800
۰

امیدوارم نمایندگان مجلس فیلم «وکیل مدافع» را ببینند/ هرگز از دختر شهید بابایی بودن سوءاستفاده نکردم/ برای خنداندن مردم به هر چیزی متوسل نشدیم

سلما بابایی کارگردان فیلم سینمایی «وکیل مدافع» از اهداف، شرایط و سختی های تولید این اثر گفت.
امیدوارم نمایندگان مجلس فیلم «وکیل مدافع» را ببینند/ هرگز از دختر شهید بابایی بودن سوءاستفاده نکردم/ برای خنداندن مردم به هر چیزی متوسل نشدیم
به گزارش شستون؛ سلما بابایی کارگردان سینما درباره هدف خود از ساخت فیلم سینمایی «وکیل مدافع» به  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من این فیلم را با همکاری ونداد ندوشن کارگردانی کردم. ما با ساخت این فیلم خواستیم به همه بگوییم از جنگ، دفاع مقدس، شهیدان و ... به نفع خودشان بهره برداری و سوء استفاده نکنند. در ساخت این فیلم سعی کردیم تا از شهیدان و جانبازان که در سینما نامی از آن‌ها برده نمی‌شود، بیشتر بگوییم. باید در سینما در سطحی گسترده‌تر به آن‌ها پرداخت و روایت قصه آن‌ها فقط در تله فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی خلاصه نشود.
وی افزود: از سویی خواستیم بگوییم مسئولانی که مشکلات کنونی نتایج عملکرد ضعیف آن هاست باید با صراحت نقد شوند. به شخصه و به سهم خودم سعی کردم در قالب فیلم سینمایی «وکیل مدافع» به موضوعات ذکر شده بپردازم.
بابایی اظهار داشت: بیشتر صحبت من در این فیلم با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس، خطاب به نمایندگان ملت است. امیدوارم این فیلم را ببینند و تاثیر خوبی روی آن‌ها بگذارد. اگر حتی روی یک نفر هم بتوانیم تاثیر بگذاریم، کار خودمان را کرده‌ایم. این را هم بگویم، چون دختر شهید بابایی هستم، خیلی‌ها فکر می‌کنند در رفاه کامل به سر می‌بریم؛ ولی نمی‌دانند با رفتن پدر سختی‌های زیادی را به اتفاق مادر تحمل کردیم. خواستم حرف‌های دلم را در قالب فیلم بزنم و بگویم انگار برخی یادشان رفته برای رسیدن به جایگاه و جامعه کنونی، چه شهید‌ها که ندادیم. جانبازان بسیار داشتیم و دشواری‌های فراوانی را تحمل کردیم. خواستم بگویم الان دختران شهدا مانند من کجای این جامعه هستند؟
بابایی عنوان کرد: البته بگویم شاهکار انجام ندادیم؛ اما حداقل توانستیم حرفمان را از طریق فیلم بزنیم. سعی ما این بود که به هر قیمتی فیلم نسازیم؛ در خصوص محتوا نیز به قوانین جامعه احترام گذاشتیم و برای خنداندن مردم از هر چیزی استفاده نکردیم.
وی در خصوص گنجاندن رگه‌های طنز در «وکیل مدافع» بیان کرد: سعی کردیم نمکی به کار اضافه کنیم تا بتوانیم در جذب مخاطب موفق‌تر باشیم. البته طی این چند روز اکران هم به دلیل نبود بودجه، امکان تبلیغ بهتر و بیشتر را نداشتیم، اما با این شرایط بازخورد‌های مردم خوب بوده است.
این کارگردان با اشاره به وجود مشکلات فراوان در مسیر ساخت «وکیل مدافع» عنوان کرد: در این شش سال فعالیتم در سینما سراغ هر ارگانی برای ساخت این فیلم رفتم، اما جواب رد شنیدم و حمایتی ندیدم؛ تا در نهایت به اتفاق گروهی همدل که سالهاست با هم فعالیت داریم و با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی با هر مشقتی که بود، فیلم را ساختیم و سعی کردیم کیفیت لازم را در آن اعمال کنیم. بار‌ها اتفاق افتاد که در طول تولید به مشکل مالی برخوردیم و حتی گاهی دویست هزارتومان موجودی داشتیم، اما در نهایت به آنچه خواستیم رسیدیم. البته خوشبختانه در روند دریافت پروانه نمایش هم مشکلی پیش نیامد؛ مسئولان مربوط فیلم را دوست داشتند و به نظرشان کاری فرهنگی و ارزشی بود.
وی در خصوص انتشار مطالبی مبنی بر آقازادگی و ژن خوب بودن او به عنوان فرزند شهید بابایی بیان کرد: اخباری منتشر شد که من به خاطر دختر شهید بابایی بودن پروانه نمایش این فیلم را گرفتم. اما اصلا اینطور نیست؛ من از نام پدرم هیچ استفاده و سوء استفاده ای نکردم. در خصوص ژن خوب هم بهتر است بدانیم، همه انسان‌های روی کره زمین ژن خوب هستند چون خداوند همه آن‌ها را با ذات و ژن خوب آفریده؛ این ما هستیم که مسیرمان را تغییر می‌دهیم و ذات خوب را به راهی دیگر می‌کشانیم.
انتهای پیام/
 
 
 
 
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 14220
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *