800
۰

خوراکی‌هایی که پوست را پیر می‌کنند

«یکی از مضرترین محصولات شکر است. حضور مداوم آن در رژیم غذایی فرآیند سنتز کلاژن (پروتئینی که وظیفه محافظت از حالت انعطاف پذیری پوست را بر عهده دارد) را کند می‌کند.»
خوراکی‌هایی که پوست را پیر می‌کنند
به گزارش شستون، فرادید نوشت:‌ «کارشناسان ۵ محصول خوراکی را که موجب پیری زودرس پوست می‌شوند، معرفی کردند. آنها بر این عقیده هستند که یکی از مضرترین محصولات شکر است. حضور مداوم آن در رژیم غذایی فرآیند سنتز کلاژن (پروتئینی که وظیفه محافظت از حالت انعطاف‌پذیری پوست را بر عهده دارد) را کند می‌کند.
 
در جایگاه دوم در این لیست گوشت فرآوری‌شده قرار گرفت. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که استفاده بیش از حد از این نوع محصول بر سوخت و ساز بدن تأثیر منفی می‌گذارد، پوست را کسل می‌کند، رنگ آن را خراب کرده و احتمال بروز آکنه را افزایش می‌دهد.
 
همچنین به گفته متخصصان، نمک برای پوست مضر است و موجب بروز ورم و وخامت کیفیت پوست می‌شود. قهوه از دیگر مواد غذایی است که در این لیست دیده می‌شود. تایید شده که این نوشیدنی بدن را کم‌آب کرده و از این طریق در ایجاد چین و چروک در پوست نقش ایفا می‌کند.
 
در پایان این لیست محصولات ذرت از جمله برشتوک ذرت برای صبحانه، چیپس و پاپ کورن قرار دارند. کارشناسان بر این عقیده هستند که مصرف زیاد این محصولات تعادل اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ را در بدن بر هم می‌زنند.
 
البته لازم به ذکر است که در تاریخ ۳ ژوئن، دانشمندان دانشگاه سلطنتی لندن اعلام کردند هیچ ضرری از مصرف مقادیر زیاد قهوه ایجاد نخواهد شد. به گفته آنها حتی ۲۵ فنجان قهوه در روز تاثیر قابل توجهی روی بدن نمی‌گذارد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 15102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *