800
۰

اثرات دارویی شگفت انگیز گیاه محبوب جینسینگ/ جلوگیری از رشد سلول های سرطانی از خواص این گیاه جادویی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان گفت: آزمایش ها نشان داده است که جین سینگ از رشد سلول های سرطانی جلوگیری و سبب افزایش هوشیاری، اعمال آرام بخش، بنیه و توانایی می شود.
اثرات دارویی شگفت انگیز گیاه محبوب جینسینگ/ جلوگیری از رشد سلول های سرطانی از خواص این گیاه جادویی
به گزارش شستون، جینسینگ یکی از گونه های گیاهی مشهور و محبوب در جهان به شمار می رود که برای کاهش اضطراب، استرس و همچنین درمان ناباروری مردان از آن استفاده می شود.

 ریشه های این گیاه شباهت عجیبی با پاهای انسان دارد که یکی از داروهای گیاهی قدیمی کشور چین است که اسم گیاه جینسینگ از عبارت چینی به معنای ریشه مرد گرفته شده است.  

 محمد رفیع دهقان در گفت و گو با شستون، بیان کرد: جینسینگ گیاهی به ارتفاع 20 تا 60 سانتی متر و با ریشه بزرگ گوشتی به طول پنج تا هفت و نیم سانتی متر است.

 وی با بیان اینکه این گیاه میوه هایی به رنگ قرمز روشن دارد که به صورت گروهی و یا دسته ای مشاهده می شود، افزود: جینسینگ بومی شمال شرق چین ، شرق روسیه و شمال کره نیز است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان ادامه داد:  این گونه گیاهی در ایران رویش نداشته اما در سال های اخیز وارد کشور شده و در داروخانه ها به فروش می رسد.

دهقان اضافه کرد: ریشه گیاه جینسینگ مورد مصرف قرار می گیرد که اثرات درمانی آن ضد استرس، افزایش قدرت روحی و جسمی، افزایش میل جنسی،  کاهش قند خون، ضد سموم، محافظت از کلیه و محافظت از آثار زیان بار اشعه ها است.

 وی  با توجه به اینکه این گیاه پس از چهار سال بالغ شده و ریشه آن در پاییز برداشت و پس از شست و شو و بخار دادن،  خشک می شود، خاطر نشان کرد: مطالعات نشان داده که جینسینگ سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد و به عنوان درمان طبیعی برای این بیماری به کار می رود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان در پایان با بیان اینکه ریشه های مسن تر از 2 سال این گیاه، مشهور ترین محرک های جنسی مردانه است، تصریح کرد: آزمایش ها نشان داده است که جین سینگ از رشد سلول های سرطانی جلوگیری و سبب افزایش هوشیاری، اعمال آرام بخش، بنیه و توانایی می شود.

لازم به ذکر است جینسینگ انواع مختلفی از جمله آمریکایی، سیبری، ژاپنی، هندی، دارف، پرویی و هندی را داراست. 

انتهای پیام/الف.د
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 14823
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *