800
۰

آیا حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها التهاب بازار را کاهش داد؟

نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: با حذف قیمت‌های مسکن از روی سایت‌ها بازار مسکن رنگ آرامش را به خود دید.
آیا حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها التهاب بازار را کاهش داد؟
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج رهبر، نایب رئیس کانون  سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها نقش مؤثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد،  گفت: قیمت‌گذاری که از سوی دلالان و سوداگران در این سایت‌ها انجام می‌شد از نظر روانی برای بسیاری از متقاضیان مشکل‌ساز شده بود و همین امر باعث کاهش چشم‌گیر معاملات مسکن طی یکسال گذشته شده بود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از قیمت‌های بارگذاری شده در سایت ها کاذب و حبابی بود، اظهار کرد: این قیمت‌ها باعث می‌شد که بسیاری از مالکان چشم و هم چشمی کنند و قیمت‌های واقعی خود را اعلام نکنند و سعی کرده با قیمت های کاذب و کارشناسی نشده؛ ملک خود را به فروش برسانند.
 
نایب رئیس کانون  سراسری انبوه‌سازان تأکید کرد: حذف قیمت از روی این سایت‌ها باعث شده جو آرامی بر بازار مسکن حاکم شود و دست بسیاری از دلالان و سوداگران از بازار مسکن کوتاه شود.
 
وی با اشاره به اینکه با ورود به ماه رمضان میزان معاملات مسکن کاهش می‌یابد، گفت: راکد بودن بازار مسکن دلیلی بر افزایش قیمت نیست چراکه بسیاری از خریداران و متقاضیان مسکن در ایام ماه رمضان تغییر مکان و جابه‌جایی خود را انجام نمی‌دهند.
 
نایب رئیس کانون  سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال، قیمت‌ها در بازار مسکن  تغییری نکند. در صورتی که سایر حوزه‌های اقتصادی از جمله طلا، ارز و حامل‌های انرژی دچار نوسانات قیمتی شوند، بازار مسکن هم دچار نوسانات قیمتی شدیدی خواهد شد.
 
رهبر در پایان تأکید کرد: دولت باید اقدامات لازم را برای افزایش میزان عرضه و تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد، چرا که هم اکنون بازار مسکن نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است و تا زمانی که میزان تولید مسکن افزایش نیابد؛ قیمت‌ها به سمت ثبات هدایت نمی‌شود و دولت باید نقدینگی‌های موجود در بازار را به سمت ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در این حوزه هدایت کند.
 
 
انتهای پیام /
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 14117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *