800
۰

هشدار متخصصان: این داروها اعصاب مغز را نابود می‌کند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد داروهای رایج برای درمان افسردگی، صرع و بی اختیاری ریسک بروز زوال عقل را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.
هشدار متخصصان: این داروها اعصاب مغز را نابود می‌کند
به گزارش شستون؛ به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد داروهای رایج برای درمان افسردگی، صرع و بی اختیاری ریسک بروز زوال عقل را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.
محققان انگلیسی باور دارند، داروهای رایج برای درمان افسردگی، صرع و بی اختیاری به شدت به سلول‌های اعصاب مغز آسیب می‌زند و تبعات جبران‌ناپذیری در پی دارد.
براساس بررسی‌های صورت گرفته، افرادی که داروهای آنتی‌کولینرژیک  مصرف می‌کنند نیز خطر بروز زوال عقل را در خود بیش از 50 درصد افزایش می‌دهند؛ این دارو برای افراد مبتلا به پارکینسون و آنهایی که دچار اختلالات سلامت روان هستند نیز تجویز می‌شود.
این پژوهش تأکید می‌کند، داروهای آنتی‌کولینرژیک که برای درمان افراد مبتلا به صرع، پارکینسون، افسردگی و بی‌اختیاری استفاده می‌شود با اختلال مغزی مرتبط است؛ محققان نشان داده‌اند که  این داروها می‌توانند باعث نابودی اعصاب مغز شوند.
در این تحقیق دانشمندان دانشگاه ناتینگهام بیش از 280 هزار نفر را تحت بررسی قرار دادند و در نهایت دریافتند، حدود 59 هزار نفر آنها به دلیل مصرف این دارو در معرض دمانس یا همان زوال عقل قرار دارند.



منبع:فارس
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 14594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *