800
۰
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان:

ضرورت نشر اخبار پرمحتوا با رعایت اخلاق حرفه ای/ رسانه ها از بازارگرمی کاذب پرهیز کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: ضرورت دارد تا رسانه ها به دور از بازار گرمی کاذب، اخبار و گزارشات خود را با هدف تقویت منافع ملی و رشد و شکوفایی استان و کشور منتشر کنند.
ضرورت نشر اخبار پرمحتوا با رعایت اخلاق حرفه ای/ رسانه ها از بازارگرمی کاذب پرهیز کنند
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام مصطفی محامی در دیدار با اصحاب رسانه که شب گذشته به مناسبت روزخبرنگار انجام شد گفت: توطئه های دشمنان از گذشته بوده و امروز نیز به اوج خود رسیده که به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن آرایش جنگی به خود گرفته و در چنین شرایطی مسئولیت اصحاب رسانه حساس تر و خطیرتر از گذشته است.
 
وی افزود: در ابعاد مختلف باید تلاش شود و خبرنگاران نیز با دقت و ظرافت بیشتری نسبت به پوشش اخبار و گزارشات خود اقدام کنند که در ابتدا لازم است در رسانه ها کارها تخصصی و با کیفیت پیش برود که نیازمند زحمت، آموزش، تجربه و تلاش است.
 
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: در مجموعه رسانه های استان نیازمند اخلاق حرفه ای هستیم که در این بخش در سیستان وبلوچستان نیازمند توجه و تقویت بیشتری هستیم چرا که در برخی رسانه ها و فضای مجازی مطالبی منتشر می شود که به دور از اخلاق حرفه ای و گاهاً خلاف واقعیت است.
 
وی گفت: برخی افراد به منظور جذب مخاطب بیشتر اخباری را منتشر می کنند که مستند نبوده و یا اینکه توجهی به منافع دینی و ملی نمی کنند و صرفاً به منظور رسیدن به مسائل زودگذر قومی و جناحی و... دست به چنین حرکاتی می زنند و این موضوع به دور از خلاق است.  
 
وی تصریح کرد: محتوای اخبار و گزارشات نیز باید در راستای اهداف نظام اسلامی و منافع ملی و استانی باشد چرا که بعضی از مطالب می تواند باعث تشنج و یا ضربه به منافع شود و در حقیقت اخبار رسانه ها باید با لحاظ کردن تمامی جوانب و با هدف رشد و شکوفایی بیشتر استان منتشر شود.
 
وی تاکید کرد: اینکه برخی ها با نشر اخبار مختلف به صورت مقطعی و زودگذر بازار گرمی کاذب می کنند هیچ سود و منفعتی برای مردم و پیشرفت استان ندارد بلکه آنچه ماندگار خواهد بود تلاش برای شکوفایی، تحقق اهداف انقلاب، تحکیم پایگاه های اجتماعی نظام اسلامی و تبیین سیاست های نظام در کنار بیان خدمات نظام اسلامی توام با مطالبه گری است.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 15004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *