سلولیت در کمین چه کسانی است؟ +بهترین روش درمان پوست پرتقالی

1 تير 1398 ساعت 8:52

یک متخصص تغذیه گفت: دلیل اصلی ایجاد سلولیت مشخص نیست؛ اما می‌دانیم این عارضه در اثر فشار اندوخته چربی به بافت همبند ایجاد می‌شود.


به گزارش شستون؛ نرگس جوزانی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره سلولیت اظهار کرد: سلولیتبه سطح ناصاف و ناهموار همراه با فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های روی بدن می‌گویند که در نوجوانان و بزرگسالان و به خصوص خانم‌ها شایع‌تر است.
وی ادامه داد: این عارضه هیچ مشکل پزشکی برای فرد ندارد و تنها ظاهر فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
سلولیت در کمین چه کسانی است؟ +بهترین روش درمان پوست پرتقالی
جوزانی گفت: دلیل اصلی ایجاد سلولیت مشخص نیست؛ اما می‌دانیم سلولیت در اثر فشار اندوخته چربی به بافت همبند زیر سطح پوست ایجاد می‌شود.
متخصص تغذیه درباره عوامل بروز این عارضه  گفت: هورمون‌هایی مانند استروژن، انسولین، نورآدرنالین، هورمون‌های تیروئیدی در شکل‌گیری سلولیت نقش زیادی دارند؛ بالا رفتن سن و نزدیک شدن به زمان یائسگی از عوامل تأثیرگذار بر سلولیت هستند. اگرچه سلولیت در افراد چاق بیشتر است، اما به دلیل سایر فاکتور‌هایی فرد لاغر هم به این مشکل مبتلا می‌شود.
بیشتر بخوانیدسلولیت؛ عارضه‌ای پوست پرتقالی که زنان را تهدید می‌کند

وی ادامه داد: ژنتیک هم بر ایجاد سلولیت تاثیر دارد زیرا ژن‌های خاصی بر متابولیسم بدن، سرعت ساخت و توزیع بافت چربی تأثیرگذار هستند. رژیم غذایی مناسب و سبک درست زندگی تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز سلولیت دارند؛ این بیماری در افراد چاق و سیگاری بیشتر دیده می‌شود.
متخصص تغذیه درباره روش‌های درمان سلولیت  گفت: برای درمان این عارضه از روش‌هایی مانند امواج صوتی، لیزر، متودوکیوم، سابسیژن، کربوکسی تراپی استفاده می‌شود؛ و در کنار موارد مذکور ورزش و کاهش وزن هم موثر خواهد بود.
سلولیت در کمین چه کسانی است؟ +بهترین روش درمان پوست پرتقالی
وی دامه داد: سابسیژن نیز یکی از روش‌های درمان سلولیت است که در آن پزشک متخصص کربن دی اکسید را به زیر سطح بافت پوست تزریق می‌کند.
جوزانی تصریح کرد: استفاده از روش‌هایی مثل کرایولیپولیز، مزوتراپی برای سلولیت توصیه نمی‌شود زیرا میزان اثرگذاری آن‌ها کم‌ است؛ بعضی از کرم‌ها و لوسیون‌ها هم می‌توانند روی بافت چربی تاثیر گذار باشند درحالی که دارو‌های خوراکی نمی‌توانند تاثیرات چندانی بر درمان بیماری بگذارند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 14531

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/14531/سلولیت-کمین-کسانی-بهترین-روش-درمان-پوست-پرتقالی

شستون
  https://shastoon.ir