جای خالی برای نام نویسی دانش آموز نداریم/کمبود کلاس درس مانع ثبت نام دانش آموزان سراوانی شد!

16 تير 1398 ساعت 8:51

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان گفت: با توجه به آمار بالای زاد و ولد در شهرستان سراوان نیاز نیازمند افزایش 138 کلاس درس در شهرستان هستیم.


به گزارش شستون؛ با آغاز فصل نام نویسی دانش آموزان، فرآیند ثبت نام کلاس اولی ها و سایر پایه های تحصیلی در شهرستان سراوان با مشکل مواجه شده است.

اما این روزها عدم ثبت نام دانش آموزان در محدوده جغرافیایی محل سکونت و یا پر شدن کلاس های درس به یکی از مشکلات و دغدغه های اساسی خانواده ها تبدیل شده است.

یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه فرزندش دانش آموز یکی از مدارس سطح شهر در محدوده مسکن مهر بوده، بیان کرد: با توجه به اینکه در خیابان حافظ سکونت دارد و زن سرپرست خانوار نیز می باشد، قصد دارد که فرزندش را در یکی از مدارس نزدیک به محل سکونت خود ثبت نام کند.

 وی افزود: پس از دریافت پرونده تحصیلی فرزندش به مدارس نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده اما مسئولین مدرسه از ثبت نام به دلیل پر بودن کلاس های درس و نبود جای خالی از ثبت نام امتناع کرده اند.

 این شهروند سراوانی خاطر نشان کرد: مجدد به مدرسه واقع در مسکن مهر مراجعه کرده اما این مدرسه نیز از پذیرش دانش آموز خود داری کرده و همچنان موفق به نام نویسی فرزند خود نشده است.

وی با بیان اینکه توان پرداخت هزینه سرویس را ندارد، از مسئولین مربوطه حوزه آموزش و پرورش خواستار ثبت نام فرزند خود در یکی از مدارس نزدیک محل سکونت خود شد.

 ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که هفته گذشته با حضور علی رضا شهرکی سرپرست فرمانداری سراوان برگزار شد، با توجه به آمار بالای زاد و ولد در این منطقه، زیر ساخت های موجود حوزه آموزش و پرورش را یک زنگ خطر دانست و خواستار احصاء میزان زاد و ولد شهرستان برای برنامه ریزی مناسبت در این حوزه شد.

  وی با توجه به افزایش آمار دو هزار و ۷۰۰ نفری در مقطع مقطع ابتدایی، گفت: در حوزه ابتدایی نیازمند افزایش ۱۳۸ کلاس درس و به همان میزان افزایش نیروی انسانی در شهرستان هستیم. 

مدیر آموزش و پرورش سراوان با اشاره به اینکه در مقطع متوسطه ۱۴۳ نفر کمبود نیرو در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: ثبت نام اتباع خارجی و فاقدین شناسنامه ابلاغیه و وظیفه است که برای اولین بار ۶۱۷ نفر در حوزه فاقدین شناسنامه و اتباع خارجی ثبت نام انجام شده است.

دهواری در پایان از افتتاح 10 مدرسه خیر ساز در شهرستان سراوان از ابتدای مهر ماه و سال تحصیلی جدید خبر داد.

انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 14705

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/14705/جای-خالی-نام-نویسی-دانش-آموز-نداریم-کمبود-کلاس-درس-مانع-ثبت-آموزان-سراوانی

شستون
  https://shastoon.ir