800
۰
در جلسه شورای فرهنگ عمومی سراوان مطرح شد؛

توزیع قلیان و عدم رعایت مسائل شرعی در اماکن عمومی مهم ترین دغدغه مردم/ کمبود پارک و فضای سبز در شهرستان احساس می شود

امام جمعه شهرستان سراوان توزیع قلیان در اماکن عمومی و عدم رعایت مسائل دینی و شرعی در اماکن عمومی را از دغدغه های مردم بیان و خواستار ایجاد بستر مناسب برای از بین رفتن آلودگی های مربوطه در اماکن عمومی شد.
توزیع قلیان و عدم رعایت مسائل شرعی در اماکن عمومی مهم ترین دغدغه مردم/ کمبود پارک و فضای سبز در شهرستان احساس می شود
به گزارش شستون، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور امام جمعه سراوان، فرماندار شهرستان، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضا در دفتر امام جمعه شهرستان در مسجد جامع علی ابن ابی طالب(ع) برگزار شد.

 حجت الاسلام و السملمین بامری امام جمعه شهرستان سراوان در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از مشکلات ریشه چندین ساله دارد، گفت: دین اسلام را می توان در مقوله فرهنگ تعریف کرد چرا که دین اسلام  یک ذخیر و معدن است که با استفاده درست تمامی مباحث فرهنگ را می توان ایجاد کرد.

 وی با بیان اینکه باید به نحو احسن از این ذخیره الهی و ظرفیت عظیم استفاده کرد، افزود: ماه رمضان یک فرصت برای خود سازی افراد است چرا که انسان را تقریبا از خواب بیدار می کند.

 امام جمعه شهرستان سراوان با توجه به اینکه ماه رمضان یک تلنگر است، ادامه داد: اگر به دین، آیین و گفته های پروردگار عالم توجه داشته باشیم  و فرصت هایی که در این مباحث قرار داده خوب مشاهده کنیم، نسبت به فرهنگ جامعه و ویژیگی های فردی بیشتر اهمیت خواهیم داد.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه فلسفه وجود خلقت به اسم انسانیت در فرهنگ ایجاد، خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران با برنامه ریزی صحیح موجب شده تا در جلسات برای حل مشکلات همفکری و خرد جمعی ایجاد شود که با نگاه دینی و پشتوانه دینی و با توجه به ظرفیت شهرستان امورات را پیشبرد.

وی توزیع قلیان در اماکن عمومی و عدم رعایت مسائل دینی و شرعی در اماکن عمومی را از دغدغه های مردم بیان و خواستار ایجاد بستر مناسب برای از بین رفتن آلودگی های مربوطه در اماکن عمومی شد.

علیرضا شهرکی سرپرست فرمانداری سراوان نیز در این جلسه با بیان اینکه کمبود پارک و فضای سبز در شهرستان احساس می شود، گفت: با توجه به اینکه در گذشته منازل ویلایی و حیاط دار در سراوان بوده نیاز مردم به سمت پارک نبوده است که شاید این تفکر در مجموعه شهرداری ها و شورا حاکم شده باشه که برای احداث پارک کمتر فکر کرده باشند.

 وی با اشاره به اینکه دولت به دنیال این است که تصدی گری خود را به بخش خصوصی واگذار کند، افزود: بخش خصوصی از یک منظر  بسیار ارزشمند تر است تا دولت، چرا که در هر جا بخش خصوصی  با نظارت مفید بوده، موفقیت نیز حاصل شده است که انتظار می رود واگذاری ها به بخش خصوصی دارای شناسنامه و آیتم های مشخص باشد تا دستگاه های نظارتی بتوانند مطابق با شناسنامه عملکرد آنها را مورد بررسی قرار دهد.

سپرست فرمانداری سراوان  با بیان اینکه مخالف اسم گذاری بنگاه های تجاری و اقتصادی با اسامی ائمه اطهار (ع) و نام های مقدس است، ادامه داد:  به طور مثال برخی از اماکن که با نام ائمه اطهار (ع) نامگذاری شده، گران فروشی می کند که قابل قبول نیست.

شهرکی در ادامه خواستار حذف نام های مقدس از تمامی واحد های تجاری شد چرا که این مورد شایسته نیست با نام های مقدس برخی ها اقدام به تخلف کنند که قطعا با متخلفین برخورد جدی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برای احداث پیست موتور سواری و اتومبیل رانی بخش خصوصی می توان ورود پیدا کند که با جذب سرمایه گذار امید می رود به سرانجام برسد.

سرپرست فرمانداری سراوان خاطر نشان کرد: مردم شهرستان سراوان مردم با فرهنگ و با ریشه ای هستند که از توان مردم در راه توسعه فرهنگ که امروزه دچار هنجار شکنی شده باید استفاده کرد.

انتهای پیام/الف.د 
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 14300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *