800
۰

چگونه در دام شیادان مجازی نیفتیم؟

رئیس پلیس فتا پایتخت، گفت: اسامی شرکت‌های مجوزدارخرید و فروش کالا در فضای مجازی در سایت «ایران هشدار»مشخص است؛ شهروندان به هوش باشند؛ در صورت معامله با شرکت‌های فاقد مجوز هیچ نهادی پاسخگو نیست.
چگونه در دام شیادان مجازی نیفتیم؟
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با فارس، درخصوص فعالیت شرکت‌های هرمی و برخی سایت‌های خرید و فروش در فضای مجازی اظهار داشت: خرید و فروش تعدادی از سایت‌های مجازی با مجوز وزارت صمت است؛ اما شرکت‌هایی که مجوز لازم را نداشته باشند با رصد پلیس فتا شناسایی شده و با دستور مقام قضایی برخورد لازم صورت می‌گیرد؛ البته در صورتی که شاکی خصوصی وجود داشته باشند حسب دستور مقام قضایی اقدام خواهد شد. 
 
رئیس پلیس فتا پایتخت درخصوص اینکه چگونه می‌توان شرکت‌های دارای مجوز را از شرکت‌های فاقد مجوز شناسایی کرد، گفت: بهترین روش برای شناسایی شرکت‌های مجو‌ز‌دار یا فاقد مجوز این است که به سایت «ایران هشدار» مراجعه کرد؛ شرکت‌هایی که دارای مجوز بوده و درخواست فعالیت خود را به وزارت صمت فرستاده و درخواست‌شان تایید شده باشد اسامی‌شان در این سایت مشخص است. 
 
وی گفت: اگر شرکتی اقدام به خرید و فروش کالا در فضای مجازی کند و اسمش در سایت ایران هشدار وجود نداشته باشد فعالیتش غیرقانونی است؛ در صورت بروز هرگونه مشکل در صورت  خرید از این شرکت‌ها نه دولت نه هیچ سازمانی پاسخگو نیست.
 
سرهنگ کاظمی گفت: اگر افراد اطلاعی خاص یا شکایتی از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز در فضای مجازی دارند می‌توانند گزارش مربوطه را به پلیس فتا یا مراجع قضایی ارائه دهند؛ حتما برخورد لازم صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 15037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *