800
۰

ضرب العجل فرمانداری سراوان به ستاد تنظیم بازار/ کیفیت نان تولیدی در شهرستان نا مطلوب است

سرپرست فرمانداری سراوانی گفت: با توجه به انتقاد های موجود در بازار و مصرف کنندگان با تشکیل تیم بازرسی و تلاش مضاعف، در صورت مشاهده تخلف با همراهی اداره تعزیرات حکومتی در بازرسی سریعا واحد متخلف تعیین تکلیف شود تا روند بازرسی سرعت بیشتری بگیرد.
ضرب العجل فرمانداری سراوان به ستاد تنظیم بازار/ کیفیت نان تولیدی در شهرستان نا مطلوب است
به گزارش شستون،  ستاد تنظیم بازار با حضور شهرکی فرماندار سراوان، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

علیرضا شهرکی سرپرست فرمانداری سراوان در این جلسه گفت: با توجه به انتقاد های موجود در بازار و مصرف کنندگان از وضعیت موجود و گرانفروشی، به صورت سرزده بازدیدهایی انجام شد که حکایت از نابسامانی در بازار و عدم نقش آفرینی مطلوب ستاد داشت و به همین جهت تصمیم بر این شد اولین جلسه رسمی با تشکیل ستاد تنظیم بازار آغاز شود.

وی افزود: با توجه به وجود ابزارهای کنترلی بسیار انتظار خروجی مناسب از این ستاد می رود و هیچ گونه خلاء در نظارت بازار مورد قبول نیست.

سرپرست فرمانداری سراوان به کار تیمی در حوزه نظارت اشاره و تصریح کرد: سفره خانواده مسئولین از مردم جدا نیست و باید در این زمینه با تشکیل تیم بازرسی و تلاش مضاعف ورود شود.

شهرکی اضافه کرد: برای این کار با کمک اتاق اصناف، اتحادیه ها، تعزیرات و حتی در صورت لزوم ادارات، برای بازرسی و نظارت تیم مشخصی در اسرع وقت تشکیل شود و در صورت مشاهده تخلف با همراهی اداره تعزیرات حکومتی در بازرسی سریعا واحد متخلف تعیین تکلیف شود تا روند بازرسی سرعت بیشتری بگیرد.

وی گفت: قاعدتا اصلاح و رویه سازی مناسب دارای زحمت و هزینه است و بدون هیچ واهمه ای برای رضایت جمعی و تامین منافع مردم این کار باید صورت گیرد.

همچنین زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه تودیع و معارفه فرماندار سراوان که بعد از ظهر چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شده بود، گفته بود که علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته، گرانی در شهرستان سراوان نسبت به دیگر نقاط استان بیشتر است که این نابسامانی باید کنترل شود.

لازم به ذکر است که بارها ائمه جمعه و جماعت تشیع و اهل سنت شهرستان سراوان در تریبون های نماز جمعه از گرانفروشی و بالا بودن قیمت اجناس در شهرستان سراوام ابراز گلایه و خواستار ساماندهی اوضاع گرانی در شهرستان شدند.


سرپرست فرمانداری سراوان نیز کیفیت نان تولیدی در شهرستان را نامطلوب و پایین خواند و بیان کرد: برای افزایش کیفیت در واحدهای تولیدی و تسهیل در خدمات، افزایش رقابت باید صورت گیرد و با ایجاد مجتمع های جمعی از واحدهای صنفی واحد و افزایش رقابت در فروشگاهها به سمت ایجاد رفاه در خرید مردم باید پرداخته شود.

شهرکی در پایان بر نظارت های بهداشتی جهت کیفیت مناسب محصول واحدهای تولیدی تاکید کرد.

در این راستا یکی از شهروندان سراوان‌ در گفت و گو با خبرنگار شستون از کیفیت پایین نان های تولیدی در برخی از تولیدی های نان شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت: از دیر باز نان به عنوان یکی از غذاهای اصلی محسوب می شده و جایگاه خاصی نزد ایرانیان دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه نان سالم نقش موثری در سلامت افراد هر جامعه ای دارد انتظار می رود متولیان امر در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

این شهروند سراوانی خاطر نشان کرد: داشتن نان با کیفیت و مطلوب خواسته به حق شهروندان است چرا که نان را می توان جزء جدایی ناپذیر در هرم غذایی دانست.

 
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 14175
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *