توسط باستان شناسان و در بنایی قدیمی؛

کشف اتاقی اسرار آمیز با دیوارنگاره‌های عجیب پس از ۲ هزار سال

22 ارديبهشت 1398 ساعت 12:00

با پیدا شدن اتاقی مخفی پس از ۲ هزار سال در کاخی باستانی دانشمندان در تلاش هستند بدون آسیب به بنا به حفاری آن بپردازند.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در کشفی منحصربه فرد در دنیای باستان شناسی، محققان موفق شدند اتاقی باستانی متعلق به ۲ هزار سال پیش در کاخی مشهور به Domus Aurea یا خانه طلایی در شهر رم کشور ایتالیا را کشف کردند.
 

این کاخ و اتاق مخفی درون آن در زمان امپراتوری روم محل زندگی بسیاری از امپراتوران رومی از جمله نرون و تراجان بوده است.
 
زمان ساخت کاخ بنا بر مطالعه‌های باستان شناسان متعلق به سال ۶۴ پس از میلاد و به دست امپراتور نرون بوده است.
 

باستان شناسان دیوارنگاره‌های رنگی با موضوعاتی، چون ابوالهول، سنتائور (شخصیت های اسطوره ای) و پلنگ سیاه در این اتاق ۲ هزار ساله کشف کرده اند.
 
برخی از نقش‌ها داستانی از نبرد‌های باستانی را نمایش می‌دهد. محققان اعلام کرده اند با توجه به احتمال آسیب دیدن بنا و اطمینان نداشتن از استحکام ساختار و امکان فرو ریختن آن به طور کامل اتاق را از شن و ماسه خالی نکرده اند.
 

از جمله دیگر طراحی‌های منحصربه فرد و زیبا در این اتاق می‌توان تصاویری از گل‌ها به رنگ‌های مختلف، گیاهان و شاخه‌های درختان را نام برد، همچنین موجودات آبزی، چون ماهی‌ها نیز بین دیوارنگاره‌ها مشاهده می‌شود.
 
بخش زیرین اتاق هنوز به طور کامل زیر سنگ و خاک ۲ هزار ساله مدفون است.
 

بنا برپژوهش‌های انجام شده اتاق اولین باربه وسیله امپراتور تراجان برای ساخت یک حمام رومی در مجاورت آن با سنگ و خاک پرشده است.
 
کارشناسان امیدوار هستند با انجام استحکام سازی بنا و به تدریج با انجام مطالع‌های بیشتر بتوانند کل اتاق را از شن و خاک خارج کنند و با مطالعه بر روی نقش‌ها به یافته‌های جدیدی درباره امپراتوری باستانی رم و زندگی نرون و تراجان دست یابند.
 
منبع:Telegraph
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 14185

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/14185/کشف-اتاقی-اسرار-آمیز-دیوارنگاره-های-عجیب-۲-هزار-سال

شستون
  https://shastoon.ir