بانوی موفق و هنرمند سراوانی:

حجاب مصونیتی در برابر ذهن های مریض است/ حجاب چکیده ای از یک ایدئولوژی والای انسانی است

15 تير 1398 ساعت 8:39

بانوی موفق و هنرمند سراوانی گفت: حجاب فقط به چادر نیست بلکه حجاب چکیده ای از یک ایدئولوژی والای انسانی است که جایگاه رفیع و منزه برای یک بانوی مسلمان در نظر گرفته است.


به گزارش شستون؛ سمانه بزرگزاده بانوی هنرمند شهرستان که دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر و همچنین دبیر هنر آموزش و پرورش شهرستان است در زمینه ی طراحی و ساخت المان های شهری، میادین و فضای سبز فعالیت دارد.

وی‌ علاوه بر اینکه موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی فام می باشد، مدیر نمونه شهرستان، دبیر نمونه استان، تدریس برتر استان در چند سال متوالی، کسب مقام سوم کشوری در جشنواره رضوی در بخش طراحی آرم، سرگروه هنر شهرستان در چند سال متوالی، ارائه و چاپ چندین مقاله ی علمی پژوهشی در سطح بین المللی و ملی در زمینه فرهنگ و هنر را در کارنامه خود دارد.

این بانو فعال در حوزه هنری در گفت و گو با شستون با اشاره اینکه حجاب چادر را برای خود آن هم به اختیار و نه اجبار انتخاب کرده است، بیان کرد: در خانواده ای پرورش یافته که در کارها اجباری وجود ندارد، بلکه تربیت آنها به گونه ای بوده که تا حد توان با رعایت شئونات اسلامی و عرف جامعه پیش روند.

بزرگ زاده با بیان اینکه خود این نوع حجاب را در کارها انتخاب کرده است، گفت: با توجه به سخت بودن شرایط کار در پروژه های شهری و برخورد با افراد و قشرهای مختلف جامعه بتواند به کارهایی که علاقه دارد و تحصیلاتش را خوانده است بپردازد.

وی ادامه داد: دختران و زنان، این مهربانوان ایران زمین بزرگ شده ی ایران سربلند اسلامی و فرزندان فاطمه زهرا(س)، پاکدامنانی هستند که پرورش دهنده ی هزاران شهید وطن بوده اند و صد البته که خود شاگرد مکتب زهرایم، که احساس میکنم حجاب مصونیتی است در برابر ذهن های مریض.

بانوی موفق و فعال در زمینه هنر شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: هفته عفاف ‌ و حجاب بی شک در ترویج عفاف و حجاب در جامعه بدون تاثیر نخواهد بود چون در این هفته نگاهی خاص به  مقوله ی عفاف و حجاب بانوان موفق خواهد شد که به جامعه و کسانی که می خواهند الگوبرداری کنند معرفی می شوند.

بزرگ زاده در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: نه فقط هفته ی عفاف و حجاب بلکه تمام عمری که خداوند بزرگ در اختیارمان قرار داده است را ساعاتی به مطالعه و پژوهش بزرگ زنان اسلام قرار دهیم و زندگی این بزرگان را سرلوحه ی خود قرار دهیم گام هایی رو به جلو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جامعه تشکیل شده از زنان و مردان که اگر هردو حجب و حیایی که در قرآن تاکید شده را رعایت کنند سلامت جامعه تضمین می شود، تصریح کرد: هر بانویی با رسیدن به مفهوم ذاتی حجاب می تواند ارزش خود را بالا ببرد.

این بانوی هنرمند شهرستان سراوانی اذعان کرد: حجاب فقط به چادر نیست بلکه حجاب چکیده ای از یک ایدئولوژی والای انسانی است که جایگاه رفیع و منزه برای یک بانوی مسلمان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 14687

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/14687/حجاب-مصونیتی-برابر-ذهن-های-مریض-چکیده-یک-ایدئولوژی-والای-انسانی

شستون
  https://shastoon.ir