800
۰
با پیگیری های شستون؛

قیمت نان در سراوان کاهش یافت/ کیفیت پایین نان به بهانه افزایش قیمت بهبود دهنده و نوع آرد!

با توجه به اعلام قیمت های جدید نان در شهرستان سراوان و اعتراض گسترده شهروندان در شبکه های اجتماعی و پیگیری های این پایگاه خبری، سرانجام قیمت نان در شهرستان سراوان به نسبت کاهش یافت.
قیمت نان در سراوان کاهش یافت/ کیفیت پایین نان به بهانه افزایش قیمت بهبود دهنده و نوع آرد!
به گزارش شستون؛ در روزهای اخیر با ابلاغ افزایش قیمت نان در شهرستان سراوان با توجه به مصوبات کمیسیون آرد و نان استان سیستان و بلوچستان، صدای اعتراض شهروندان سراوانی در شبکه های مجازی بلند شد.

 شهروندان سراوانی ضمن گلایه از کیفیت پایین نان در این شهرستان خواستار اندیشیده شدن تدابیر لازم جهت کاهش قیمت با توجه به توان اقتصادی مردم از مسئولین مربوطه شدند.

 مهرداد طاهری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به مصوبات کارگروه آرد و نان استان و دستور استاندار، بیان کرد: در این کارگروه با افزایش 10 درصدی قیمت نان موافقت شده که کلیات این افزایش قیمت ابلاغ شده است.

وی افزود: در گذشته با وجود آرد حمایتی و وزن چانه 700 گرمی قیمت نان 700 تومان بوده اما در شرایط جدید وزن چانه و قیمت نان با هم افزایش یافته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان یادآور شد: با توجه به پیگیری های انجام شده از سمت اتحادیه نانوا داران، وزن چانه 867 گرم و با قیمت هزار تومان به فروش می رسد.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر نانوایی به نام آزاد پز وجود ندارد چرا که آرد را با نرخ دولتی و با عنوان آرد تعادلی به خباز تحویل داده می شود، خاطر نشان کرد: در مرکز استان برای نانوایی های تعادلی نرخ دو هزار و 200 تومان تصویب شده بود اما در شهرستان سراوان از سمت اتحادیه دو قیمت هزار و 500 و دو هزار تومانی تعیین و به نانوا دارها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت بهبود دهنده و نوع آردی که به خبازی ها تحویل داده می شود که این موارد در کیفیت نان نیز تأثیر گذار است، گفت: احتمال می رود برخی از خبازی ها برای پخت نان بهبود دهنده استفاده نکنند که درنتیجه منجر به پایین آمدن کیفیت نان می شود  که این مورد نیز دلیل بر این نمی شود که نان بی کیفیت و خام به مردم تحویل  دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سراوان اذعان کرد: شهروندان تخلفات خبازی ها و نانوایی هایی که نان بی کیفیت به مردم به فروش می رسانند را به اتحادیه نانوا داران معرفی تا پس از بررسی در کمیسیون آرد و نان شهرستان، طبق قانون و مقررات نسبت به کاهش سهمیه، قطع موقتی سهمیه آرد انجام شود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 14615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *