800
۰

جذابیت‌های زندگی در فضا برای زمینی‌ها/ فضانوردی را از چه سنی می‌توان آغاز کرد؟

زندگی در فضا و شغل فضانوردی دارای جذابیت‌های شگفت انگیزی است که هر فردی را جذب می‌کند.
جذابیت‌های زندگی در فضا برای زمینی‌ها/ فضانوردی را از چه سنی می‌توان آغاز کرد؟
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  فضا دارای حقایق جالبی است که می‌تواند روی زندگی فضانوردانی که برای تحقیقات آنجا می روند تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد؛ تاثیراتی شگفت انگیز که می‌توانند تمام زندگی یک فرد را تحت تاثیر خود قرار دهند و اورا تبدبل به خوشحالترین فرد کنند.
فضانوردی یکی از شغل‌های هیجان انگیزی است که برای همه افراد جالب است و البته سختی‌های مخصوص به خود را هم دارد؛ از بیمه نبودن در یک ماموریت خاص تا تحمل وزن سنگین یک لباس زوایای پنهان شغل فضانوردی است.
در اینجا به معرفی حقایقی شگفت انگیز از زندگی فضانوردان که شاید تا به حال به گوشتان هم نخورده باشد می‌پردازیم.
فضانوردانی که کارشان به حراج عکس‌های خانوادگی رسید
اولین حقیقتی که شاید درباره زندگی فضانوردان بسیار جالب باشد این است که بدانید آنها در تمام ماموریت‌های خود بیمه نیستند؛ هنگامی که فضانوردان آپولو ۱۱ به فضا رفتند دارای هیچ بیمه‌ای نبودند و در صورت تخلف باید عکس های خانوادگی امضا شده خود را به حراج می‌گذاشتند.
فضا
سن قانونی برای سفر به فضا چندسالگی است؟
فضانوردان ناسا برای رفتن به فضا باید ۱۹ سال سن کامل داشته باشند و اگر سن آنها کمتر از این باشد اجازه سفر کردن به آن ها داده نمی شود
دان لیند یکی از افرادی بود که در سال ۱۹۶۶ برای سفر کردن به فضا و قرار گرفتن در یک ماموریت انتخاب شد اما به دلیل آنکه کمتر از ۱۹ سال سن داشت از این سفر کنار گذاشته شد و سپس در سال ۱۹۸۵ توانست در یک ماموریت دیگر با فضاپیما متفاوتی به فضا برود.
فضا
یادگیری زبان روسی وظیفه فضانوردان آمریکایی
تمام فضانوردان آمریکایی باید زبان روسی را یاد بگیرند و بتوانند برنامه‌های خود را به کمک این زبان پیش ببرند؛ یادگیری این زبان از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که یک فضانورد باید آنرا انجام دهد؛ یادگیری این زبان سبب می‌شود تا فضانوردان در مواقع ضروری از این زبان کمک بگیرند.
فضا
فضانوردان در فضا چه کاری انجام می دهند
شاید برای شما هم جالب باشد بدانید فضانوردان در فضا دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند.
روز اولی که فضانوردان به فضا می‌رسند بیشتر وقتشان صرف آماده کردهن و تطبیق خود با محیط فضا می‌شود و سپس از روز دوم آنها وارد عمل برای انجام کارهای تحقیقاتی و دیگر وظایف خود می‌شوند.
به طور کلی دو دسته فضانورد در فضا وجود دارد؛ دسته اول آنهایی که برای انجام ماموریت‌های خاص به فضا فرستاده می‌شوند و آنها وظیفه دارند تا ماهواره‌ها را راه اندازی کنند، آزمایش‌های مختلفی را انجام دهند و به بررسی فضای علمی بپردازند.
اما دسته دوم آنهایی هستند که برای راه اندازی ماهواره ها به آنجا می رود وظیفه این دسته از افراد این است که ماموریت ها را به درستی به پایان برساند.
فضا
فضانوردان خوشحال ترین افراد هستند
فضانوردان اعضای کارمندان دولتی هستند که باید همانند دیگر افراد به کلاس‌های آموزشی بروند و ملاقات‌های متعددی را برگزار کنند و شاید برایتان جالب باشد که بدانید فضانوردان در دسته خوشحال ترین افراد قرار گرفته‌اند و بر اساس بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که این دسته از افراد از شغلشان بسیار راضی هستند .
فضا
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 14249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *