۰
سلطه ی خاک بر آسمان سیستان؛

غلظت ذرات غبار در هوای زابل به 39 برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز توفان گردوخاک با سرعت ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۳۹ برابر حد مجاز برسد .
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون؛ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز توفان گردوخاک با سرعت ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۳۹ برابر حد مجاز برسد.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: اولین لحظات بامداد امروز وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه که دیروز در شمال استان شدت گرفته بود، تبدیل به توفان گردوخاک شد و سرعت لحظه ای آن در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این توفان شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 500 متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۵۹۱۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۳۹ برابر حد مجاز رساند.

وی با بیان اینکه این دومین توفان گردوخاک زابل از ابتدای سال جدید تا کنون است، گفت: سرعت لحظه ای و به ویژه میزان آلایندگی این طوفان به مراتب از توفان قبلی بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در جریان توفان قبلی که در 21 خرداد ماه رخ داد، سرعت لحظه ای توفان به 115 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در فرودگاه زابل به 800 متر کاهش یافت.

حیدری ادامه داد: گردوغبار ناشی از توفان قبلی تا سواحل دریای عمان نفوذ کرد و شعاع دید افقی در برخی بنادر پاکستان را نیز کاهش داد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 14647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *