجرای سهمیه بندی، یعنی در تیرماه، سازوکاری تشویقی برای صرفه جویی سوخت با خرید سهمیه مصرف نشده بنزین مردم در نظر گرفته شده است.
 
بلاتکلیفی مردم از تصمیمات یک شبه دولت
اعلام یک باره این خبر در حالی که بسیاری از مردم همچنان کارتهای سوخت خود را فعال نکرده اند و یا برای دریافت مجدد آنها اقدامی انجام نداده اند همه را شوکه کرد تا جایی که سخنگوی شرکت ملی پالایش ‌و پخش فرآورده‌های نفتی درباره کارت سوخت اعلام کرد: اشخاصی که از نخستین فراخوان ثبت‌نام کارت سوخت تاکنون در سامانه دولت همراه ثبت‌نام و کارت بانکی به سامانه معرفی کرده‌اند، نیازی به دریافت کارت سوخت ندارند زیرا کارت بانکی جایگزین کارت سوخت خواهد شد.
این مقام مسئول همچنین گفته است که سازوکاری طراحی شده که می‌توان از کارت بانکی برای سوخت‌گیری استفاده کرد و نحوه به‌کارگیری آن در روزهای آینده به اطلاع عموم می‌رسد.
وی همچنین اعلام کرد که کارت‌های هوشمند سوخت قدیمی همچنان قابل استفاده خواهد بود و جایگزینی کارت بانکی برای مالکان خودرو و موتورسیکلت‌هایی است که در سامانه دولت همراه ثبت نام کرده‌اند و کارت سوخت ندارند.
اعلام این خبر که در روزهای آینده برای کارت های بانکی و کارت های سوخت تصمیم گیری می شود در حالی است که سهمیه بندی بنزین از ساعت 12 امشب شروع شده و قطعاً مردم دچار سردرگمی زیادی می شوند.
 
کارت‌های بانکی که همچنان امکان ارتباط با شبکه سوختگیری را ندارند
آنچه که مشخص است در‌خصوص استفاده از کارت‌های بانکی به جای کارت‌های سوخت، ابهاماتی وجود دارد که نیازمند شفاف‌سازی مسوولان است؛ در حال حاضر وضعیت سوختگیری با کارتهای بانکی مشخص نبوده و عده زیادی هستند که تنها یک کارت بانکی داشته که اطلاعات آن را در سامانه ثبت شده و ساز و کار استفاده از آن مشخص نیست.
از طرف دیگر این افراد به موقع اقدام کرده اند اما عدم صدور کارت سوخت برای آنها کم کاری از سوی دولت بوده که تا کنون برای آنها صادر نشده است.
نکته دیگر در این طرح کسانی است که همچنان برای کارت سوخت اقدام نکرده اند؛ آنچه که تا کنون مشخص است در حال حاضر مالکانی که در انتظار صدور کارت هوشمند سوخت بوده و یا همچنان برای اخذ کارت سوخت اقدام نکرده اند باید از بنزین آزاد استفاده کرده و برای هر لیتر مبلغ 2500 تومان بپردازند تا زیرساخت ها و برنامه های دولت برای سهمیه بندی آماده شود!
 
سر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همچنان بی کلاه ماند
در این میان تاکسی داران اینترنتی و همچنین رانندگان در بلاتکلیفی به سر برده و مشخص نیست در روزهای آتی برای آنها چه سهمیه‌ای در نظر گرفته می شود؛ سهمیه بندی یک شبه بنزین درآمد و شغل تعداد زیادی از افراد در شهرها به ویژه کلان شهرها را به خطر انداخته است.
رانندگان تاکسی های اینترنتی که تعدادشان در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته در حال حاضر امکان تأمین بنزین با نرخ 1000 تومان را ندارند چرا که ساز و کار دولت برای بهره مندی آنها از بنزین 1000 تومانی همچنان نامشخص است و تا زمان اعلام جزئیات کمک و نحوه استفاده آنها از بنزین درآمد های آنها با مشکل مواجه شده و دچار بیکاری مقطعی می شوند.
همین مساله می تواند به افزایش کرایه های تاکسی و ایجاد نارضایتی میان مسافران و رانندگان تاکسی دامن بزند.این در حالی است که میزان سهمیه بنزین برای رانندگان تاکسی درون شهری همچنان مشخص نیست.
 
انتهای پیام/ط
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 14061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *