800
۰
انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن؛

ایران - مکزیک/ جدال سرو قامتان و آزتک‌ها در سرزمین مردان یخی

تیم‌های ملی والیبال ایران و مکزیک در دومین دیدار رقابت‌های انتخابی المپیک امروز «شنبه» از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند.
ایران - مکزیک/ جدال سرو قامتان و آزتک‌ها در سرزمین مردان یخی
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان امروز (شنبه) در چارچوب رقابت‌های انتخابیالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که به میزبانی روسیه و شهر سن پترزبورگ در حال برگزاری است به مصاف تیم ملی والیبال مکزیک می‌رود، این بازی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود. آزتک‌ها (لقب تیم ملی مکزیک) در والیبال جهان خیلی مطرح نیستند و در میان تیم‌های رده اول جهان قرار ندارند آن‌ها تیم بیست و یکم جهان هستند، اما وضعیت خوبی دارند و همواره برای هم سطحانشان خطرناک بوده اند.  
تیم ملی والیبال مکزیک در سال های ۱۹۶۸ و ۲۰۱۶ سابقه حضور در رقابت‌های المپیک را دارد، در نخستین حضور آن‌ها عنوان دهمی و در دومین حضور مقام یازدهمی جهان را کسب کرده اند. سبز پوشان آمریکای مرکزی سابقه ۵ مرتبه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و ۴ مرتبه در لیگ ملت‌های والیبال را دارند، ولی هیچ گاه عنوانی بالاتر از رده دهمی بدست نیاورده اند.  

بهترین عنوان مکزیکی‌ها در رقابت‌های مختلف به مسابقات قهرمانی آمریکا یا همان پان آمریکن باز می‌گردد، جایی که آن‌ها تاکنون موفق به کسب ۳ مدال (طلا، نقره و برنز) شده اند. البته این تنها مدال‌ برای مکزیکی‌ها نیست و آن‌ها چند مدال دیگر را در کارنامه دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مسابقات قهرمانی قاره و قهرمانی آمریکای شمالی اشاره کرد.  
مکزیک در مسابقات قهرمانی آمریکا ۲ مدال برنز و یک نقره کسب کرده  و در مسابقات آمریکای شمالی هم موفق به کسب ۳ مدال نقره و ۲ برنز شده است. تنها ۲ بازیکن تیم ملی این کشور در خارج از مکزیک بازی می‌کنند. وارگاس و گورا ۲ بازیکنی هستند که به ترتیب در لیگ‌های فنلاند و سوئیس توپ می‌زنند.

شاگردان آزیر که در گروه ششم رقابت‌های انتخابی المپیک با ایران، کوبا و روسیه میزبان هم گروه هستند در بازی نخست خود مغلوب روسیه شدند و حالا باید به مصاف شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال ایران بروند.
مکزیک حریف قدرتمندی برای ایران نیست و با توجه به شکست تیم ملی کوبا در بازی روز گذشته مقابل تیم ملی کشورمان، این برد می‌تواند کمک زیادی برای المپیکی شدن والیبال ایران داشته باشد. سرو قامتان ایرانی که چندی پیش  در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال فشار سنگینی را تحمل کرده اند و بدون بازی دوستانه‌ای به این رقابت‌ها حاضر شده اند، شرایط متفاوتی نسبت به حریفشان دارند. آن‌ها خسته ترند و رفته رفته به شرایط بهتری می‌رسند. حال امید می‌رود که تیم ملی با پیروزی آسان در این بازی و استفاده از شرایط آن آماده دیدار بزرگ مقابل روسیه قدرتمند شود تا سهمیه المپیک را در همین مسابقات کسب کند.

انتهای پیام/ 
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 14974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *