​تداوم فعالیت جهادگران در مناطق سیل زده سیستان/ از کاشت 3هزار درختچه "گز" تا ویزیت رایگان روستائیان

15 ارديبهشت 1398 ساعت 11:40

مسئول گروه جهادی مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان از کاشت بیش از 3 هزار بذر و قلمه درختچه گز در محدوده اراضی ملی نیاتک سیستان خبر داد.


به گزارش شستون؛ محسن تازه روز در گفتگو با عصرهامون گفت: این گروه جهادی با همکاری شبکه جوانان رضوی(شجر) و موسسه خیریه عنایت به مدت 8 روز در مناطق سیل زده سیستان مستقر شد و فعالیت های بسیاری در سه حوزه عمرانی، درمانی و تغذیه ای به سیل زدگان ارائه کرد.
 
وی افزود: طی این مدت بیش از ده هزار وعده غذای گرم در منطقه پخت و میان روستائیان مناطق سیل زده توزیع شد که به طور همزمان در حوزه درمانی نیز فعالیت ها در حال انجام بود و در مجموع قریب به هزار نفر از خدمات درمانی این گروه جهادی به طور رایگان بهره مند شدند.
 
به گفته تازه روز؛ خدمات انجام شده در بخش درمانی شامل دندان پزشکی، داخلی، اطفال، زنان و پزشک عمومی بود که تعدادی از پزشکان این گروه جهادی با استقرار در منطقه در امر خداپسندانه درمان روستائیان شرکت کردند.
 
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام علی (ع) زاهدان تصریح کرد: همچنین بیش از 3 هزار بذر و قلمه درختچه گز در محدوده اراضی ملی نیاتک کاشته شد تا بتواند با رشد و نمو ضمن کاهش گرد و غبار در کنترل بحران های آتی و باران های سیل آسا موثر باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: این گروه جهادی در مدت زمان حضور خود در منطقه بیش از هزار بسته غذایی و بهداشتی نیز میان مردم توزیع کرد که تخلیه آب از منازل، کمک در جابجایی وسایل مردم، بهسازی و تعمیر اماکن تخریب شده و برگزاری برنامه های فرهنگی از دیگر اقدامات انجام شده در این اردوی جهادی بود.
 
به گفته تازه روز؛ بیش از 60 نیروی جهادی بسیجی متخصص و ماهر در این مدت به صورت داوطلبانه در خدمات رسانی به سیل زدگان فعالیت کردند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 14090

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/14090/تداوم-فعالیت-جهادگران-مناطق-سیل-زده-سیستان-کاشت-3هزار-درختچه-گز-ویزیت-رایگان-روستائیان

شستون
  https://shastoon.ir