800
۰

کاهش سوخت کشاورزان سراوانی از 500 لیتربه 300 لیتر/ یک مقام مسئول: جهاد کشاورزی نقشی در کاهش و یا افزایش سهمیه سوخت ندارد

جمعی از کشاورزان شهرستان سراوان خواستار پاسخگویی مسئولین مربوطه نسبت به کاهش سهمیه سوخت چاه های کشاورزی شهرستان شدند.
کاهش سوخت کشاورزان سراوانی از 500 لیتربه 300 لیتر/ یک مقام مسئول: جهاد کشاورزی نقشی در کاهش و یا افزایش سهمیه سوخت ندارد
به گزارش شستون؛ تعدادی از کشاورزان بخش مرزی بم پشت شهرستان سراوان با مراجعه حضوری به دفتر این پایگاه خبری از کاهش سوخت کشاورزان ابراز گلایه و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

یکی از کشاورزان گفت: سهمیه سوخت کشاورزان شهرستان از 500 لیتر در ماه به 300 لیتر کاهش یافته است.

 وی افزود: اکثر مردم منطقه از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند که با کاهش سوخت مشکلات جدی برای کشاورزان به وجود خواهد آمد که انتظار می رود متولیان امر تدابیر لازم را اندیشیده کنند.

این کشاورز خاطر نشان کرد: شهرستان سراوان پتانسیل مناسبی به نسبت در حوزه کشاورزی دارد و اگر به تولیدات محصولات کشاورزی توجه شود می توان گام موثری در رونق تولید و اشتغال افراد جویای کار برداشت.

 وی تصریح کرد: با کاهش سوخت بخش کشاورزی، افراد دلسرد شده و با توجه به وجود مرز در این منطقه که در حال حاضر به یک تهدید تبدیل شده، می تواند زمینه قاچاق را افزایش دهد.

شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: در رابطه با سوخت چاه های کشاورزی، در ماه گذشته شاهد کاهش سوخت کشاورزان بوده ایم.

 وی افزود: سامانه پنجره واحد کشاورزی یک سامانه کشوری است که در آن مخاطب اول که سوخت چاه های کشاورزی را تأیید کند امور آب  و مخاطب دوم جهاد کشاورزی و سپس وارد مرحله تأیید از سمت ناحیه نفت می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سراوان اذعان کرد: پس از ایجاد سامانه پنجره واحد کشاورزی در کشور، امور آب اصالت پروانه بهره برداری چاه کشاورز را تأیید می کند.

کمالی تصریح کرد: پس از تأیید مرحله اول توسط امور آب، وارد مرحله دوم می شود که در این مرحله هیچ گونه لیتراژی برای جهاد کشاورزی تعیین نشده است که این ارگان بخواهد سهمیه سوخت کشاورزان را کم و یا زیاد کند.

وی گفت: در سامانه قبلی لیتراژ و سطح زیر کشت توسط جهاد کشاورزی تعیین می شد اما در حال حاضر با راه اندازی سامانه پنجره واحد کشاورزی فقط جهاد کشاورزی می تواند فعال و یا غیر فعال بودن چاه های کشاورزی را تأیید کند و هیچ گونه نقشی در کاهش و یا افزایش سهمیه سوخت کشاورزان ندارد.


انتهای پیام/الف.د
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 14648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *