800
۰

آموزش جذب کاربران بیشتر به وب سایت

تبدیل کاربر به مشتری، همیشه برای مدیران کسب و کار جذابیت داشته و اتفاق بسیار خوشایندی بوده است.
آموزش جذب کاربران بیشتر به وب سایت
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای این امر روش های زیادی وجود دارد، مثلا با استفاده از هرم هدف (The Goal Pyramid) می توان دست یابی به اهداف را آسان تر کرد. با این روش ابتدا، اهداف بزرگ را خرد می کنند مانند افزایش ترافیک، بالا رفتن نرخ کلیک، بالارفتن فروش و بالارفتن لینکها و.... که تمامی این ها در نهایت به موفقیت منتهی می شوند.
انجام دادن این فرایند به نظر کمی خسته کننده و حتی نشدنی است اما به قول همان ضرب المثل معروف " قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود"
هدف بیشتر سایت های اینترنتی کسب رتبه بالا در هنگام نتایج گوگل است. اما هیچکس به این موضوع فکر نمی کند که این تازه شروع کار برای بازاریابی محتوا می باشد. در سئو می توان با کمی تغییرات در محتوای صفحات سایت، باعث جذب مخاطبان بیشتری شد.
تبدیل کاربر به مشتری کار راحتی نیست و پس از جذب مخاطب این سخت ترین کار ممکن است، چراکه اگر تبدیل به مشتری شدن را به عهده خود کاربران بگذارید حتما نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. اما با رعایت یک سری اصول مهم می توانید اکثر کاربران اینترنتی را تبدیل به مشتریان خود نمایید.
ما در این مقاله قصد داریم به شرح اصول این موضوع بپردازیم در ادامه با ویرلن همراه باشید.
با تغییر عنوان شاهد تاثیر افزایش نرخ کلیک باشید
عنوان ها همیشه اولین چیزی هستند که در جذب کاربر تاثیر بسزایی دارند. بنابراین سعی کنید همیشه عنوان هایی را انتخاب کنید که در شکل گیری ذهن مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. یادتان باشد که یک عنوان جذاب می تواند کاربر را کنجکاو و تشویق به کلیک نماید و ساعت ها او را درگیر موضوع کرده و در صفحه شما نگهدارد.
پس این مقاله را با معرفی روش هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب شروع می کنیم.
  1. سعی کنید عنوان را دقیقا مرتبط با موضوع مقاله انتخاب کنید
عناوینی که برای هر مطلب تبلیغاتی و بخصوص رپورتاژ آگهی انتخاب می کنید باید آن قدر واضح بیان شوند که مخاطب جذب آن شود. عنوان باید به گونه ای نوشته شود که مخاطب کنجکاو به خواندن مطلب شده و به این فکر کند که چه چیزی در انتظار اوست.
  1. از کلمات و صفات مثبت استفاده کنید
قطعا نوشتن یک عنوان با صفات و افعال منفی هیچگونه جذابیتی برای کاربر ندارد و نه تنها حس منفی به او انتقال می دهد بلکه باعث کاهش بازدید صفحات می شود. بهتر است برای پیدا کردن عناوین درست کمی زمان صرف کنید و به سراغ افعال و کلمات مناسب بروید.
برای مثال عنوانی با عبارت " ۱۰ روش برای بهتر شدن در خوانندگی" جذابیت خاصی ندارد! اما وقتی که این عنوان به "چگونه در ۱۰ گام به خواننده ای حرفه ای تبدیل شویم؟" تغییر کند، هم جذابیت بیشتری برای خواندن ادامه مطلب وجود دارد و هم اینکه عنوان با افعال مناسب انتخاب می شود.
  1. افعال متنوعی به کار ببرید
بهتر است برای انتخاب عنوان همیشه از افعالی استفاده کنید که کاربر را تشویق به خواندن ادامه مطلب و یا انجام کاری می کند. در ادبیات فارسی می توان بیشتر جملات را با کلماتی مانند "بودن" یا  "باشید" و یا "حتی است" تمام کرد. درحالی که می توان برای اتمام هر جمله یک فعل مجزا به کار برد.
  1. مخاطب را خواننده متن قرار دهید
سعی کنید همیشه با استفاده از کلماتی مانند "شما" یا "برای شما" خواننده را مخاطب قرار دهید. با استفاده از همین چند کلمه ساده می توانید مخاطب را درگیر موضوع کنید. حتما می توانید بدون استفاده از ضمیرهای اشاره مستقیم خواننده را مخاطب قرار دهید.
  1. به کار گیری اعداد در عناوین مقاله
یکی از رایج ترین ترفند ها برای جذب کاربر به ادامه متن، استفاده از اعداد است. بر اساس تحقیقات آماری، اضافه کردن عدد به عناوین مقاله باعث افزایش آمار کلیک می شود. دلیل آن هم کاملا روشن است کاربران به اعداد توجه بیشتری نشان می دهند! برای مثال به جای آن که بنویسید " چطور خواننده شویم؟" می توانید بنویسید " ۱۵ روش سریع وساده برای خوانندگی" همین عنوان می تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند.
  1. پرسیدن سوال از کاربران
با پرسیدن سوال در عناوین مخاطب را بیشتر تحریک می کنید تا تشویق به خواندن ادامه متن شود. اگر سوالی که می پرسید مرتبط با سوالی باشد که دقیقا در ذهن کاربر است در حد چشمگیری نرخ کلیک شما افزایش پیدا می کند. ممکن است سوال شما دقیقا همان چیزی باشد که کاربر جستجو کرده است. در نتیجه قدم بزرگی در روند تبدیل کاربر به مشتری خواهید برداشت.
  1. استفاده از کلماتی که رایج است
بسیاری از عناوین نقش مهمی در میزان توجه کاربر در هنگام جستجو دارند. مثلا کلماتی مانند چگونه، چطوری، چطور، چرا، روش و رایگان از جمله عبارت هایی هستند که شانس شما را برای افزایش نرخ لینک بیشتر می کنند.
نکات مهم افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری
یادتان باشد که یکی از مهم ترین دلایل افزایش نرخ کلیک، عنوان خوب است. اما سوال این است که باید برای محتوای سایت چه کارهایی انجام داد؟ موضوع و هدف اصلی ما تنها افزایش بازدید و کاربر نیست بلکه مرحله اصلی تبدیل کاربران به مشتری است.
در ادامه روش هایی برای افزایش و جذب مشتری در کمپین دیجیتال مارکتینگ را برایتان شرح می دهیم، که می توانید با استفاده از آن ها شانس خود را برای افزایش فروش و مشتری بیشتر نمایید.
 
  1. عناوین مرتبط با محتوا را انتخاب کنید
با یک عنوان جذاب می توانید شانس کلیک کاربر را افزایش دهید. اما اگر عنوانی که نوشته اید بی ربط به باقی محتوای موجود باشد، کاربر نه تنها نسبت به سایت تان بی اعتماد می شود بلکه دلسرد شده و سریع از سایت خارج می شود. برای مثال اگر مقاله در مورد "معرفی خدمات سئو" باشد، بهتر است عنوان
" آموزش صفر تا صد خدمات سئو" را در عنوان مقاله ننویسید، چراکه کاربر با خواندن این عنوان و محتوایش گمراه می کنید.
  1. محتوای ارزشمند را در اول صفحه بنویسید
اگر قصد دارید تا کاربران سایت تان تبدیل به مشتری شوند باید تمام تلاش تان را بکنید تا او در صفحه بماند. برای رسیدن به این هدف باید مقاله ای جذاب و گیرا بنویسید و پاراگراف های اول را به گونه ای بنویسید که مخاطب را تحریک به خواندن ادامه مطلب کند. پیشنهاد می کنیم چکیده مقاله و یا نکات اصلی آن را در اول مقاله بنویسید.
برای مثال اگر در مقاله تان ویدئو هم وجود دارد، بهتر است که این ویدئو در بالای صفحه قرار بگیرد. با این کار نه تنها مخاطب را جذب سایت خود می کنید بلکه به گوگل می نشان می دهید که در زمینه کاری به کاربران توجه بسیاری می کنید و در واقع به کاربرانی که از خواندن متون خسته می شوند کمک می کنید تا با دیدن ویدئو تجربه بهتری نسبت به مطالب سایت تان به دست آورند.
۳٫ کاربران را تشویق کنید تا در صفحه بمانند
برای اینکه کاربر را تشویق کنیم تا در صفحه بماند باید از تکنیک Bucket Brigade استفاده نماییم، که به معنی دست به دست کردن سطل آب است. به شما توصیه می کنیم که از کلمات و عبارت هایی استفاده کنید که کاربر را تشویق به خواندن ادامه مطلب کند که در ادامه چند نمونه از آن اشاره می کنیم.
  • برای مثال، مثلاً، به عنوان نمونه و …
    نتیجه این خواهد شد که …
    این تازه اول ماجراست …
    احتمالاً این سئوال هم برای شما پیش آمده که ...
    موفق ترین افراد در بازاریابی، دارای ۲ خصوصیت شخصیتی اصلی زیر هستند …
    یکی از رمزهای تولید محتوا که مخاطبان واقعاً به دنبال خواندن آن هستند این است که …
    جالب است بدانید …
سعی کنید پاراگراف را با یک سوال مرتبط با موضوع تمام کنید که ذهن مخاطب درگیر ادامه خواندن شود و در پاراگرف بعدی به  پاسخ سوال بپردازید. و یا متن را با چند نقطه... تمام کنید. استفاده از نمونه های بالا بسیار برای حفظ توجه کاربر مناسب هستند.
  1. تکنیک Call to Action
با استفاده از این تکنیک می توانید مخاطب را به یک چالش و انجام یک کار جذاب و جالب دعوت نمایید. متن باید به گونه ای باشد  که مخاطب سریعا وسوسه به انجام کار شود. این، راهکار فروش شما را تا حد زیادی افزایش می دهد که به برخی از نمونه های آن اشاره می کنیم:
  • شما می توانید این محصول را همین حالا سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.
    راهنمای استفاده از این پیکج را همین حالا دانلود کنید.
    با سفارش این محصول یک هدیه رایگان دریافت کنید.
کلمات بالا بسیار کلیشه ای و خسته کننده هستند و ممکن است کاربر بارها آن را در سایت های دیگر مشاهده کرده باشد. سعی کنید از عبارت های خنثی استفاده نکنید، چراکه با این کار در ذهن مخاطب ارزش متن از بین برده و جذب کاربر با شکست مواجه خواهد شد. در این قسمت به برخی از این عبارت های خنثی اشاره می کنیم:
  • ارسال
    ورود
    ادامه
    اینجا کلیک کنید
  1. از عبارت های گمراه کننده استفاده نکنید
در برخی از مقاله ها استفاده از کلمات و افعال مجهول لازم است اما این افعال نباید در بیشتر مواقع مورد استفاده قرار گیرند، زیرا ممکن است که کاربران گمراه شوند و درک مطلب برای شان سخت شود. در افعالی که مجهول هستند. به مثال های زیر توجه کنید:
  • مریم مانتو را خرید
    مانتو خرید
همانطور که می بینید در جمله اول یک فاعل وجود دارد که مشخص شده چه کسی کار را انجام داده است. ولی در جمله بعدی فاعل حذف شده و جمله حالت مجهول پیدا کرده است. در جمله های طولانی کاربر به سختی می تواند فاعل را شناسایی کند به همین دلیل دچار سر در گمی شده و شاید مجبور شود جمله را چند باری بخواند، و وقتی که متوجه شود متن شما ادبیات درستی ندارد از خواندن متن پشیمان می شود.
  1. گفتگوی آنلاین با کاربر را در اولویت قرار دهید
با اضافه کردن ویژگی چت آنلاین، به کاربران این امکان را می دهید تا در هر زمانی که به مشکل بر خوردند با شما در تماس باشند. در این روش خیلی راحت، می توانید کاربران را به مشتری دائمی تبدیل کنید. از طرف دیگر پشتیبانی و در درسترس بودن باعث اطمینان خاطر کاربر شده و حس اعتماد او جلب می شود .
همچنین یک تحقیق نشان می دهد که ۶۲ درصد از بازاریابان B2B در استراتژی بازاریابی محتوایشان ازوبینار استفاده می کنند تا لیدهای جدیدی را جذب کرده و مشتریان موجود را به نقاط پایین تر ِقیف فروش هدایت کنند.
یادگیری و پشت کار کلید اصلی هر موفقیت
باید بدانید که تنها یادگیری سئو نمی تواند شما را به موفقیت برساند. شما باید به تکنیک های بازار و جذب مشتری واقف باشید. این را بدانید که بازاریابی محتوا بدون چالش معنایی ندارد. برخی از افراد فکر می کنند که برای تولید محتوا بهتر باید بدون هیچ نقص و اشتباهی کار کنند در صورتی که می توان با هر اشتباه یک قدم به تولید محتوا با کیفیت نزدیک شد. با استفاده از تکنیک هایی که در این مقاله برای تان بیان کردیم می توانید آزمون - خطاهای بسیار انجام داده و در نهایت پروسه تبدیل کاربر به مشتری سایت را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
منبع‌‌ : VIRLAN
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 14963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *