800
۰

راز داشتن پوستی زیبا و شفاف بعد از 40 سالگی

زنان با تمرین عادت هایی خاص می توانند روند پیری را به تاخیر بیندازند.زنان زمانی که به 40 سالگی می رسند یکی از بزرگترین آرزوهایشان این است که پوستشان را صاف نگه دارند.
راز داشتن پوستی زیبا و شفاف بعد از 40 سالگی
به گزارش شستون؛ زنان زمانی که به 40 سالگی می رسند یکی از بزرگترین آرزوهایشان این است که پوستشان را صاف نگه دارند. اگر چه بروز علایم پیری اجتناب ناپذیر ایت ولی بسیاری از زنان میدانندکه باتمرین عادت هایی خاص می توانند روند پیری را به تاخیر بیندازند و مدت زمانی طولانی تر پوستشان را جوان نگه دارند.
خوشبختانه روال زیبایی و مراقبت از پوست را در هر سنی می توانید انجام دهید. در این مقاله 8 راهنمایی جالب و موثر برای شما داریم که با هزینه ای کم می توانید پوستتان را تقویت کرده و ا ز بروز چین و چروک پوست پیشگیری نمایید.
 
بهترین نکات برای سفت نگه داشتن پوست بعد از 40 سالگی
بعد از 40 سالگی بدن شما تولید هورمون زنانه ( استروژن و پروژسترون ) را کاهش می دهد. این تغییر ناگهانی باعث ایجاد تغییراتی در بدن زن می شود از جمله تغییرات در پوست او
ترشح میزان مناسب این هورمون ها برای حفظ سلامتی عضلات و پوست اهمیت زیادی دارد و بنابراین محافظت از پوست با کاهش این هورمون ها برای بدن سخت تر می شود
کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش و سموم آسیب پذیرتر می شود.
 
 
مصرف ویتامین C و ویتامین E  را افزایش دهید 
افزودن منابع غذایی ویتامین C و E به رژیم غذایی برای مراقبت از پوست بعد از 40 سالگی برای مبارزه با پیری اهمیت زیادی دارد.
ویتامین C دارای آنتی اکسیدانی است که تاثیر رادیکال های آزاد بر بافت ها را به حداقل می رساند و در کلاژن سازی بهبدن کمک کرده باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود
از سوی دیگر ویتامین E یک سد طبیعی در مقابل سموم و اشعه ماورا بنفش است و مقدار مناسب این ویتامین جریان خون را بهبود بخشیده و بافت ها را احیا می کند.
  
مصرف مکمل های ایزوفلاون برای پیشگیری از پیری پوست 
ایزوفلاون ها Isoflavones بویژه سویا می توانند کمک بزرگی به کاهش تاثیرات هورمونی باشند. این هورمون های گیاهی اپیدرم پوست را هیدراته کرده و احیا می کنند. مکمل های ایزوفلاون حتی از ویتامین E هم موثرترند.
 
برای پیشگیری از چین و چروک پوست مقدار زیادی آب بنوشید
آب آشامیدنی در هر مرحله از زندگی برای سلامت پوست ضروری است. با این حال پس از 40 سالگی شما باید مصرف آب را افزایش دهید تا پوستتان هیدراته و سرحال بماند.
 
استفاده از کرم های ضد چروک
لوسیون ها و کرم های ضد چروک زیادی در بازار وجود دارد. نیازی نیست گران ترین آن ها را انتخاب کنید. گران تر بودن این کرم ها ربطی به موثر تر بودن آن ها ندارد. شما با استفاده از کرم های ضد چروک می توانید پوستتان را به خوبی تغذیه کنید.
  
استفاده از تونر برای شادابی صورت
بسیاری از افراد از اهمیت استفاده از تونر غافل هستند. با این حال امروزه یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. تونر به دلیل ترکیباتی که دارد استحکام پوست را بازگردانده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند.
  
استفاده روزانه از ضد آفتاب برای پیشگیری از پیری زودرس
اثر خورشید بر پوست بعد از 40 سالگی بدتر می شود. بنابراین حتمالا باید از کرم ضد آفتاب با SPF50 استفاده کنید حتی در روزهای زمستان.
  
لایه برداری منظم پوست
لایه برداری درمانی است که کمک می کند لایه شاخی پوست و منافذ باز پوست از بین برود وو ضم سم زدایی پوست نفوذ محصولات مراقبتی به پوست را بهبود دهد.
  
ماساژ صورت
ماساژ صورت باعث بهبود گردش خون و جلوگیری از تضعیف پوست می شود بنابراین چروک زودرس را کاهش می دهد.
نکته اصلی برای پاسخ گرفتن از این روش ها مداومت و انجام منظم آن هاست.
 
منبع: زندگی آنلاین
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 15072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *