800
۰

سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر

به بهانه رونمایی از بوگاتی تمام لگویی جدید با هم به مرور مهم‌ترین، جدیدترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ از آن‌ها رونمایی شد، می‌پردازیم.
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
به گزارش شستون، اخبار روز خودرو همواره جزو خبر‌های پرطرفدار به خصوص از سوی آقایان است. این علاقه به خودرو از همان کودکی، موقع بازی کردن با خودرو‌های رنگارنگ اسباب بازی، خودش را نشان می‌دهد و در بزرگ سالی به خودروی واقعی می‌رسد. در بسیاری بحث‌های چند نفره صحبت از خودرو و دنیای خودرو‌ها جزو موضوعات ثابت بحث‌هاست.
چند روز پیش شرکت «بوگاتی» از خودروی تمام لگوییِ خود رونمایی کرد. خودرویی که در آن حدود یک میلیون قطعه لگو به کار رفته است و می‌تواند تجسمی از یک اسباب بازیِ واقعی برای دوران بزرگ سالی باشد. در پرونده امروز به بهانه رونمایی از این خودروی جدید با هم به مرور مهم‌ترین، جدیدترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ از آن‌ها رونمایی شد، می‌پردازیم.
بوگاتی لگویی | اسباب بازیِ بزرگ سالی!
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
بوگاتی سرانجام از خودروی تمام لگویی (Lego) خود رونمایی کرد. این خودرو که با قطعات لِگو ساخته شده، مجهز به یک موتور سبک است. برای ساخت آن از مدل بوگاتی چیرون که یکی از سریع‌ترین خودرو‌های جهان است، الگوبرداری شده است. البته اگر بوگاتی لگویی بخواهد با آن سرعت‌ها حرکت کند احتمالا در چند ثانیه از هم می‌پاشد! بنابراین سرعت این خودرو بسیار کندتر از مدل اصلی خود است، اما می‌توانیم بگوییم ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند سرعت بگیرد. گفتنی است ساخت این بوگاتی، ۱۳ هزار و ۴۳۸ ساعت یعنی معادل ۵۶۰ روز زمان برده و در ساخت آن بیش از یک میلیون قطعه لِگو به کار رفته است. نکته جالب توجه هم این است که در اتصال این قطعات به یکدیگر از هیچ‌گونه چسب و فلزی استفاده نشده است.
پورشه تایکان| طی ۱۰۰ کیلومتر تنها با ۴ دقیقه شارژ!
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
این‌که یک خودروی برقی بتواند در مدتی کمتر از ۵/۳ ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند قطعا قابلیت ویژه و قابل توجهی است چیزی که در خودروی تمام الکتریکی پورشه محقق شده است. این خودرو که «پورشه تایکان» نام دارد، قرار است سپتامبر ۲۰۱۹ به طور رسمی وارد بازار شود. با وجود این که هنوز نمونه جاده‌ای پورشه تایکان معرفی نشده است، نزدیک به ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۲۵۰۰ یورو این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند.
درباره چهره ظاهری تایکان اگر می‌خواهید بدانید در این مدل از نظر ظاهری دستگیره در‌ها با هنرمندی در بدنه تعبیه شده‌اند. طراحی بخش پشتی این خودرو مناسب به نظر می‌رسد، هر چند در مقایسه با محصولات کنونی این برند تفاوت‌هایی دارد. پورشه تایکان فاقد خروجی اگزوز است که با توجه به تمام الکتریکی بودن خودرو کاملا قابل پیش‌بینی است. این خودرو به دو موتور برقی مجهز می‌باشد که در مجموع قدرتی برابر با ۶۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. باتری مورد استفاده در پورشه تایکان، می‌تواند امکان بیش از ۵۰۰ کیلومتر رانندگی را به شما بدهد. قابل توجه است که راننده می‌تواند تنها با ۴ دقیقه شارژ توسط شارژر مخصوص، مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند.
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
آئودی A۱ اسپرت‌بک| شیک و برترین خودروی شهری جهان!
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
اگر طرفدار خودرو‌های کوچک هاچ‌بک باشید مدل جدید A۱ که شرکت آلمانی AUDI با نام کامل «A۱ اسپرت‌بک» اواخر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرده است به احتمال زیاد مورد پسند شما خواهد بود. این مدل نسل دوم سری A۱ به حساب می‌آید که حدود هشت سال قبل تولید شده بود. خودرویی که نسبت به همه مدل‌های قبلی خود کاملا تهاجمی‌تر و جذاب‌تر طراحی شده است. این تهاجمی بودن خودش را در شکل و شمایل چراغ‌ها و جلو پنجره عریض‌تر کاملا نشان داده است.
در طراحی داخل آن همانند فولکس واگن پولو، زاویه مرکز داشبورد و نمایشگر لمسی به سمت راننده متمایل شده است که با وجود تزیینات دریچه‌های هوا، کنسول مرکزی و دستگیره‌های در با رنگ‌های مختلف، کابین A۱ ظاهر اسپرت‌تری یافته است. از دیگر ویژگی‌هایی که زیبایی A۱ را تکمیل کرده است می‌توان به ابعاد بزرگ‌تر چراغ‌های LED عقب، سپر‌های بزرگ و برجسته و طراحی جدید چراغ‌ها در کنار رینگ‌های ۱۵ تا ۱۸ اینچی اشاره کرد. سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هاچ‌بک جدید A۱ به صورت ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، هشدار انحراف مسیر، کروز کنترل هوشمند و پارک خودکار پیش‌بینی شده‌اند. گفته می‌شود این خودرو ۲۳۱ اسب بخار قدرت دارد و قادر است در زمانی حدود ۹/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. آئودی A۱ در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین خودرو‌های شهری جهان برگزیده شده است.
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
استون مارتین والکری| مثل خاک کره ماه!
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
درباره این خودرو به طور خلاصه می‌توان گفت: «یک هیولای تمام عیار که آماده شده است تا قدرت طراحی خودروساز انگلیسی را در سطح اول دنیا به رخ بکشد». سازندگان این خودرو مدعی هستند برای رنگ این خودرو از خاک کره ماه استفاده شده است تا این خودرو آوانگارد بیشتر حال و هوای یک سفینه فضایی را به خود بگیرد. قدرت سیستم متحرکه این خودرو تقریباً هزار اسب‌بخار است که از پیشرانه ۶.۵ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی به دست می‌آید.
طراحی فنی والکری ترکیبی از دانش فنی استون مارتین و فناوری پیشرفته ردبول ریسینگ است. از آن‌جا که هر دو دانش عمیقی در زمینه فرمول یک دارند، بیشتر قسمت‌های «استون مارتین والکری» به‌طور مستقیم از فناوری‌های این رشته گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به سیستم محرکه، شاسی و بدنه اشاره کرد. این بخش‌ها به‌صورت طراحی کاملاً یک پارچه و در هماهنگی با دیگر اجزا هستند. پوشش پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر و جعبه‌دنده به‌عنوان عضو اصلی شاسی والکری عمل می‌کند. جعبه‌دنده نیز خود به‌تن‌هایی به‌عنوان محلی برای نصب تعلیق عقب و بخش بزرگی از زیربندی عقب استفاده می‌شود، درحالی‌که پکیج باتری به‌عنوان مرکز قدرت الکتریکی و الکترونیکی خودرو عمل می‌کند.
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
فراری پورتوفینو ۲۰۱۹| زیبا و باشکوه همچون بندر پورتوفینو!
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
در میان شرکت‌هایی که سوپراسپرت تولید می‌کنند و همچنین در میان مهندسان افسانه‌ای و کارآفرینان بزرگ صنعت خودرو مثل؛ «فردیناند پورشه»، «اتوره بوگاتی»، «هنری رویس» و «آندره سیتروئن» که با تولید خودروهایشان دنیا را تغییر دادند، برند ایتالیایی فراری دارای محبوبیت زیادی است و همچنان به ساختارشکنی و تولید فناوری می‌پردازد. فراری، نام مدل جدید خود را بر اساس یکی از زیباترین شهر‌های ایتالیا که به طبیعت فوق‌العاده زیبا، بندر رویایی و فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش شناخته می‌شود، انتخاب کرده است. حتی در انتخاب رنگ بدنه نیز دقت فراوانی از سوی مهندسان فراری انجام و به افتخار این شهر، به نام «قرمز پورتوفینو» نام‌گذاری شده است.
در این خودرو با وجود فرمان الکتریکی، حالت رانندگی کامفورت، گیربکس هفت سرعته و کلاچ دوگانه و موتور هشت سیلندر تویین توربو، هنگامی‌که روی پدال گاز فشار می‌آورید، نیروی کشش بسیار مناسبی تولید می‌کند و رانندگی خوب و راحتی برای شما به ارمغان می‌آورد. وزن کمتر و توان بیشتر پیشرانه به معنای افزایش چابکی بوده که باعث شده است تا این خودروی سبک به سرعت‌های بالاتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. با توجه به رکورد ۵/۳ ثانیه فراری کالیفرنیا در رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، انتظار می‌رود شتاب پورتوفینو کمتر از این مقدار باشد.
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
تسلا مدل ۳| تمام الکتریکی و مقرون به صرفه
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
یکی از معایب خودرو‌های کاملا الکتریکی به رغم تمامی مزایایی که دارند، قیمت زیادی است که باید برای آن‌ها پرداخت. تسلا مدل ۳ نسخه سدان از محصولات تسلاست که با هدف تولید خودرویی الکتریکی با قیمت مقرون به صرفه برای قشر متوسط در دنیا طراحی شده است. نام این خودرو قرار بود مدل E باشد تا پازل نام‌گذاری ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت را کامل کند، اما از آن جا که برند تجاری «مدل E» توسط شرکت فورد قبلا ثبت شده بود، ایلان ماسک در صفحه توئیتر خود، این خودرو را با نام مدل ۳ آن هم با علامت معرفی کرد.
از جمله اهداف دیگر در طراحی این خودرو معرفی اولین نمونه از خودرو‌های آینده است، خودرو‌هایی که برای ورود به آن‌ها هیچ کلید و ریموتی نیاز نیست. با تلفن هوشمند خود در‌های خودرو را باز می‌کنید و برای انجام کوچک‌ترین کاری مثل باز کردن در داشبورد یا تغییر جهت دریچه‌های هوا باید مانیتور را لمس کنید. برای باز کردن در‌ها از خارج خودرو کافی است تلفن همراه تایید شده را در جیب خود داشته باشید. با حرکت به سمت خودرو، قفل در‌ها باز می‌شود و می‌توانید سوار خودرو شوید. زمانی که در بزرگراه در حال رانندگی هستید و سیستم‌های هدایت خودکار و کروز کنترل هوشمند فعال است، می‌توانید تغییر لاین را به عهده خودرو بگذارید.سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
مروری بر زندگی جالب «نیکی لائودا» قهرمان افسانه‌ای فرمول یک جهان که دوشنبه شب درگذشت
کامبکِ فرمول یکی!
سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌های که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر
«اسطوره استقامت و پشتکارِ فرمول یک درگذشت». این خبری کوتاه و معمولی درباره یک قهرمان ورزشی که فقط سه بار فرمول یک را فتح کرده است، نیست. این خبر درباره ستاره‌ای است که یک بار تا نزدیکی خاموش شدن پیش رفت، اما دوباره نورانی‌تر و درخشنده‌تر از قبل به آسمان قهرمانی بازگشت. امروز اگر از اصطلاح «کامبک زدن» زیاد استفاده می‌کنیم، شایسته است که حتما از «نیکی لائودا» به عنوان کامبک‌زنِ بزرگ مسابقات فرمول یک هم یاد کنیم.
بازگشت ناباورانه بعد از حادثه‌ای بسیار تلخ
ماجرا به سال ۱۹۷۶ و برگزاری مسابقات جایزه بزرگ آلمان برمی‌گردد. لائودا با خودروی فراری در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ حین رقابت، دچار حادثه‌ای مهیب شد. به طوری که در کسری از ثانیه شعله‌های آتش او و خودرو اش را فراگرفت. لائودا هنگام این حادثه بی هوش نبود و حتی بعد از خروج از خودرو، توانست روی پا بایستد، اما به‌شدت آسیب دید. در این اتفاق نیمه راست صورتش با سوختگی شدید مواجه شد و حتی بخش زیادی از ابرو، پلک چشم و گوش راست اش، از بین رفت.
افزون بر این آسیب ظاهری، لائودا دچار سوختگی ریه نیز شد به طوری که در روز‌های اول پس از حادثه، تنفس بدون دستگاه مخصوص برایش ممکن نبود. طبیعتا آن موقع خیلی‌ها دوران ورزشی «نیکی لائودا» را پایان یافته تصور می‌کردند، اما در کمال ناباوری دوری او از مسابقات تنها شش هفته طول کشید. او در اولین مسابقه خود پس از بازگشت در مسابقات جایزه بزرگ ایتالیا مقام چهارم را کسب کرد. لائودا این مسابقه را با زخم‌های به یادگار مانده از مسابقات قبلی شرکت کرد و حتی مجبور شد کلاه ایمنی را روی سر بانداژ شده اش بگذارد و در طول مسابقه هم درد و خون ریزی شدیدی تحمل کند.
او امید اول قهرمانی در سال ۱۹۷۶ بود و توانست در مسابقات بعدی جایزه بزرگ کانادا و آمریکا هم امتیاز کسب کند. هنگام برگزاری آخرین رقابت فصل در ژاپن، لائودا با اختلاف سه امتیاز، هنوز در رده اول جدول و بالاتر از رقیبانش بود، اما به دلیل ریزش اشک از چشم آسیب دیده‌اش، نتوانست مسابقه آخر را با موفقیت به پایان برساند و قهرمانی را به رقیب بزرگش «جیمز هانت» واگذار کرد. درنهایت، لائودا به مقام دوم در رده‌بندی فصل ۱۹۷۶ فرمول یک جهانی رسید.
خداحافظی بعد از قهرمانی
لائودا در ادامه زندگی ورزشی خود دو بار از مسابقات فرمول یک اعلام بازنشستگی کرد. ابتدا در فصل ۱۹۷۹ اعلام بازنشستگی کرد، اما پس از سه سال استراحت، بار دیگر در فصل ۱۹۸۲ پشت فرمان قرار گرفت. این راننده اتریشی، سومین قهرمانی خود در فرمول یک را در سال ۱۹۸۴ با تیم مک‌لارن جشن گرفت و درپایان فصل بعد، برای همیشه از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد.
فیلمی جالب که بر اساس زندگی «لائودا» ساخته شد
در سال ۲۰۱۳، «ران هاوارد» کارگردان مشهور آمریکایی فیلم «Rush» را بر اساس زندگی لائودا ساخت. این فیلم روایتگر حوادث دراماتیک فصل سال ۱۹۷۶ فرمول یک است که در طی آن نیکی لائودا با بازی «دنیل برال» و جیمز هانت با بازی «کریس همزورث» رقابتی شانه به شانه برای تصاحب عنوان قهرمانی داشتند. در این فیلمِ زندگی نامه‌ای، وقایع به جز تغییراتی در جزئیات کاملا بر اساس واقعیت ساخته شده و آن را به فیلمی خوب در گونه فیلم‌های زندگی نامه‌ای و ورزشی تبدیل کرده‌است.
گردآوری روزنامه خراسان
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 14296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *