800
۰
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

کودتای سیاه لکه ننگی بر پیشانی استکبار جهانی/ 28مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا بود

جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان گفتند: کودتای 28مرداد و خیانت آمریکا و انگلیس هیچگاه از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد و لکه ننگی بر پیشانی استکبار جهانی است.
کودتای سیاه لکه ننگی بر پیشانی استکبار جهانی/ 28مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا بود
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، 65 سال از کودتای آمريکايی - انگليسی 28 مردادماه عليه دولت ملی دکتر محمد مصدق می گذرد و اين روز به عنوان برگ ننگينی در تاريخ روابط ايران و غرب به ثبت رسيده است. آمريکايی ها که آن روزها خود را به عنوان سردمدار صلح و دوستی و حامی ملت‌ها معرفی می کردند، در سناريويی پنهان در اردوگاه مشترک با استعمارگر پير قرار گرفتند و طرح براندازی نهضت ملی ايران را عملياتی کردند. همه اينها به خاطر منافعی بود که در پس تسلط بر منافع نفتی ايران نهفته بود و وقتی انگليسی ها وعده بهره‌برداری مشترک از منافع نفتی فلات ايران را به ايالات متحده دادند، پيوند آنگلوساکسونی لندن - واشنگتن برای غارت يک ملت شکل گرفت.

کودتای 28مرداد هیچگاه از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد
مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با تاکید بر اینکه کودتای 28مرداد و خیانت آمریکا و انگلیس هیچگاه از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد، گفت: کودتای 28 مرداد یکی از روشن ترین سند تاریخی خیانت انگلیس و آمریکا به ملت ایران و مبارزه علنی غرب با یک خواسته مردمی در راستای تحقق اهداف شوم استکبار جهانی است.

 وی افزود: اعتماد به آمریکا همواره اشتباه بوده و این کشور استکباری ثابت کرده است هیچگاه قابل اعتماد نیست.

امام جمعه اهل سنت سرباز با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه دست از دشمنی با ایران برنخواهد داشت، بیان کرد: چه آن زمانی که برای به چنگ آوردن نفت این ملت با کودتا دولت قانونی ملت ایران را سرنگون کردند و چه امروز که با زیرپاگذاشتن توافقی جهانی به دنبال فشار بیشتر به این ملت بزرگ و محروم سازی آنان از حق قانونی استفاده از تکنولوژی های نوین جهانی هستند به ما و جهانیان ثابت کردند هیچ گاه دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت.

وی ادامه داد: ترامپ ادعا دارد می تواند با فشار بر این ملت ما را مجبور به سازش با شیطان کند اما این مردم نیز همواره با قدرت و اراده جمعی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و مشتی محکم بر دهان یاوه گویان زده اند.

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت با تاکید بر اینکه مسئولین ما باید از تاریخ درس بگیرند، تصریح کرد: مسئولین و آن دسته از افراد خود فروخته و یا ساده ای که هنوز غرب را باور دارند باید از گذشته تاریخی ایران درس گرفته و بدانند تنها راه موفقیت تکیه بر توان داخلی و دوری از مستکبرین است.
 
کودتا نمونه ای از تجربه اعتماد به آمریکا است
مولوی ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه خاطره کودتای 28 مرداد علیه ملت و کشور هرگز از حافظه تاریخی ایرانیان محو نخواهد شد، افزود: این کودتا نمونه ای از تجربه اعتماد به آمریکا است و دولتمردان باید بدانند که امریکا و هم پیمانانش جز توطئه چیز دیگری برای این ملت در سر نمی پرورانند بر این اساس نباید به آن اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی راهکار مقابله با دشمنان است، گفت:  اعتماد دولت وقت به آمریکا سبب شد آمریکایی ها از پشت به دولت دکتر مصدق خنجر بزنند و آن را سرنگون کنند، در این حادثه مردم باتجربه شده و نباید این تجربه فراموش شود.

ریگیان پور یکی ازدلایل عدم حمایت مردم از دولت مصدق را بر فاصله گرفتن از آرمانها و نزدیکی به غرب دانست و ادامه داد: کارنامه آمریکا در چهل سال گذشته همواره سراسر از جنایت و دشمنی علیه ملت ایران بوده است و این نشان از آن است که دشمنان ملت ایران هیچ‌گاه خواهان پیشرفت ایران نیستند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه بیان کرد: بايد بدانیم كه آمريكا و ايادی آنان نماد و سمبلی از غربگرايی هستند و هرگز نمی شود به آن ها اعتماد كرد.
 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 15092
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *