800
۰
معاون هماهنگ کننده ارتش:

برای حفظ سرزمینِمان در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم

دریادار سیاری گفت: برای حفظ مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم و نام خلیج فارس همچون گذشته بر این دریا خواهد ماند.
برای حفظ سرزمینِمان در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش صبح امروز پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت در همایش سراسری تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اهمیت جایگاه یک کشور در نظام بین الملل گفت: هر میزان که جایگاه یک کشور از نظر قدرت بالا باشد، ملت آن هم احساس بالندگی بیشتری می کنند.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی در جهان، اثر گذاری یک کشور در جامعه بین الملل بسیار مهم است و باید برای کسب جایگاه بالا در دنیا تلاش کنیم زیرا اگر کشوری ضعیف باشیم ، دیگران برای ما تصمیم خواهند گرفت.
سیاری افزود: این جایگاه با کسب قدرت حاصل می شود و باید در جهت قدرتمندی بیشتر برای اثرگذاری بیشتر در سطح جهان حرکت کنیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: قدرتی که باعث ارتقای جایگاه کشورمی شود در واقع همان قدرت ملی است. در واقع قدرت ملی همان میزان توانمندی یک ملت برای دستیابی به اهداف خود است که مولفه هایی از جمله قدرت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و یکی از مهم ترین آنها نظامی را داراست.
وی ادامه داد: اهمیت قدرت نظامی زمانی مشخص می شود که سیاست مداران باید برای مذاکره خوب به قدرت و پشتیبانی خوب تکیه کنند که در همین مذاکرات اخیر شاهد بودیم دشمنان به دلیل درک قدرت جمهوری اسلامی پای میز مذاکره حاضر شدند.
سیاری گفت: مولفه های قدرت نظامی متشکل از نیروی انسانی مناسب، تجهیزات مدرن و زیرساخت های مورد نیاز است که اگر نیروی انسانی خوبی داشته باشیم آنها می توانند تجهیزات و زیرساخت های مناسب را هم ایجاد کنند.
معاون هماهنگ کننده ارتش بیان کرد: اگر بهترین تجهیزات را هم داشته باشیم در صورت نبود نیروی انسانی مناسب، ناکار آمد خواهد بود. همان طور که در برخی کشورهای دنیا خرید تجهیزات نظامی همراه با کاربران آن خواهد بود چراکه نمیتوانند از آن تجهیزات بدون حضور نیروی انسانی مناسب استفاده کنند.
وی ادامه داد: نیروی انسانی باید کیفی، توانمند، قدرتمند، با بصیرت و مهارت باشد که وجود این مولفه ها موجب افزایش توانایی و قددرت کشور را خواهد شد.
سیاری افزود: نیروی انسانی در مرحله اول باید از ارزشهای دینی و انقلابی کشور برخوردار باشد. همچنین نیروی انسانی مورد نظر باید ولایی، مردمی، انقلابی و ارزشی باشد و طبق فرموده فرمانده معظم کل قوا کارکنان باید سه ویژگی ایمان دانش و شجاعت را هم داشته باشند.
معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین ضمن تبریک روز ملی خلیج فارس و تلاش برخی کشورهای مرتجع منطقه برای جعل نام آن تاکید کرد: به دلیل اهمیت استراتژیک و ژئوپلیتیک خلیج فارس، دشمنان و استکبار همواره برای حضور در این دریا اصرار دارند، اما ملت ایران بدانند که ما مقابل حفظ مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی و ارزشهای کشور در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم و نام خلیج فارس همچون گذشته بر این دریا خواهد ماند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 14068
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *